Jump to content

Zombies!


Mordos
 Share

Recommended Posts

Du vaknar, går till TVn och sätter igång den. Nyheterna säger att zombies har i princip tagit över världen under natten, och inte ens militären kan hålla tillbaka zombie-horderna.

Vad gör du?

Det här är alltså ingen lek. Det är mer en rolig grej att se vad folk skulle först göra osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Plockar hagelgevär och älgstudsarna hemifrån. Sätter mig i bilen och rör mig mot ica-butiken. Jag har faktiskt redan scoutat ut den och sett att det är enklast att låsa samt barrikera den butiken. Jag rensar den, låser skiten så ingen kommer in. Hittar sedan ett sätt att komma upp på taket och där stannar jag. Sticker ner i affären för att plocka mat och kolla så inget smitit in.

Beroende på vilka som är hemma när jag ser det så är vi olika många i affären. Familjen är dock de enda som får vara med, resten skjuter jag nog direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det första jag gör: Får ångest. Gråter över det faktum att det enda vapen jag har hemma är en soft-air-gun.

Det andra jag gör: Vaknar upp ur ångesten. Inser att jag måste försöka skydda mig på något sätt. Börjar fundera på hur.

Det tredje jag gör: Bestämmer mig för att barrikadera ytterdörren och alla fönster. Tänk om de kan flyga?

Det fjärde jag gör: Lägger mig ner på sängen. Börjar fundera på livets olika frågor. Börjar smått fundera på att bli kristen. Jag vill till himmelen när jag dör.

Det femte jag gör: Väntar. Väntar ännu längre. Hör hur det börjar krafsa mot ytterdörren...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle springa till telefonen och få tag på nära och kära och försöka möta upp dem någonstans.

Väckt pappa och min bror, sammlat saker hemifrån som kan användas som vapen. t.ex yxa och annat smått och gott.

Tagit bilen till närmaste bensinstation och fyllt dunkar med bensin (ifall man får lust att fixa molotovcocktails).

Åkt till mötesplatsen för att därifrån hitta något ställe att bunkra in sig i och vänta på hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket intressant att den här tråden startades just nu, jag håller nämligen som bäst på och läser Max Brooks "Zombie Survival Guide" och är därför ganska insatt i ämnet.

Det första jag skulle göra är att fylla min ryggsäck med konserver samt några rejäla flaskor vatten. De enda "vapen" som jag har i lägenheten är några knivar men eftersom kniven inte är ett bra vapen när man strider mot zombies (=det blir närstrid och då är risken stor att man blir biten eller får zomibeblod på sig) skulle jag ta några verktyg och gå ner till redskapsskjulet nere på gården, bryta mig in och försöka hitta en kofot. Kofoten är nämligen det bästa närstridsvapnet mot zombier eftersom den är stark och hållbar men samtidigt relativt lätt att bära. Efter att jag har fixat proviant och (förhoppningsvis) en kofot skulle jag försöka kontakta några grannar (max 3 st) som kan följa med när vi lämnar stan. En av mina grannar pluggar medicin, så hon skulle gärna få följa med. Jag skulle uppmana dem att ta med vatten, konserver samt någon form av vapen. När vi har kommit ut ur stan skulle vårt nästa mål vara havet eller en sjö där vi skulle försöka få tag på en båt - en båt är nämligen, eftersom zombier inte kan simma, en av de säkraste platser man kan befinna sig i under en attack. I denna båt (som gärna får vara en segelbåt) skulle vi försöka leva så gott det går tills faran är över. För att hitta proviant och vatten skulle vi landstiga på små sommarstuge-holmar och öar i skärgården.

Plockar hagelgevär och älgstudsarna hemifrån. Sätter mig i bilen och rör mig mot ica-butiken. Jag har faktiskt redan scoutat ut den och sett att det är enklast att låsa samt barrikera den butiken. Jag rensar den, låser skiten så ingen kommer in. Hittar sedan ett sätt att komma upp på taket och där stannar jag. Sticker ner i affären för att plocka mat och kolla så inget smitit in.

Beroende på vilka som är hemma när jag ser det så är vi olika många i affären. Familjen är dock de enda som får vara med, resten skjuter jag nog direkt.

Butiker är farliga eftersom de vanligtvis har stora glasfönster och dörrar som zombierna lätt kan krossa och ta sig in genom. Ni skulle inte överleva längre än några dagar när hundratals, kanske tusentals, zombier oavbrutet angriper från alla håll. Dessutom lockar butiken till sig hungriga människor som i sin tur lockar till sig zombier vilket givetvis förvärrar situationen.

Klär ut mig till nära autentisk zombie.

Det skulle inte hjälpa. Zombierna har nämligen ett mycket välutvecklat luktsinne och skulle snabbt känna din lukt av svett, blod och feromoner. :naughty:

---

ON TOPIC BTW, Renard och övriga.

edit: äsch, ot raderat.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle springa till telefonen och få tag på nära och kära och försöka möta upp dem någonstans.

Väckt pappa och min bror, sammlat saker hemifrån som kan användas som vapen. t.ex yxa och annat smått och gott.

Tagit bilen till närmaste bensinstation och fyllt dunkar med bensin (ifall man får lust att fixa molotovcocktails).

Åkt till mötesplatsen för att därifrån hitta något ställe att bunkra in sig i och vänta på hjälp.

Och alla zombies du möter på vägen? De har ändå tagit över världen. De finns överallt, så vad får dig att tro att du skulle kunna besegra 20 zombies på bensinstationen? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket intressant att den här tråden startades just nu, jag håller nämligen som bäst på och läser Max Brooks "Zombie Survival Guide" och är därför ganska insatt i ämnet.

Är boken bra, vad är det för typ av bok? :naughty:

felshoe: Man får väll ligga lågt. Kolla om kusten är klar innan man gör det man ska.

På vägen lär dom ju inte kunna ta en om man kör bil. Annars använda alla vapen man tog hemirån :w000t:

Man kan också hitta något säkert ställe där man kan modda bilen lite, dawn of the dead style :doh:

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Butiker är farliga eftersom de vanligtvis har stora glasfönster och dörrar som zombierna lätt kan krossa och ta sig in genom. Ni skulle inte överleva längre än några dagar när hundratals, kanske tusentals, zombier oavbrutet angriper från alla håll. Dessutom lockar butiken till sig hungriga människor som i sin tur lockar till sig zombier vilket givetvis förvärrar situationen.

I know! Det finns inga fönster, har dessutom varit inne på lagret och bakdörren där är gjord i decimetertjockt stål. Det enda fönstret är på slidedörrarna men de har rätt ogenomträngligt galler man kan plocka ner framför. Hungriga människor är inga problem så länge man knäpper dem snabbt och inga zombies ser att man är där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som försöker överleva, det vill säga alla utom jag. Zobiesarna har tagit över i princip hela världen. Vad håller hoppet uppe?

Dom svälter, dom dör ut av något. Kanske inte klarar vintern. Något måste få zombies i delar av världen att dö ut eller liknande.

Eller man kan ju alltid hoppas. Sen vet man ju inte exakt hur det ser ut. Kanske finns grupper som är ute och dödar zombies och räddningen kan ju komma.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är boken bra, vad är det för typ av bok? :w000t:

felshoe: Man får väll ligga lågt. Kolla om kusten är klar innan man gör det man ska.

På vägen lär dom ju inte kunna ta en om man kör bil. Annars använda alla vapen man tog hemirån :doh:

Man kan också hitta något säkert ställe där man kan modda bilen lite, dawn of the dead style :doh:

Det är en överlevnadshandsbok och ja, jag tycker att den är mycket bra och läsvärd eftersom den innehåller massor av nyttig information om hur man överlever en zombie-attack. Better safe than sorry! Man vet aldrig när och var de odödligas arméer anfaller nästa gång! ;)

Angående bilar så är de problematiska eftersom man blir beroende av bensin och vägar, dessutom är bilarna högljudda vilket attraherar zombier.

Amerikanska studier har visat att vägarna ofta blockeras av trafikstockningar, övergivna bilar, skrot och barrikader m.m. i samband med en zombie-attack vilket försvårar framkomligheten. :naughty:

Redigerad av Umberto
skrivfel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket intressant att den här tråden startades just nu, jag håller nämligen som bäst på och läser Max Brooks "Zombie Survival Guide" och är därför ganska insatt i ämnet.

Precis den anledningen jag startade tråden. Jag har läst den ett par gånger, så jag är en fullfjädrad zombie-survivor.

Min första tanke hade vart att plocka på sig allt som man kan behöva. Toapapper, konserver, vatten, diverse vapen och framförallt - skaffa mig en röd tråd. Att ha ett 'uppdrag' är viktigt. Skulle jag dra mig till butiken först? Eller försöka bunkra ned mig någonstans? Eller leta efter andra överlevande? En röd tråd är viktig att ha, så man inte ger upp direkt. So, när jag skaffar mig min röda tråd, så ger jag mig ut bland zombie-horderna på en CYKEL. Cykeln är tyst, kan gå fort och man kan ta sig över 90% av alla terränger med den. Efter det, så finns det inte mycket mer jag kan göra förutom att hoppas att hitta andra överlevande, eller bunkra upp mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min plan för att överleva en zombie-apokalyps är väldigt simpel.

Skaffa något slags vapen, med kulor nog att ta mig snabbt till en konservmatsfabrik. Där inne barrikerar jag in mig och överlever på konservmaten tills faran är över. Familjen hade fått hänga med också, och kanske några vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...