Jump to content

DotA


Panimala
 Share

Recommended Posts

LoL är ju skräp. Köp HoN, så snål kan man fan inte vara? Skippa kebab två dagar på en vecka och du har HoN resten av livet. LoL består av 2 heroes som är bättre än alla andra och du behöver inte ens bry dig om dom andra. Ta en av dom mer OP herosarna och satsa på bästa skillsen sen är LoL bara en zergfest.

Enda problemet med HoN är att 90% av folket som spelar HoN är elitist fittor som förväntar sig inget annat än absolut jävla perfektion av dig. Plus, hade jag velat spela DOTA så installerar jag bara TFT igen och gibbar W3s DOTA. Jag gillar helt enkelt inte HON lika mycket som jag gillar LoL, mest pga. runsystemet och masteries som får det att kännas djupare än vad det egentligen är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enda problemet med HoN är att 90% av folket som spelar HoN är elitist fittor som förväntar sig inget annat än absolut jävla perfektion av dig. Plus, hade jag velat spela DOTA så installerar jag bara TFT igen och gibbar W3s DOTA. Jag gillar helt enkelt inte HON lika mycket som jag gillar LoL, mest pga. runsystemet och masteries som får det att kännas djupare än vad det egentligen är.

Det har förstört spelet så sjukt mycket IMO.

Tycker dom har slagit ihop något sorts MMO med spelet, tycker det är för överdrivet. Har du ett sjukt runsystem och gibbat 25 timmar om dagen så har du ett elitenoobkiller runesystem och behöver inte förlita dig på items istället!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Runorna gör inte SÅN stor skillnad. Det är VÄLDIGT få karaktärer som make-or-breakar med runor. T.ex. Tryndamere är en sådan som behöver förlita sig på runor, pga. att om han inte använder runorna rätt så är han underpowered. Men till 90% är det väldigt lite som blir gjort med runor, förutom ett par karaktärer, och junglare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Presis som mordos säger gör inte runorna så mycket, speciellt inte i slutet. Om vi översätter runvärdet till pengar i spelet så är runorna värda ca 2x startpengarna.

Runorna gynnar helt enkelt de bättre och smartare spelarna..

Man får bara 1 mer run-plats per lvl så ingen kan komma med ett fullt runepage på lvl 1.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Presis som mordos säger gör inte runorna så mycket, speciellt inte i slutet. Om vi översätter runvärdet till pengar i spelet så är runorna värda ca 2x startpengarna.

Runorna gynnar helt enkelt de bättre och smartare spelarna..

Man får bara 1 mer run-plats per lvl så ingen kan komma med ett fullt runepage på lvl 1.

Det är just därför det kräver att du har full runepage för att kunna spela mot andra som inte är lvl 1 heller. Runorna ger en fördel för alla som spelat längre, vilket aldrig är en bra grej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som StellHell sade, dessutom är automatch funktionen helt ur-funktion när det gäller att hitta matchande spelare!

När jag testade på LoL nu igen så körde jag först några practice games, märkte redan då att det aldrig kommer gå med tanke på att lvl 20+ summoners joinade spelen och alltid hamnade på andra laget. Även fast man spelade bra, hade grymma items så var det något med 20+arna som gjorde spelet till ett stort jävla rövhål!

När jag sen testade på automatch, matchmaking, kalla det vad du vill, så var det samma sak där! Det var en alldeles för stor lvl skillnad på alla summoners för att det någonsin ska kunna bli jämt!

Därför gillar jag HoN's balans system mycket mer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är just därför det kräver att du har full runepage för att kunna spela mot andra som inte är lvl 1 heller. Runorna ger en fördel för alla som spelat längre, vilket aldrig är en bra grej.

Som StellHell sade, dessutom är automatch funktionen helt ur-funktion när det gäller att hitta matchande spelare!

När jag testade på LoL nu igen så körde jag först några practice games, märkte redan då att det aldrig kommer gå med tanke på att lvl 20+ summoners joinade spelen och alltid hamnade på andra laget. Även fast man spelade bra, hade grymma items så var det något med 20+arna som gjorde spelet till ett stort jävla rövhål!

När jag sen testade på automatch, matchmaking, kalla det vad du vill, så var det samma sak där! Det var en alldeles för stor lvl skillnad på alla summoners för att det någonsin ska kunna bli jämt!

Därför gillar jag HoN's balans system mycket mer!

Ang practice så kan du skapa en med namn tex max lvl 10 och kicka alla högre lvl. practice har alltså inga restriktioner förutom vad ledaren för rummet väljer.

Kan hålla med om att matchmakeingen inte är den bästa, troligen för att massa p12 som inte kan spela spelar...

När du kommer till lite högre lvl så jämnar det ut sig eftersom folk skapar flera acc, det betyder att som är bra möter dåliga folk, fast man är samma lvl Har själv ett annat acc som jag brukar spela på fyllan med, där äger man alla så jävla hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drog ner skiten igen för att kolla. LoL är ju en horunges påfund. Är det okej att man ska behöva lvla som ett jävla rövhål för att få heroes? Det är ju egentligen bara Jax /Garen/Teemo som är överjävligt OP av startherosen, oavsätt build, runes, mastery och whatnot.

Så en helt ovan och ny spelare har inte råd med en ny hero förens lvl 6 om han köper runor till båda runeträden varje gång en ny runeslot öppnas och då ska han på förhand veta vilken hero han kan köpa, för man vill ju inet köpa nån för 450 som redan finns i startroaster och man har inte råd med dom heroes som faktiskt är banbrytande och bra (Cho, rammus mfl.)

Sen blir jag så förbannad, satt och försökte med hundra olika kombinationer till nick på min summoner eller vad fan det nu hette, StellHell, StellHel!, StellHe!!, Ste!!He!!, osv.osv. Inte ens StellHe!!sdfasdf funkade, så jag trodde ju självfallet att skiten hade laggat ut som vanligt och gjorde således bara såhär (faceroll lololol).. Nickar nu asdfasdfsadfasdf för det var ju självfallet inte upptaget. Fattar inte hur alla mina nicks kunde vara upptagna..

Så, kan man byta namn på sin summoner? och adda mig på friends..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drog ner skiten igen för att kolla. LoL är ju en horunges påfund. Är det okej att man ska behöva lvla som ett jävla rövhål för att få heroes? Det är ju egentligen bara Jax /Garen/Teemo som är överjävligt OP av startherosen, oavsätt build, runes, mastery och whatnot.

Så en helt ovan och ny spelare har inte råd med en ny hero förens lvl 6 om han köper runor till båda runeträden varje gång en ny runeslot öppnas och då ska han på förhand veta vilken hero han kan köpa, för man vill ju inet köpa nån för 450 som redan finns i startroaster och man har inte råd med dom heroes som faktiskt är banbrytande och bra (Cho, rammus mfl.)

Sen blir jag så förbannad, satt och försökte med hundra olika kombinationer till nick på min summoner eller vad fan det nu hette, StellHell, StellHel!, StellHe!!, Ste!!He!!, osv.osv. Inte ens StellHe!!sdfasdf funkade, så jag trodde ju självfallet att skiten hade laggat ut som vanligt och gjorde således bara såhär (faceroll lololol).. Nickar nu asdfasdfsadfasdf för det var ju självfallet inte upptaget. Fattar inte hur alla mina nicks kunde vara upptagna..

Så, kan man byta namn på sin summoner? och adda mig på friends..

Du får champions genom att spela, du får inga genom levels. Du väljer själv vilka du vill köpa (därav gratis-karaktärer som byts ut varje vecka, prövo-veckor som du kan checka om du vill köpa någon). Ingen som tvingar dig att köpa en karaktär direkt. Teemo är inte overpowered, folk fattar oftast bara inte att han måste dödas snabbt. Jax är lite OP, men han blev nyligen fixad till att faktiskt vara användbar. Garen är OP, men han nerfas nästan varje patch nu. Runor ska du inte köpa förrens åtminstone level 10/20, för de innan level 10/20 (helst 20) är onödigt att köpa, för du får nya såpass fort.

Det går inte att byta nick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drog ner skiten igen för att kolla. LoL är ju en horunges påfund. Är det okej att man ska behöva lvla som ett jävla rövhål för att få heroes? Det är ju egentligen bara Jax /Garen/Teemo som är överjävligt OP av startherosen, oavsätt build, runes, mastery och whatnot.

Så en helt ovan och ny spelare har inte råd med en ny hero förens lvl 6 om han köper runor till båda runeträden varje gång en ny runeslot öppnas och då ska han på förhand veta vilken hero han kan köpa, för man vill ju inet köpa nån för 450 som redan finns i startroaster och man har inte råd med dom heroes som faktiskt är banbrytande och bra (Cho, rammus mfl.)

Sen blir jag så förbannad, satt och försökte med hundra olika kombinationer till nick på min summoner eller vad fan det nu hette, StellHell, StellHel!, StellHe!!, Ste!!He!!, osv.osv. Inte ens StellHe!!sdfasdf funkade, så jag trodde ju självfallet att skiten hade laggat ut som vanligt och gjorde således bara såhär (faceroll lololol).. Nickar nu asdfasdfsadfasdf för det var ju självfallet inte upptaget. Fattar inte hur alla mina nicks kunde vara upptagna..

Så, kan man byta namn på sin summoner? och adda mig på friends..

LoL :D

Ingen spelar jax, han är inte bra... Garen är däremot rätt bra!..Teemo gjorde de nyss om då han inte var så bra.

Ingen köper runor förens lvl 10-20 som mordos sa!

Cho och rammus suger balle :)

Skulle tippa på att HoN är mer seriöst!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen spelar jax, han är inte bra... Garen är däremot rätt bra!..Teemo gjorde de nyss om då han inte var så bra.

Jax fick också en remake i den senaste patchen. Han är rape nu, men fortfarande rätt oanvändbar i teamfights.

Skulle tippa på att HoN är mer seriöst!

Definitivt mer seriöst, men då är deras community världens största rövhål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så klagar de igenom hela gamet för att någon råkade dö tidigt, eller om den som klagade dog. Det är minst lika dåliga människor i HoN som i LoL, mestadels iaf.

Protip, ignorera. I värsta fall (eller bästa fall för din del) så hamnar du på banlist och slipper spela med idioterna igen!

Jag känner igen det, och jag kan erkänna att jag själv kan vara den som klagar, men då finns det anledningar till att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LoL är jävligt laidback, och det spelar ingen roll om folk är superfeedade, så fort båda lagen är lvl 18~ så kan det vänta skitlätt eftersom man inte förlorar guld när man dör. Jag har tagit massa onödiga deaths i deras bas bara för att komma ner till poolen och handla för jag inte vill missa exp. Det är den stora skillnaden, HoN är elitist. Gör fel och bli bestraffad, hårt. I LoL spelar det ingen roll, därför är det inte lika mycket trashtalk för ingen bryr sig om du towerdivade för att få en kill.

Nytt acc, pallade inte mitt summonname, StellHeII(stellheii med stora i).

------------------------------------

En till grej jag inte gillar med LoL är just att dom inte har något ranking system på det viset som HoN har, så du kan inte veta vilka supernoobs som är i ditt lag. Jag kan gå med på att man får 1 feeder i laget, men när man har 2-3 feeders som har hjärnproblem och andra utvecklingsskador så är det fan illa.

Jag har haft 3 matcher nu med Amumu där jag verkligen dominerar, dom kan inte döda mig utan att vara alla 5, men själva är dom sönderfeedade av ett helt jävla hjärndött lag som inte fattar ett jävla skit. Det är så fruktansvärt frutstrerande för jag får ju ingen bonus av att spela bra, jag får samma värdelösa utdelning som dom andra i mitt lag som sitter på 0/20/0 när jag själv har 24/7/12. Bögspel.

Ignorera matchen längst ner, jag var full, testa builds och det var första matchen som Amumu. (efter beta that is)

post-282-090303200 1287976049.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LoL är jävligt laidback, och det spelar ingen roll om folk är superfeedade, så fort båda lagen är lvl 18~ så kan det vänta skitlätt eftersom man inte förlorar guld när man dör. Jag har tagit massa onödiga deaths i deras bas bara för att komma ner till poolen och handla för jag inte vill missa exp. Det är den stora skillnaden, HoN är elitist. Gör fel och bli bestraffad, hårt. I LoL spelar det ingen roll, därför är det inte lika mycket trashtalk för ingen bryr sig om du towerdivade för att få en kill.

Nytt acc, pallade inte mitt summonname, StellHeII(stellheii med stora i).

------------------------------------

En till grej jag inte gillar med LoL är just att dom inte har något ranking system på det viset som HoN har, så du kan inte veta vilka supernoobs som är i ditt lag. Jag kan gå med på att man får 1 feeder i laget, men när man har 2-3 feeders som har hjärnproblem och andra utvecklingsskador så är det fan illa.

Jag har haft 3 matcher nu med Amumu där jag verkligen dominerar, dom kan inte döda mig utan att vara alla 5, men själva är dom sönderfeedade av ett helt jävla hjärndött lag som inte fattar ett jävla skit. Det är så fruktansvärt frutstrerande för jag får ju ingen bonus av att spela bra, jag får samma värdelösa utdelning som dom andra i mitt lag som sitter på 0/20/0 när jag själv har 24/7/12. Bögspel.

Ignorera matchen längst ner, jag var full, testa builds och det var första matchen som Amumu. (efter beta that is)

Köp Tryndamere och se till att bli ordentligt farmad de första 20-30 minuterna. Sedan kan du i princip two-shotta alla som inte stackar armor, samtidigt som du har en ulti som tillåter dig att 1v5a.

Att spela tank med randoms är helt meningslöst eftersom de inte fattar någonting och aldrig följer efter dig när du initiatar. Dessutom brukar de vara så jävla dåliga att ni förlorar fighten oavsett vad.

Ett undantag är Mordekaiser som har nog med damage, om man bygger honom rätt, till att ta ner ett lag ensam.

Addade dig så kan vi köra nån match, spelar mest med polare på helger annars.

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LoL är jävligt laidback, och det spelar ingen roll om folk är superfeedade, så fort båda lagen är lvl 18~ så kan det vänta skitlätt eftersom man inte förlorar guld när man dör. Jag har tagit massa onödiga deaths i deras bas bara för att komma ner till poolen och handla för jag inte vill missa exp. Det är den stora skillnaden, HoN är elitist. Gör fel och bli bestraffad, hårt. I LoL spelar det ingen roll, därför är det inte lika mycket trashtalk för ingen bryr sig om du towerdivade för att få en kill.

Nytt acc, pallade inte mitt summonname, StellHeII(stellheii med stora i).

------------------------------------

En till grej jag inte gillar med LoL är just att dom inte har något ranking system på det viset som HoN har, så du kan inte veta vilka supernoobs som är i ditt lag. Jag kan gå med på att man får 1 feeder i laget, men när man har 2-3 feeders som har hjärnproblem och andra utvecklingsskador så är det fan illa.

Jag har haft 3 matcher nu med Amumu där jag verkligen dominerar, dom kan inte döda mig utan att vara alla 5, men själva är dom sönderfeedade av ett helt jävla hjärndött lag som inte fattar ett jävla skit. Det är så fruktansvärt frutstrerande för jag får ju ingen bonus av att spela bra, jag får samma värdelösa utdelning som dom andra i mitt lag som sitter på 0/20/0 när jag själv har 24/7/12. Bögspel.

Ignorera matchen längst ner, jag var full, testa builds och det var första matchen som Amumu. (efter beta that is)

Man får ju länge död ju högre lvl man är, 70 sekunder på lvl 18 vilket är nog för att andra laget ska pusha eran bas. Teleport hem?!?!?

Du måste bli högre lvl....Först på lvl 30 är det rankat! Är lite dåligt för dom som redan är bra...

Är sjukt att man alltid måste köra DPS själv, man vinner inte annars...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...