Jump to content

Fallout: New Vegas


SilentViper
 Share

Recommended Posts

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!! :D

Tanken att behöva vänta tills efter Elder Scrolls V på ett nytt spel var lite jobbigt men nu får vi alltså ett spin-off mellan. :rolleyes:

Intervju med Pete Hines om det nya spelet! Del 1

Han berättar bla hur de resonerat, att de har givit fria händer till utvecklarna som själva bestämnt vart spelet ska utspela sig.

Dessutom att flera av utvecklarna är de som gjorde Fallout 1-2 gör det inte sämmre precis. :)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, alltså... Vad jag menade var att man tog konceptet från Fallout 2 och slog ihop det med Diablo.

Men då skulle det ju inte bli riktigt fallout heller. Det var det jag inte tyckte så himla mycket om i Fallout 3/Post-apocalyptic Oblivion. Det var liksom för hög takt i spelet. Det skulle det ju definitivt bli om man kombinerade Fallout 2 med Diablo.

Stick the the roots! Fallout 1/2!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men då skulle det ju inte bli riktigt fallout heller. Det var det jag inte tyckte så himla mycket om i Fallout 3/Post-apocalyptic Oblivion. Det var liksom för hög takt i spelet. Det skulle det ju definitivt bli om man kombinerade Fallout 2 med Diablo.

Stick the the roots! Fallout 1/2!

Jag har bara spelat Fallout: Brotherhood of Steel - hur mycket skiljer det sig från originalen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara spelat Fallout: Brotherhood of Steel - hur mycket skiljer det sig från originalen?

Fallout 2

*Kan innehålla spoilers.*

Fallout: Brotherhood of Steel

Stor, stor skillnad. Brotherhood of Steel är mer action-baserat. Medans i Fallout 1, t.ex. kan du klara ut spelet utan att döda en fiende - genom att prata och vara smart. Det var det jag inte tyckte om med Fallout 3 - Fallout 3 var också lite för mycket baserat på action.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är inte samma Fallout jag har spelat i alla fall, det jag lirade såg mycket mer ut som orginalet men jag minns ganska tydligt att det hette BOS. :innocent:

Det är nog Fallout Tactics: Brotherhood of Steel du har spelat.

---

Grejen med Fallout vs. Diablo var ju förut att Falloutfansen tyckte att Diablospelarna var dumma i huvudet, medan Diablospelarna tyckte att det var konstigt att Falloutspelarna orkade med det turbaserade systemet. Diablo var och är action, Fallout är inte i samma genre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas det är mindre FPS action skit involverat. Fallout 1 -2 RPG är the way to go.

Agreed. Fallout 3 var inte skit (iofs har jag inte kommit längre än till den där båtstaden) men jag föredrar nog stilen i 1+2 iaf. De kändes djupare.

VATS ftw, jag hann aldrig tröttna på det.

VATS ftw.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...