Jump to content

DotA


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Någon som spelar HoN som kan lista några fördelar jämfört med LoL? Jag har spelat typ 200 games i LoL, inte särskilt mycket men tillräckligt för att lära mig hur man vinner. Efter att ha sett videos på HoN är jag sugen på att prova det igen(spelade några games i betan). Men är det värt 200 spänn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som spelar HoN som kan lista några fördelar jämfört med LoL? Jag har spelat typ 200 games i LoL, inte särskilt mycket men tillräckligt för att lära mig hur man vinner. Efter att ha sett videos på HoN är jag sugen på att prova det igen(spelade några games i betan). Men är det värt 200 spänn?

Jag lirade LoL rätt mycket förut när det var i Beta stadiet och jag föredrog det mer då.

Men nu är det HoN som gäller istället!

HoN håller sig mer och mer uppdaterat (tycker jag) och det är mer folk som verkligen förstår vad dom gör i det!

HoN kör ju fortfarande på DoTa stuket med några små tweaks (bl.a attack modifiers SOM JAG TOTALT HATAR, OCH SÅ HAR DOM FÖRSTÖRT ABADDONS JÄVLA ULTI PISSOSTSAJKDASJKDHASDJKHASDSAK) annars är det väl helt okej!

LoL installerade jag på nytt häromdagen och tyckte att det nya "spela-tills-du-har-tillräckligt-med-poäng-för-att-låsa-upp-nya-champion" systemet verkar hel kasst!

Problemet med HoN är att det är typiska MoBa spelare där, dvs, suger du så är du inte välkommen att lira, men som tur är finns det åtminstone några som är acceptabel mot nya spelare!

HoN är verkligen värt pengarna enligt mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lirade LoL rätt mycket förut när det var i Beta stadiet och jag föredrog det mer då.

Men nu är det HoN som gäller istället!

HoN håller sig mer och mer uppdaterat (tycker jag) och det är mer folk som verkligen förstår vad dom gör i det!

HoN kör ju fortfarande på DoTa stuket med några små tweaks (bl.a attack modifiers SOM JAG TOTALT HATAR, OCH SÅ HAR DOM FÖRSTÖRT ABADDONS JÄVLA ULTI PISSOSTSAJKDASJKDHASDJKHASDSAK) annars är det väl helt okej!

LoL installerade jag på nytt häromdagen och tyckte att det nya "spela-tills-du-har-tillräckligt-med-poäng-för-att-låsa-upp-nya-champion" systemet verkar hel kasst!

Problemet med HoN är att det är typiska MoBa spelare där, dvs, suger du så är du inte välkommen att lira, men som tur är finns det åtminstone några som är acceptabel mot nya spelare!

HoN är verkligen värt pengarna enligt mig!

Ok tack för svaret, det jag stör mig mest på med HoN är att carries verkar vara OP och alltför viktiga för gamets resultat jämfört med casters. som jag förstår det scalar inte casters damage, vilket skiljer sig från LoL. Så om man hamnar i ett game med en carry som suger så är det GG.

Blir nog till slut så att jag köper spelet, men jag tvivlar på att mina polare jag brukar spela lol med köper det.

En dålig/elitistisk community är inget som stör mig eftersom jag aldrig brukar feeda och har spelat tillräckligt mycket LoL för att förstå grunderna. Gäller bara att lära sig alla heroes i spelet, vad de gör för abilities, så är det lugnt.

I vilket fall, om du eller nån annan på sajten är sugen på att spela så är jag på! Nickar cvNordberg på LoL och kommer antagligen använda samma name på HoN om jag skaffar det.

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok tack för svaret, det jag stör mig mest på med HoN är att carries verkar vara OP och alltför viktiga för gamets resultat jämfört med casters. som jag förstår det scalar inte casters damage, vilket skiljer sig från LoL. Så om man hamnar i ett game med en carry som suger så är det GG.

Visst, carry's är väldigt viktigt för en bra match!

Det går att köra utan hard carry's och spela med endast Semi carry's (predator, pestilence som exempel) Det går ju även att spela med heroes som inte är menade som carry's alls (typ bubbles, chipper, thunderbringer (ja, jag har carrya't ett game med honom))

Det hela beror ju på items och du kan bygga vilken hero som helst som carry, bara du vet hur heron fungerar. Exempelvis Nymphora som är den största support/healern i hela spelet går att bygga carry!

Steamboots > Charged hammer > shieldbreaker (luxuary) > hellflower.

Men att carrys är op håller jag med om till en viss grad, det finns endast en hero som jag tycker är för OP fortfarande, och det är chronos!

På nått sätt är hans Rewind fuckad vilket gör att den triggar för ofta!

Hans curse of ages vill jag ha tillbaka som den va från början och inte som den är nu.

Men dom håller ju fortfarande på att updata spelet och dom lyssnar väldigt mycket på spelarna (speciellt om det är flera som håller med om en sak)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag våldtog med ophelia. 11-1 innan dom concedade. Då var jag lvl 20, medans deras mitt hero vad lvl 14. MatchID: 7289423

Jag hatar verkligen Ophelia så jävla hårt!

Jag kan inte spela henne for shit, men varje gång jag möter henne blir man buttrapead så det nästan gör ont!

Och varje gång man spelar med någon som säger "Oh, i'm godlike with chen" så förlorar man så jävla stenhårt för man får ingen support från personen för det är en ryssjävel eller något som spelar henne!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Detta är väl känt sen ett år tillbaka? Eller så har de bara inte köpt varumärket förrän nu.

Det enda som var känt sen innan var att Icefrog jobbade med valve, allt annat har varit rykten.

Kan ju tillägga att snubben som gjort rösten för Duke Nukem jobbar med Icefrog och valve.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...