Jump to content

DotA


Panimala
 Share

Recommended Posts

Vanguard, denna jäkla Vanguard... Det finns inget item som är så överskattat som en vanguard. Finns 2, kanske 3 hjältar som man ens kan tänka sig att köpa en på, men trots det så är jag dag ut och dag in tvungen att se denna sjukt värdelösa sköld på varenda hjälte i spelet.

Sen måste jag bara fråga varför du inte har någon orbeffect? Vad jag vet är inte lifestealauran en orb så vad hindrade dig?

Well, köpte ringen i början för +hp regen och tänkte att det var lika bra combina till en vanguard för mer hp+stout shield effect. Om orb effect är jag osäker då på vladmirs står det (Lifesteal Aura) .. (rött indikerar ofta orb effect.. Ingen aning dock!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, köpte ringen i början för +hp regen och tänkte att det var lika bra combina till en vanguard för mer hp+stout shield effect. Om orb effect är jag osäker då på vladmirs står det (Lifesteal Aura) .. (rött indikerar ofta orb effect.. Ingen aning dock!)

Nu var det bra länge sen jag spela dota, Men Vladimir är väl en Lifesteal aura som endast funkar på Melee attacker, vilket gör att den stackar med orb effect.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Nu när Heroes of Newerth och Legue of Legends ligger på tapeten och jag inte orkar starta nya trådar drar jag upp denna.

Har fått tag i betakeys till HoN, vilka lirar, jag vill fylla ut min friendlist lite.

Panimala! :o Spelar ibland på kvällarna med ett par andra. Har börjat föredra HoN över DotA faktiskt, främst då grafiken är så mycket bättre utan att se ut som nån syratripp (LoL), interfacet är renare och gameplayet är väldigt bra. Rätt mycket leavers i betan bara.

Thoughts? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Panimala! :o Spelar ibland på kvällarna med ett par andra. Har börjat föredra HoN över DotA faktiskt, främst då grafiken är så mycket bättre utan att se ut som nån syratripp (LoL), interfacet är renare och gameplayet är väldigt bra. Rätt mycket leavers i betan bara.

Thoughts? :o

Jag gillade aldrig DotA så mycket, även om HoN är väldigt likt så känns det inte som samma "spel". Har spelat som en galning dom senaste nätterna nu och gillar't skarpt. Jag har som regel att joina "no leavers" spel så har inte märkt av några leavers i princip, det är dock många som vill conceda så fort det börjar gå lite dåligt för ens lag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gör man HoN? Kanske ska testa det men kan nån förklara lite hur man gör och vad spelet går ut på.

Använd Stells länk för att få invite till betan. Spelet är en kopia av dota men med ett antal förbättringar. Är du inte bekant med dota finns det en bra kortfattad beskrivning här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en beta key till det men få se om jag använder av det. Damn så var det där på engelska då jag total suger på engelska.

Lite kortfattat:

Två lag möter varandra och målet är att ta sönder en speciell byggnad i motståndarnas bas. Från baserna finns det 3 stycken utvägar (lanes) som följer en väg till motståndarens bas. Vid utvägarna spawnas det mindre datorstyrda enheter (creeps) i vågor. På vägarna finns det även torn som tillhör någon av sidorna. Man styr en hjälte som man kan levla upp och välja olika skills till. Eftersom spelet är en mod till WC3 så är kameravinkeln och kontrollerna densamma, dvs man ser allt uppifrån och styr genom att klicka med musen. Det man gör är att döda creeps och andra hjältar från motståndarlaget för att få pengar och xp för att tillslut ta sig in i motståndarens bas och vinna spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite kortfattat:

Två lag möter varandra och målet är att ta sönder en speciell byggnad i motståndarnas bas. Från baserna finns det 3 stycken utvägar (lanes) som följer en väg till motståndarens bas. Vid utvägarna spawnas det mindre datorstyrda enheter (creeps) i vågor. På vägarna finns det även torn som tillhör någon av sidorna. Man styr en hjälte som man kan levla upp och välja olika skills till. Eftersom spelet är en mod till WC3 så är kameravinkeln och kontrollerna densamma, dvs man ser allt uppifrån och styr genom att klicka med musen. Det man gör är att döda creeps och andra hjältar från motståndarlaget för att få pengar och xp för att tillslut ta sig in i motståndarens bas och vinna spelet.

Ah okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...