Jump to content

DotA


Panimala
 Share

Recommended Posts

Det finns ju ingen dota-tråd! Finns väl fler än mig som lirar your occasional dota-game. De som inte vet vad dota är ( :confused: ) är det alltså en map till Warcraft 3, där varje spelare spelar en hero, som man levlar och skaffar items till under spelets gång. På kartan finns det tre lanes, vägar, där creeps, mobs, strömmar från både ens egen och fiendens bas. Det gäller att pusha på sina lanes, döda sina fiender och nå fiendebasen, för att sedan slå ut deras hembas. Det var väl iallafall det ytterst grundläggande.

Hur som haver, vem här lirar dota egentligen? Vem är er favorithero? Vad gillar ni med dota? Vad hatar ni med dota?

För er som inte lirar kan jag rekommendera att läsa lite hur man lirar och testa ett par games!

Har nyligen funnit en stark passion för ezalor, fan vad hans illuminates kan överraska, med sin löjliga range och skada, iallafall på tidigare levlar, brukar ofta dominera midlane, med en mekanasm som beginner item, tätt följt av boots of travel (snabbt teleportera till kompisar, eller för att snabbt ta creepwaves, väldigt användbar.)

Här är en bild från ett game med 4 polare, public. =P När vår medspelare leavade vände gamet sakta men säkert och vi dominerade hårt. Min itembuild blev tillslut löjlig, med items jag byggde för skojs skull. Se på t.ex. mina creep kills och guld. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, 448 kills. Fint!

-

Brukar köra ibland med polare på public, failar dock ofta med Ezalor och har undvikit han ett bra tag. Brukar picka Omniknight om setupen håller för det och suportar laget under spelets gång. Hostar alltid när jag ska spela, använder då LC. DotA turnering på sajten någon gång? :confused:

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett varningens ord till oinsatta, följande text är totalt ologisk om man inte är insatt i dotascenen:

Jag spelar dota mer eller mindre varje dag! Mest public, men då och då lite inhouse när jag får plats.

Jag föredrar helt klart kortare, intensivare matcher och hatar allt som har med agility och farm att göra. Brukar oftast spela support för att det är mycket roligare, med risken att bli totalägd om ens lag suger. Det ni körde där verkar ju bara vara lamt... Liksom, har man inte pushat och vunnit innan man har farmat till en jävla radience till ezalor (liksom... Varför?! Divine är ju bra mycket roligare!), då är det något som är fel! :confused:

Andra laget verkade ju förövrigt smaska lagom mycket snopp tbh...

Jag anser själv att jag är relativt skillad, bra mycket bättre än de flesta som spelar public iaf. Kontakta mig gärna (Dr_Stupid på battle.net, I_am_@mr-potatohead.com på MSN) så är jag med på en pub eller två, helst inte fullpubstomp för det är ganska lamt, snarare en inhouse-clanmatch i sådana fall.

Ah, och just nu så är Undying och Warlock favoriterna, fast jag unviker oftast -ap och spelar jag -rd eller -cm så pickar jag efter vad laget behöver och inte efter nöje.

(haha, 35 assists! Skämmes, det är då man går lvl 5 dagon! :D )

edit: Person ovan: Vi prövade dotaturnering någon gång om jag inte minns fel, men det blev inget för att folk inte ville spela...

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade mycket DotA förr, men har blivit mycket mindre dom senare åren. Om det dock är LAN och vi inte har en internetförbindelse så blir det ofta DotA och TD.

Favoritgubben är en "Faceless one" som har en timestop och lite annat mys. Brukar dock få slåss om att få den gubben, missar jag så blir det den stora demonen som har någon "raid of fire" om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jag har nyligen börjat spela Dota igen, and lovin' it - igen. Men, spelar på amerikanska realmen. US East, dvs. Min adress' IP är bannat från Europe. :angry:

Hojta till om någon vill lira.

Får du inte rätt fet ping där?

-----------

6.60 är roligt, men de nya shopsen är jobbiga att lära sig... Har hänt allt för många gånger att jag tryckt fel i panik när jag har försökt köpa mitt i en gank... :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar mycket wc3 men har aldrig spelat 1 minut dota. hur kan man börja utan att bli utskälld av ens lag för hur noobig man är?

Det går nästan inte, du måste känna folk som spelar för att ens ha en chans att lära dig innan du ger upp. DotA har inte bara en hög inlärningskurva utan kräver också att hela laget vet vad de håller på med. Folk vill helt enkelt inte spendera 40 minuter på att se dig dö så att andra laget blir uppfeedade.

Enda sättet jag kan tänka mig att man kan lära sig grunderna på utan gråt från andra är att läsa guider och spela mot AI till en början. Visst, man blir inte bra för det, men man kan nog komma upp till public -apem standard.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket svårare är det än andra custom games innom wc3? jag menar dom flesta är endå ganska lika men är dota så olik dom andra?

Jepp. Men går egentligen inte jämnföra. Spela med AI bots (tanka på www.getdota.com) och känn efter och lär dig basics.

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min nya favorithero, Goblin Techies. Det kvittar om du är en Centaur Warchief, jag rövknullar dig med Scepter remotes.:naughty: Dödade 4 heroes med 1 detonation. Win.

Gameruiner nummer 1. Det enda techies kan göra om han inte är spelad av någon SJUK spelare är mer eller mindre att förlänga matchen med en extra 20 minuter, vanligtvis med förlust för hans eget lag. Sen finns det ju såklart idioter i public som inte kontrar minorna på något sett men det är fan inte ofta... Jag ska ju dock vara ärlig med att de enda gånger jag slagit sönder något när jag spelat dota har varit när jag spelat mot techies, så gillar man att få ut raaaage-en ur folk så är han ju såklart top-pick! :angry:

Min favorit var tidigare Centaur Warchief mest för att kunna rövknulla alla techies-spelare hårt med hjälp av en blinkdagger men också för att man kan carrya hela laget early-midgame även fast de suger. Nerubian Assassin är också ett roligt val mot techies.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gameruiner nummer 1. Det enda techies kan göra om han inte är spelad av någon SJUK spelare är mer eller mindre att förlänga matchen med en extra 20 minuter, vanligtvis med förlust för hans eget lag. Sen finns det ju såklart idioter i public som inte kontrar minorna på något sett men det är fan inte ofta... Jag ska ju dock vara ärlig med att de enda gånger jag slagit sönder något när jag spelat dota har varit när jag spelat mot techies, så gillar man att få ut raaaage-en ur folk så är han ju såklart top-pick! :naughty:

Min favorit var tidigare Centaur Warchief mest för att kunna rövknulla alla techies-spelare hårt med hjälp av en blinkdagger men också för att man kan carrya hela laget early-midgame även fast de suger. Nerubian Assassin är också ett roligt val mot techies.

Gem i motståndarlaget -> Sitta och tråka techies i 10mins tills man dödar gemcarrier ;((

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det någon mer än jag som kollade på Dota-finalen här på DH? Det var Roskilde Ravens, några danskar mot ett svenskt lag, TLT, kommer inte ihåg vad det stod för. Det blev två matcher, där de sponsrade danskarna dominerade första matchen, och TLT vann andra och vann därmed finalen, väldigt bra DotA, spelade ett par matcher matcher efter och det gick fett bra. :erv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt mysig dota precis. Public. Även om folk leavade så blev det typ 4vs4 vilket fortfarande slutade i glädje även om jag switcha mot slutet. Leoric är så jävla kul ibland, speciellt med Aegis och rank3 ulti. Muhehehe! Screen;

Edit; Jag är six.six.five medans en polare är six.six.six.. Våran lilla teammate sign. : D

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vanguard, denna jäkla Vanguard... Det finns inget item som är så överskattat som en vanguard. Finns 2, kanske 3 hjältar som man ens kan tänka sig att köpa en på, men trots det så är jag dag ut och dag in tvungen att se denna sjukt värdelösa sköld på varenda hjälte i spelet.

Sen måste jag bara fråga varför du inte har någon orbeffect? Vad jag vet är inte lifestealauran en orb så vad hindrade dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...