Jump to content

DotA


Panimala
 Share

Recommended Posts

Ska man carrya med någon så är det vevdvärgen aka. blacksmith aka. dunderdvärgen.

Ah tru dat. Det är svårt att få någon riktig ström av kills med honom dock ifall man inte har tur med multicasten, jag tycker nästan att han är roligare i icke-EM.

Jag har börjat spela en massa -EM på senaste tiden bara för att pröva olika carrybuilds med supporthjältar, helt underbart!

Det jag saknar mest från dota är Centaur Warchief, han är ju hur skoj som helst med rätt farm! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tråkiga med EM är just att en AGI Carry med någon/några lvls högre än motståndarlaget snabbt blir överfeedad (predator inräknat). Det är inte svårt att ligga på en 30+/0 om motståndarna inte vet hur dom ska kontra. Scout/madman/magebane/arachna osv. Om jag själv ska köra AGI blir det oftast Wild Soul med en Hack'n'Slash (orkar inte med nya namnet), Brutalizer och beroende på situation, Shrunken/Behemoth/Demonic/Riftshards. Det är snuskigt vad lätt vissa heroes går ner. Ändra problemet jag har haft var mot en jävla råbiff armadon tank som satt på helm, behemoth, demonic och en jävla mock. Han spammade quill och mocken på det, och så tog han ju såklart ingen skada.. -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...
Är det många här som spelar eller har spelat LoL? Hur är det jämfört med HoN?

Edit: Spelar nämligen LoL

HoN knyter fast LoL vid en rutten gran och våldtar det. Dock så har HoN en ganska steep learning curve, och communityt är ofta jävligt jobbigt och trash talkande, så jag spelar nästan bara med irl-mates.

(Förstöra svenska språket ftw :D )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det många här som spelar eller har spelat LoL? Hur är det jämfört med HoN?

Edit: Spelar nämligen LoL

LoL är grymt mycket segare än HoN

Problemet jag anser med LoL är att båda lagen kan välja exakt samma heroes vilket gör att själva setup taktiken dödas rätt hårt

I HoN däremot måste man alltid ha en bra setup mot det andra laget. HoN går dessutom snabbare och det är lättare att navigera sig i shopen på HoN

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag har vart lat och har inte orkat skaffa betan när den var stängd så vart kan man få tag i Open betan till detta? Samt vad går spelet ut på? Går det snabbt att lära sig?

Du kan registrera dig på http://www.heroesofnewerth.com/. Vad det går ut på tänker jag inte svara på då jag gjorde det förra gången du frågade. Att lära sig det kan ta ett tag och det är tyvärr inte många som har tålamod med nya spelare så förvänta dig en hel del flame i början. Det bästa sättet att lära sig är att spela med en eller flera polare som kan hjälpa till under spelets gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan registrera dig på http://www.heroesofnewerth.com/. Vad det går ut på tänker jag inte svara på då jag gjorde det förra gången du frågade. Att lära sig det kan ta ett tag och det är tyvärr inte många som har tålamod med nya spelare så förvänta dig en hel del flame i början. Det bästa sättet att lära sig är att spela med en eller flera polare som kan hjälpa till under spelets gång.

Ah glömde bort att du skrev vad det gick ut på vilken sida i tråden? Hur länge kan det såfall ta att lära sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah glömde bort att du skrev vad det gick ut på vilken sida i tråden? Hur länge kan det såfall ta att lära sig?

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...t&p=1122334

Svårt att säga exakt hur lång tid det kan ta. Men efter kanske 20 games bör man väl ha sett de flesta heroesarna tillräckligt många gånger för att man ska känna igen ett par och veta lite av vad de gör. Vid den tiden bör man väl också kunna sköta sig rätt hyffsat i ~1400 psr-spel (psr är en rankning som startar på 1500 när man skapar sitt konto) (det jag säger här är bara gissningar, började själv spela dota med kompisar så har ingen aning om hur man klara sig om man börjar utan att ha nån "mentor").

Ett tips kan ju vara att köra igenom den tutorial som finns, läsa på om alla heroes och kanske kolla på ett par videos på youtube.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...t&p=1122334

Svårt att säga exakt hur lång tid det kan ta. Men efter kanske 20 games bör man väl ha sett de flesta heroesarna tillräckligt många gånger för att man ska känna igen ett par och veta lite av vad de gör. Vid den tiden bör man väl också kunna sköta sig rätt hyffsat i ~1400 psr-spel (psr är en rankning som startar på 1500 när man skapar sitt konto) (det jag säger här är bara gissningar, började själv spela dota med kompisar så har ingen aning om hur man klara sig om man börjar utan att ha nån "mentor").

Ett tips kan ju vara att köra igenom den tutorial som finns, läsa på om alla heroes och kanske kolla på ett par videos på youtube.

Läsa genom alla heroes tror jag inte att jag kommer orka då jag är för lat ibland att läsa. Vilken/vilka klasser är bra att spela som? Eller får man chansa fram till nån gubbe?

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan ju säga lite hur jag började iaf. Jag spelade bara pyttelite DotA och när jag började med HoN gick jag med i "NOOBS ONLY"-spel för att direkt bli flamad. Folk sa "YOU'RE NOT A NOOB - YOU'RE AN UBER NOOB!". Runt 25 games senare var min PSR 1500+ och min K/D runt 1.0.

Det första du måste tänka på är att vara väldigt defensiv. Du bör aldrig vara vid fiendens torn ensam till en början. Lär dig att kolla på kartan och se var fiende-heroesarna finns. Om kartan är helt tom och du inte ser en enda fiende så är risken stor att de springer runt i skogen någonstans, redo att attackera dig när du minst anar det.

I övrigt tycker jag definitivt att du ska börja med YouTube-tutorials. Det var så jag lärde mig mest. Lär dig grunderna, hitta sedan en bra tutorial på en hero du tycker verkar intressant (exempelvis tyckte jag Moon Queen verkade intressant. Kollade på filmen, skrev ner vilka items han köpte, sen gick det såhär). När du är hyfsad med den heron ska du börja kolla på andra heroes, lära dig hur de fungerar och bli bra på att spela både med dem och mot dem.

Tips på bra YouTube-klipp och kanaler:

HoNleague har väldigt grundläggande saker som är absolut nödvändigt att känna till.

Jag hittade också en kille som heter Exsanguis716. Han har lagt upp en del filmer där han spelar olika klasser och kommenterar dem. Killen är sjukt osportslig och barnslig men hyfsat bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Någon som fortfarande lirar HoN?

Det är öppet för alla denna helgen om man vill gibba lite igen med sina gamla beta accounts utan att behöva köpa spelet.

Var inne och lirade 4 games igår sen spelet gick från beta och ja.. Vad kan man säga mer än att jag sög häst. Man tappar mycket och fort. Fick doch en underbar start med Glacius, hade 5-0 innan lvl 10, men sen kom motståndarna igen och slutade med 5-9 eller nått sånt. Hade inte en suck. Körde en runda behe också, typ 2-11-25 eller nått sånt, dog som en kotte men var fan med på varenda kill vårt lag gjorde. Kil att trappa och dra in med ulti utan att någon hjälper till, sen när jag dött så går dom in och plockar alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...