Jump to content

Fallout: New Vegas


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Kom på en sak värd att nämna som sög fuktig mögelsvamp!

Det var att när mindre än halva spelet var spelat var maxleveln nådd.

Antingen svårare att levla, eller fler levels tack!

Höj svårighetsgraden en hel del, så är det svårare att döda saker, vilket resulterar i segare exp!

Såg att patchen inte kommit till Xbox än.. meh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höj svårighetsgraden en hel del, så är det svårare att döda saker, vilket resulterar i segare exp!

Såg att patchen inte kommit till Xbox än.. meh.

Körde på det svåraste. =/

Men jag spelade alla sidouppdrag som fanns, innan jag körde storyn. Så när jag började på storyn var jag i princip sista leveln.

Så var det inte på Fo3

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1)Vilka uppdrag var med i NW som egentligen skulle varit med i Fo3?

6) Det där funkade knappt. Kanske en gång för mig. Och andra gånger kom man in men väl inne kom de på en.

Slutade med att jag tog livet av alla direkt istället

12)Va? Det har jag helt missat. Kan du berätta mer. En trait? Är dte där hos läkaren man väljer? Vad skall man välja och vad är det man kan få se?

----------------------------

1) Upplevde jag faktiskt inte alls, vad jag minns.

2) Ja, störigt som fan att de attackerar. Mitt spel frös flera gånger, precis som i Fo3, fast inte lika ofta.

5) Ja det spelet sög hästpung. Dock var det lätt när man kom på hur man skulle göra. Följde en guide på YT. Det var väl 21 man skulle ha? (eller 25 kanske) Nåväl, guiden gick ut på att man sorteade bort alla kort som inte var 7, 9 och 3 (låt oss säga det för sakens skull) Tillsammans blir de korten (I det här fallet 19) den exakta summa man skall ha för att vinna. S man kunde i princip inte förlora.

---------------------------------

NW är ett kul spel, värt att köpa.

Gillade att det var så stort. Men den där sköna känslan som fanns i Fo3 fanns inte i spelet. Uppdragen var bättre i Fo3. De i NW var lite monotona, de var inget som liksom "WOW va coolt uppdrag".

Och även om jag hat-älskade tunnelbanan i Fo3 så tycker jag det var synd den inte var med i NW. Den bidrog till mer än man tror.

1) En massa. Större delen av main questen och de flesta side quest. Och kommande DLCn. Jag pratar alltså om orginal Fallout 3 som blev skrotat för många år sedan.

6) Jag hade inga problem. Man måste hålla sig borta från elitesoldater som NCR's Rangers för de kan se rakt igenom förklädnaden.

12) Wild wastelander. Du väljer den hos doktorn i början.

--------------------------------------------------------------

1) Inte jag heller till en början. Inte fören jag fick Sniper Rifle och började försöka snipa fiender eller smyga föbi dem.

5) 26 tror jag att det var. Men trotts att jag har alla 3 högarna på 26 så fortsätter spelet tills motspelaren har alla 3 26 eller får slut på kort medans han vinner om han får 2 högar till 26 och ibland vinner motspelaren innan han ens kommer upp till 26.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5) 26 tror jag att det var. Men trotts att jag har alla 3 högarna på 26 så fortsätter spelet tills motspelaren har alla 3 26 eller får slut på kort medans han vinner om han får 2 högar till 26 och ibland vinner motspelaren innan han ens kommer upp till 26.

Har han 26 i en hög, eller närmar sig 26, så bara släng på ett klätt kort så blir han "tjock" och losar den högen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Första intrycket: Speechless. Aldrig varit så inne i New vegas som nu.

Bara spelat en kort stund. Kan väl återkomma senare med lite mer!

Ett smart tips dock, KÖP!

Liten Edit:

Är förälskad i New Canaan! Lagom stort, klockrena miljöer!

Växtlighet, klar himmel, REGN! INDIANER!

Redigerad av simonracer
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Bump! Jag funderade på om jag skulle skaffa FONV efter att ha startat FO3 igen av en händelse. Vad tycker ni, var trean bättre än Vegas eller tvärtom? :)

Jag gillade New Vegas mer, mestadels för att trean kändes så mörkt. New Vegas hade mörka delar också, men det var bara inte lika ensidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...