Jump to content

DotA


Panimala
 Share

Recommended Posts

Alltså satan.

Tycker spelet är ruggigt obalanserat. Om du spelar och möter antingen Arachna eller Night Hound är det nästan lika bäst att conceda! (Fast iofs, det kan ju bero på att jag alltid har hamnat i samma lag som alla jävla kukhuvuden)

Scouten är också förbannat jävla jobbig med sin jävla vanish!

Hoppas det blir nerf på dessa 3 klasser!

Snackar om HoN!

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte bättre med en HoN-tråd, eller har det någon direkt anknytning till DotA? Jag försöker inte leka forumpolis btw, jag är bara geniunt nyfiken.

HoN är i stort sett samma spel gjort av andra utvecklare, en remake om du så vill. Håller till viss del med om att en egen tråd kanske skulle vara bra. Har inget emot en samlingstråd för båda spelen men rubriken kan ju kännas missvisande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HoN är i stort sett samma spel gjort av andra utvecklare, en remake om du så vill. Håller till viss del med om att en egen tråd kanske skulle vara bra. Har inget emot en samlingstråd för båda spelen men rubriken kan ju kännas missvisande.

Kanske man kan slå ihop en HoN och en LoL tråd isånafall?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså satan.

Tycker spelet är ruggigt obalanserat. Om du spelar och möter antingen Arachna eller Night Hound är det nästan lika bäst att conceda! (Fast iofs, det kan ju bero på att jag alltid har hamnat i samma lag som alla jävla kukhuvuden)

Scouten är också förbannat jävla jobbig med sin jävla vanish!

Hoppas det blir nerf på dessa 3 klasser!

Snackar om HoN!

Burstdamage earlygame > Alla agility-invisklasser

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså satan.

Tycker spelet är ruggigt obalanserat. Om du spelar och möter antingen Arachna eller Night Hound är det nästan lika bäst att conceda! (Fast iofs, det kan ju bero på att jag alltid har hamnat i samma lag som alla jävla kukhuvuden)

Scouten är också förbannat jävla jobbig med sin jävla vanish!

Hoppas det blir nerf på dessa 3 klasser!

Snackar om HoN!

Bloodhunter på Arachna och Pestilence på Night Hound och Scout och dom 3 heroes är ett skämt. Pestilence är förövrigt en grymt jävla OP hero om man spelar han rätt.

Har blivit helt såld på Zephyr på senare tid. Nackdelen är att man inte är med i matchen i typ 20-25min när man djunglar, men när man skaffat sig Mock och har fullt med cyclones och kommer och gankar så är dom inte så katiga. Zephyr suger dock hårt om dom lyckas döda dig tidigt och du hamnar efter i lvlandet och pengafarmandet. Blir du dödad mer än 2-3 gånger i djungeln så kommer ditt lag för det mesta förlora, eftersom det då är 5v4 i princip, du kommer vara underlvlad och inte ha några items och din skada suger utan mock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Update has faggoted my game.

Var nästintill omöjligt för mig att spela igår.

För det första så gick det inte att connecta till chat servern, mitt uppe i mitt andra game så connectades jag helt plötsligt till servern igen vilket även gjorde att jag kom åt friends, detta ledde till att spelet kraschade.

När jag reconnecta så fick jag samma problem igen, friends connectades sen fick jag DC därifrån igen, efter detta hackade spelet som ett jävla cp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Update has faggoted my game.

Var nästintill omöjligt för mig att spela igår.

För det första så gick det inte att connecta till chat servern, mitt uppe i mitt andra game så connectades jag helt plötsligt till servern igen vilket även gjorde att jag kom åt friends, detta ledde till att spelet kraschade.

När jag reconnecta så fick jag samma problem igen, friends connectades sen fick jag DC därifrån igen, efter detta hackade spelet som ett jävla cp!

Skriv det i HoN's forum, det är en bug och det är en Beta vi spelar. Förhoppningsvis kommer det fixas till nästa patch isf.

T: Nerfa Magmus, omfg!

Har precis kommit på att det enda du behöver är Mock och något som gör dig invis, vänta tills andra laget puschar en lane med alla 5 (med fördel massor med lowHP casters), smyg dig på dom bakifrån, charga in så du stunnar alla, dra din ulti och lyssna till dom klingande orden GENOCIDE! Vill man vara på den säkra sidan så skaffar man sig också en Frostfield Plate (200dmg aoe som slowar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reinstall och nu verkar det fungera tror jag.

Hmm, är det värt att betala för HoN när hela släpps månnetro?

Och hur är det med LoL föresten? jag har inte fått nån beta till det ännu, gameplay etc etc och kommer det kosta när hela är ute?

LoL är typ en dålig lightverision, tror faktist det blir skit. Har inte heller spelat, men dom som hänger på HoN forumet som spelet det säger att om man testat HoN och sen kör LoL så kommer man avinstallera det efter första gamet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LoL är typ en dålig lightverision, tror faktist det blir skit. Har inte heller spelat, men dom som hänger på HoN forumet som spelet det säger att om man testat HoN och sen kör LoL så kommer man avinstallera det efter första gamet.

Vi är 4-5 st som spelat både DoTA och HoN innan och tycker att LoL är grymt roligt, flame-warsen mellan LoL och HoN liknar de mellan PS3 och 360, jag själv tyckte att gameplay och grafik såg riktigt tråkigt ut innan, men efter några games vänjer man sig och börjar tycka om det istället.

Lite förklaringar:

Early game är ändrat, inga denies och inga runes, du får rune-liknande buffar utav neutrals och man denyar nu istället genom att pusha och harassa, jobbigt i början, men erbjuder ett mer offensivt early-game när man vänjer sig.

Speltiden har kortats ner en aning, troligtvis beror det på att det går snabbare att farma ihop experience och guld (Känns så i alla fall)

Det finns 'inga' kopior utav hjältar från DoTA, alla champions (Som de kallas i LoL) är helt nya med nya abilities och dylikt.

Att så många inte tycker om spelet är för att många hjältar/champions fortfarande är väldigt OP, dock har Riot, imo, en mycket bättre community att förlita sig på med tanke på att de har haft en väldigt stängd beta, och de som faktiskt stannar ett tag är de som verkligen hjälper till, och det märker man inte minst på forumet där de delat in beta-testarna i grupper efter hur man hjälpt Riot och communityn.

Late-game går snabbare och är mer intensivt på grund av att det inte finns mer än en inhibitor (barrack) på varje lane, alltså behöver man vara mer koordinerade inom laget och inte slösa bort sina chanser.

Det finns mycket mer att förklara, men detta kanske ger er lite mer insyn i hur LoL är i jämförelse till HoN, open beta är på väg så jag rekommenderar att ni testar det och ger det en ärlig chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...