Jump to content

Huvudbonad sökes!


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Wazzup, holmes?

Jag tillhör en studentorkester där man har en uniform med blå snickarbyxor därnere och en off-yellow rock däruppe. Under rocken ska man ha en t-shirt med orkesterns logo som tryck. Obligatoriskt är också en huvudbonad, men här finns inga regler.

Just nu har jag en stråhatt som är ordentligt stor och dessutom tejpad, för att se sådär härligt udda ut. Problemet med denna är att jag ser så jäkla liten ut, dels för att hatten är fyra gånger större än mitt ansikte, men också för att andretrummisen är två meter lång och dessutom har same-mössa med tofs på så att han verkar som två och fyrtio jämfört med mina - till synes - en och femtio.

Vad kan man ha för huvudbonad som gör att man gärna inte ser liten ut, gärna ser längre ut, gärna inte är skrymmande/känslig/svår att ha/ta på sig, men ändå inte behöver vara otöntig?

Så mycket modefolk det finns här så borde det ju finnas några tips? Seriösa som oseriösa, det finns en hel del udda outfits i orkestern redan så inga förslag är korkade. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RISHATT!

Iofs, vore rätt coolt. Synd bara att det är omöjligt att transportera och ha plats för överallt. Men jag kan tänka på't :D

Yoda™ Deluxe Helmask i latex från "Star Wars - Revenge of the Sith"

Ta på dig masken och "feel the force"

Huvudbonad, inte ansiktsmask. Sen är det svettigt nog på spelningar så nåt latex tar jag inte på mig.

<-- Den där är ett seriöst förslag. :P

Eek! :)

Rätt forumdel. Bra!

---

21934_1050028_0.jpg

newspaper-hat-8_1102574_1.jpg

Pappershatt är en bra lösning om man glömt sin vanliga hatt... :hmm: Bra reservplan! :)

Propellermössa gör mig ju inte direkt äldre, precis... :rolleyes: Men det är respekt!

1226602688_1102576_0.jpg

Med en sådan känner man sig aldrig liten.

Tagen. Och ryska "björnmössan".

En replika av den här vore annars guld värd.

Hahaha! Lätt! Men då måste man ha hela utstyrseln, och solbrillor får man inte ha på spelningar. Sen vill jag nog inte ha nån sån där mustasch...

Fotbollssupporter-hatten är redan tagen, för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Bump! :unsure:

Jag har skrotat min enorma stråhatt för länge sen och istället använt mig av en liten stråhatt liknande silverhatten i post #2. Jag tycker den är väldigt bra eftersom den är liten och behändig, men den är fruktansvärt kall såhär i vintertider och när man åker buss och folk inte ser var de sätter sig/slänger upp tunga saker i hatthyllan är det så lätt att den går sönder.

För kylans skull är det ju lätt att helt enkelt ta på sig en mössa - den är ju dessutom inte direkt känslig för stötar :P Men vad finns det annars för förslag? :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

fullmetaljacket_1153628_0.jpg

ARE YOU A PETER-PUFFER!!??

Hmmmmmmmmmmmmmmm... :mellow: Inte illa. Frågan är hur man får tag på en sån, bara.

Har halvt blivit lovad en ridhjälm, btw. Och never mind det där om att syftet är att jag inte ska se kort ut, det var bara en spontan reaktion jag fick när jag fick se foton på mig bredvid mister jättelång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmmmmmmmmmmmmmm... :mellow: Inte illa. Frågan är hur man får tag på en sån, bara.

Har halvt blivit lovad en ridhjälm, btw. Och never mind det där om att syftet är att jag inte ska se kort ut, det var bara en spontan reaktion jag fick när jag fick se foton på mig bredvid mister jättelång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...