Jump to content

Fallout: New Vegas


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Ja, det gick dom ut med långt innan spelet släpptes.

Har för mig att jag postade det här..ohmy_1182776_0.gif

Har du troligtvis gjort, du är duktig på att hålla kol på saker. Älskar hur du upplyser om nyheter, dålig på att säga hur mycket jag uppskattar det. Henki är också bra på att informera om PS3 updates.

Men det sugigaste av allt är som sagt att man inte kan levla mer än till 30. Borde i alla fall kunna levla under större delen av spelet. Har gjort 2 huvuduppdrag och är redan på maxlevel.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske vill spoiler-tagga.

För det första citerade jag en annan. Således inte jag som "spoilade" och för det andra är det ingen spoiler. Hur maniska får man lova att bli egentligen...

Sedan skall folk vara tacksamma att det nämns, så att man inte gör misstaget att klara spelet för att sedan inte kunna spela vidare.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första citerade jag en annan. Således inte jag som "spoilade" och för det andra är det ingen spoiler. Hur maniska får man lova att bli egentligen...

Sedan skall folk vara tacksamma att det nämns, så att man inte gör misstaget att klara spelet för att sedan inte kunna spela vidare.

Hjälpte mig! Hade nog annars gjort det misstaget.

Fick en rolig bugg idag.. Gjorde lite uppdrag åt Silver rush företaget, och i ett uppdrag skulle det tydligen bli en liten

fight (optional), mig och Cass mot Silver rush

. Hade inga vapen på mig eftersom jag precis hade sålt en massa saker.. Men där stod jag och skulle

döda 5+ vakter utan vapen

.. Inga problem tänkte jag för det blev autosave när man gick igenom dörren såklart. Så jag laddar om, och framför mig ramlar Cass ihop för ingenting och dör >,<

Vart lite orolig, men hade som tur va så hade jag en save innan jag började gå och sälja saker. Så jag laddar från den och skulle säga åt henne att följa med mig igen. Letar runt i hemmet (Lucky 38) men hittar henne inte.. Sen kollar jag under ett bord i vardagsrummet och där låg hon död..

Så ja.. där försvann hon :'( Har försökt ladda om hur många gånger som helst utan någon framgång.

Kan inte göra klart uppdraget nu eftersom hon inte blir "officiellt" död. Man blir lite less, får la nöta igenom spelet ändå när man får lust, new game skulle jag valt men efter 35~ spelade timmar så känns det lite jobbigt :P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälpte mig! Hade nog annars gjort det misstaget.

Fick en rolig bugg idag.. Gjorde lite uppdrag åt Silver rush företaget, och i ett uppdrag skulle det tydligen bli en liten

fight (optional), mig och Cass mot Silver rush

. Hade inga vapen på mig eftersom jag precis hade sålt en massa saker.. Men där stod jag och skulle

döda 5+ vakter utan vapen

.. Inga problem tänkte jag för det blev autosave när man gick igenom dörren såklart. Så jag laddar om, och framför mig ramlar Cass ihop för ingenting och dör >,<

Vart lite orolig, men hade som tur va så hade jag en save innan jag började gå och sälja saker. Så jag laddar från den och skulle säga åt henne att följa med mig igen. Letar runt i hemmet (Lucky 38) men hittar henne inte.. Sen kollar jag under ett bord i vardagsrummet och där låg hon död..

Så ja.. där försvann hon :'( Har försökt ladda om hur många gånger som helst utan någon framgång.

Kan inte göra klart uppdraget nu eftersom hon inte blir "officiellt" död. Man blir lite less, får la nöta igenom spelet ändå när man får lust, new game skulle jag valt men efter 35~ spelade timmar så känns det lite jobbigt :P

Ja det hjälpte mig med. Hade inte tänkt på det tror jag.

Surt det som hände, men som han under nämner, säker på att hon inte vaknar?

Jag kar alltid 3+ saves. Så varje gång jag sparar, sparar jag på den understa, (äldsta alltså) det är som säkerhet om nått går fel. Buggar, fel val mm

är det inte bara så att hon blir medvetslös då? då räcker det med att vänta en stund så reser hon på sig igen om du nu inte spelar hardcore mode isf för då kan dom dö..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälpte mig! Hade nog annars gjort det misstaget.

Fick en rolig bugg idag.. Gjorde lite uppdrag åt Silver rush företaget, och i ett uppdrag skulle det tydligen bli en liten

fight (optional), mig och Cass mot Silver rush

. Hade inga vapen på mig eftersom jag precis hade sålt en massa saker.. Men där stod jag och skulle

döda 5+ vakter utan vapen

.. Inga problem tänkte jag för det blev autosave när man gick igenom dörren såklart. Så jag laddar om, och framför mig ramlar Cass ihop för ingenting och dör >,<

Vart lite orolig, men hade som tur va så hade jag en save innan jag började gå och sälja saker. Så jag laddar från den och skulle säga åt henne att följa med mig igen. Letar runt i hemmet (Lucky 38) men hittar henne inte.. Sen kollar jag under ett bord i vardagsrummet och där låg hon död..

Så ja.. där försvann hon :'( Har försökt ladda om hur många gånger som helst utan någon framgång.

Kan inte göra klart uppdraget nu eftersom hon inte blir "officiellt" död. Man blir lite less, får la nöta igenom spelet ändå när man får lust, new game skulle jag valt men efter 35~ spelade timmar så känns det lite jobbigt :P

Klicka på ''§'', vilket tar dig in i consolen, klicka sedan på henne, skriv in ''resurrect'' och klicka på enter; om du nu vill fuska för att få henne i liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som klarat uppdraget We will all go togheter!?

Har ett problem där. En av de sista dogtagsen är markerad på det första huset på höger sida när man går in mot staden. Mellan två hus för vara exakt. Någon som kan hjälpa mig!?

Bugg????

Eller finns det nån källare där den ligger? Vart tar man sig in i så fall? Har kollat ALLT!

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, fixat. Det var den där snubben som levde som hade den.

Jag är nu på uppdraget där man skall lämna chipet till Mr. House! Vad bör man välja om man spelar som god? Finns skitmånga alt. Döda snubben i rutig kostym, ge chipet till Mr. House, döda båda? Använda sig av nån grupp, Great Kahns, Brotherhood of steel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hon va död. För man kunde "search" hennes kropp, väntade även länge och ibland när jag laddade om så stod det att hon dog, ibland icke.

Men jag gjorde ett new game, stängde av Xboxet och laddade om från min gamla sparfil, och vips så levde hon!

Så det löste sig själv =)

@Vice. New vegas är det första spel som gett mig beslutsångest om vad jag ska göra haha,

kan inte bestämma mig för hur jag ska göra >,<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade din förra film men fick inte det att funka varje gång. Kom på sen hur man kunde göra. Använd dig bara av 10, 9 och 7. Du skall ha totalt 26 i varje hög. När motståndaren närmar sig 26 i en hög, släng dit ett klätt kort (dam, kung eller knäckt)

Då spricker motståndaren och får börja om på 0 och du vinner. =D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallo! Någon här som har något tips på hur man får tag i mera ammo? Behöver 308 ammo till mitt sniper!

Förstår mig inte helt på domdär reloading bench, har massor av allt som behövs förutom en sak som jag har 0 utav, och ingen aning hur man får tag i det. (Minns inte va den saken heter för tillfället) Så om någon vet något annat sätt så uppskattar jag det väldigt mycket om ni nu säger era trick.

Har tömt affärerna på 308ammo och dom tycks inte få mer så ofta.. >,<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallo! Någon här som har något tips på hur man får tag i mera ammo? Behöver 308 ammo till mitt sniper!

Förstår mig inte helt på domdär reloading bench, har massor av allt som behövs förutom en sak som jag har 0 utav, och ingen aning hur man får tag i det. (Minns inte va den saken heter för tillfället) Så om någon vet något annat sätt så uppskattar jag det väldigt mycket om ni nu säger era trick.

Har tömt affärerna på 308ammo och dom tycks inte få mer så ofta.. >,<

Finns en skum typ i McCarran Air Force Base som säljer skitmycket 308. har jag för mig. Han står i "Supply Shed"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...