Jump to content

DotA


Panimala
 Share

Recommended Posts

HoN-dudes, vad har ni för favorit hero?

Själv började jag med Night Hound, han kändes skön att lira men jag såg i flera matcher i rad att jag hela tiden blev omlvlad av mina lagkamrater och jag fick aldrig till mina clouds när dom behövdes, så jag la honom på hyllan.

Dom flesta matcher numera körs med Pestilence, jag tycker han är helt fantastisk, finns inte många heroes jag inte kan döda 1on1 om dom inte är allt för pro/överfarmade/överlvlade. Skaffa +attackspeed och lek med motståndarna. Gå in vanligt med en Swarm, börja slå, slår dom tillbaka är det bara stå där, sticker dom däremot så stunnar du dirr, pucklar på som fan och dra sen Flight någon sekund efter att du drog din stun och se dom springa för livet medans du snabbt dödar dom. Mumma! Om det däremot är gank, eller du ska hjälpa dina mates så drar du flight och flyger till dit du ska, försök få in en swarm innan du stunnar för mer skada, men gör inte så mycket om du drar den dirr efter stunnen heller, förhoppningsvis hjälper dina mates dig om det är gank med mycket folk, försök alltid att hålla swarm uppe på så många som möjligt, för den kostar typ ingen mana.

STR heroes överlag är vad jag kör faktist. Om det är SD-game så tar jag alltid STR hero'n om det inte blir typ scout som val, för det är alltid gött att KS'a lite med en scout då och då.

Pebbles och Keeper of the Forest är också två jävligt sköna heroes. Pebbles för att vid högre lvls aldrig kommer gå OOM (spells kostar 120 från lvl 1), som är fett najs när man drar en stun på en hög, sen kastar man sin mate (Behe eller magmar ftw för detta) som sen gör sjukskada samtidigt som hela laget är stunnat.

Keeper är najs om man pushar en lane, låt han vara stealthad medans dina mates pushar en lane, när du ser andra laget på minimapen springer du i förväg och sätter dig bakom dom och lurpassar. Säg till dina mates att pusha in i dom och när dom börjar backa lite drar du ut i lanen och drar din ulti, sen pucklar du på (för du har ju ett träd i handen, annars är du fail). Skaffa +atkspeed på honom med, favorititem är armorn som ger -armor/atkspd aura för motståndaren och +armor/atkspd för dina mates.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar Electrician väldigt mycket. Hans grip är väldigt nice, både när man ska ganka och i de stora striderna. Gillar också hur hård han är när man fixar lite mana och hp och använder manaskölden. Vad gäller agi-heroes är Arachna en favorit, riktigt härlig gankhero.

I dota var Slardar en favorit, men har inte haft samma framgång med Pestilence än. Senaste gamet jag var honom gick det dock bra så han kommer helt klart vara en favorit om det fortsätter gå bra med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till er som har förbokat spelet:

Hur mycket gick hela kalaset på? Tänkte i svenska kronor med skatt och sånt inräknat.

Jag har förbokat. Däremot inte kollat hur många SEK det gick på, men omkr. $30 är inte mycket pengar för ett spel med en sån livslängd. :confused:

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick min LoL nyckel i förrgår, har knappt hunnit lirat nått. Drog en snabb match i skolan och då tyckte jag det såg på tok för grötigt ut. Hemma såg det bättre ut, skit grafikkort i skolan!

Anyways, ska lira mer nu ikväll! ;)

av LoL på mailen, eller på annat vis?

försökte skaffa mig en i fredags, men dom missade datumet på facebook, hade suttit uppe hela natten för att försäkra mig om att jag fick tag i en, men sen gick det över till lördag även enligt usa's tid och alla började flama om att dom skiter i sina fans. Vid typ 10 på lördag morgon går jag för att ta mig en dusch för att vakna till lite och när jag kommer tillbaka har dom redan lottat ut alla keys. Blev så jävla lack, för dom hade inte gått ut med några uppgiter sen hux flux så är alla keys utlottade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

av LoL på mailen, eller på annat vis?

försökte skaffa mig en i fredags, men dom missade datumet på facebook, hade suttit uppe hela natten för att försäkra mig om att jag fick tag i en, men sen gick det över till lördag även enligt usa's tid och alla började flama om att dom skiter i sina fans. Vid typ 10 på lördag morgon går jag för att ta mig en dusch för att vakna till lite och när jag kommer tillbaka har dom redan lottat ut alla keys. Blev så jävla lack, för dom hade inte gått ut med några uppgiter sen hux flux så är alla keys utlottade.

Fick det på mailen.

Försökte mig också på att skriva in mig på betan inne på facebook. Satt uppe på tok för länge och verkligen spammade sönder kommentaren för att få en. Hade räknat ut att jag låg som 45'a på dom 50 första så jag trodde jag skulle få en, men icke!

Jag vart däremot glad när jag fick betan på mailen sen! ;)

Tyvärr så är LoL servern nere för tillfället. Bara att hoppas på att den kommer upp snart igen då!

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

av LoL på mailen, eller på annat vis?

försökte skaffa mig en i fredags, men dom missade datumet på facebook, hade suttit uppe hela natten för att försäkra mig om att jag fick tag i en, men sen gick det över till lördag även enligt usa's tid och alla började flama om att dom skiter i sina fans. Vid typ 10 på lördag morgon går jag för att ta mig en dusch för att vakna till lite och när jag kommer tillbaka har dom redan lottat ut alla keys. Blev så jävla lack, för dom hade inte gått ut med några uppgiter sen hux flux så är alla keys utlottade.

Du har fått PM. :)

Det är för övrigt inget att vara ledsen för. LoL känns otroligt oslipat just nu och det ligger en väldans "indie"-känsla över det hela, med tama UT 2004-effekter och ett fult UI.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har fått PM. :)

Det är för övrigt inget att vara ledsen för. LoL känns otroligt oslipat just nu och det ligger en väldans "indie"-känsla över det hela, med tama UT 2004-effekter och ett fult UI.

Har aldrig haft höga förväntningar över LoL, men vill testa så jag vet om man ska köpa HoN och vara nöjd eller köra på gratis LoL.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta min franska, men galet vad dåligt det kändes att lira LoL efter att ha blivit vad vid HoN.

Idiotisk lobby, konstig grafik, muppad shop och obalanserade hjältar. En kille i andra laget körde rammus, efter att ha pushat en egen lane medans han dödat allt han sett börjar han ganka, tror han hade typ 30-0 och var lvl 20 när jag hade lyckats bli lvl 7.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dear Stellan,

Thank you for purchasing a Heroes of Newerth Account.

LoL är allt för barnsligt för min del, saknas för mycket och för obalanserade hjältar.

Indeed, kul i början eftersom man liksom får lära sig på nytt, men sen blir det bara grind utav det.

Spelar rätt mycket HoN nu igen, 5-10 games om dagen nu på vardagarna, börjar lära mig att spela med rätt många heroes nu också.

För er som missat så har HoN lagt upp sin officiella sida nu: http://www.heroesofnewerth.com

Tycker ni om Andromeda btw? Tycker hon verkar hyfsat balanserad tbh, fast, har inte spelat så jättemycket mot henne.

EDIT: NDA är borta nu också, så filmer, bilder och dylikt är fritt att posta nu. :confused:

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Indeed, kul i början eftersom man liksom får lära sig på nytt, men sen blir det bara grind utav det.

Spelar rätt mycket HoN nu igen, 5-10 games om dagen nu på vardagarna, börjar lära mig att spela med rätt många heroes nu också.

För er som missat så har HoN lagt upp sin officiella sida nu: http://www.heroesofnewerth.com

Tycker ni om Andromeda btw? Tycker hon verkar hyfsat balanserad tbh, fast, har inte spelat så jättemycket mot henne.

EDIT: NDA är borta nu också, så filmer, bilder och dylikt är fritt att posta nu. :confused:

Har inte spelat HoN alls sen jag bröt handen så har ingen aning om Andro, inte heller om Hag och Succu. Andro's ulti ser dock ut att vara förödande i rätt händer och rätt team.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte spelat HoN alls sen jag bröt handen så har ingen aning om Andro, inte heller om Hag och Succu. Andro's ulti ser dock ut att vara förödande i rätt händer och rätt team.

Det är den, men det är nästan lika många gånger så att folk gör bort sig och swappar sig in i fiendelaget som jagar efter, krävs alltså en hel del skicklighet för att kunna använda den rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är den, men det är nästan lika många gånger så att folk gör bort sig och swappar sig in i fiendelaget som jagar efter, krävs alltså en hel del skicklighet för att kunna använda den rätt.

Eller för att rädda teammates, gjorde en del schysta saves mina första games. :confused: Nåt jag gillar med HoN är addons, som t.ex. mouse-over stats i lobbyn, större buffs-frames och annat gott!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...