Jump to content

Fallout: New Vegas


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Personligen anser jag att Deathclaws var alldeles för lätta i Fallout 3. Jag lyckades nästan alltid döda dem långt innan de kom fram till mig, med undantag för när jag var på riktigt låg level. Svårast var de iallafall inte (möjligen innan "Broken Steel"). Så jag ser fram mot en svårare variant som kan göra ett möte med dem lite kusligare som det är menat att det ska vara.

En Bottlecapmine borde vara mycket effektivt mot dem för det borde sabba deras ben och ta en stor del hälsa från dem. Sedan några headshots.

Nu har jag visseligen inte träffat på dem själva men om de funkar på liknande sätt som i Fallout 3 så borde det funka bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen anser jag att Deathclaws var alldeles för lätta i Fallout 3. Jag lyckades nästan alltid döda dem långt innan de kom fram till mig, med undantag för när jag var på riktigt låg level. Svårast var de iallafall inte (möjligen innan "Broken Steel"). Så jag ser fram mot en svårare variant som kan göra ett möte med dem lite kusligare som det är menat att det ska vara.

En Bottlecapmine borde vara mycket effektivt mot dem för det borde sabba deras ben och ta en stor del hälsa från dem. Sedan några headshots.

Nu har jag visseligen inte träffat på dem själva men om de funkar på liknande sätt som i Fallout 3 så borde det funka bra.

De är MYCKET snabbare och crittar hela jävla tiden på det här. Helt annan liga än i FO3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säljs på senare levlar hos Gun Runners. Alt. så har NCR Elite Rangers på sig dem på senare levlar. Så det är bara att fortsätta ignorera deathclaws tills du är redo.

Du menar när jag levlat upp lite till?

Tusen tack för svaret. Då får ja vänta då. =)

@Vice.

Detta uppdrag? :D

Japp, exakt där har jag problem. Sprang upp i den stora kranen till vänster sen vågade jag inte komma ner. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min sparning har kukat ur rejält :( Jag håller på med uppdraget "Debt Collector" och jag har hämtat pengar från alla utom en som heter Lady Jane. Problemet är att det går inte att prata med henne, trycker man på E (Spelar på PC) så zoomar det bara in lite sen blir det som vanligt igen.. Jobbigt som FAN. Likaså ändras inte vissa quests till Completed även fast man gjort allt, dom finns fortfarande kvar villket gör att jag missar en massa XP. :(

Buggigt som fan, och nu har jag spelat ca. 10 timmar och har redan tagit mig till the strip. Är det dumt kanske? Man kanske ska utforska mer av världen innan man gör uppdrag i Vegas för jag har läst att

storyn tar slut efter att man gjort uppdragen i vegas..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stick till Novac och snacka med Andy på motellet. Han ger dig en quest som ger dig ett av spelets bästa (och IMO collaste) kläder.

Sheriff Dustern man hittar i Primm ser också cool ut men skyddar tyvärr inte alls. Men en lagad Leather Armor blir rätt bra. Den första kan du få i Goodsprings och många fiender har dem på sig (fast inte Powder Gangers).

När det gäller vapen så finns där 2 Cowboy Repeaters i Sheriffens hus i Primm. Lagar du dem så blir de riktigt bra. Magnum revolvern är också riktigt bra och den hittar man också några av i Primm.

Nycklen i det här är att laga dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är riktigt svårt att hitta vettiga kläder. Hittar varken kläder som ser grymma ut eller kläder som är "bra". De vapen jag har är väl inte heller så bra. Något tips på var man kan hitta sköna prylar?

Samma problem. Har ett gevär som är helt okej. 25 dam.

Men kör till 90% med love and hate det är typ knogjärn. De har 30 dam. Det bästa vapnet jag hittat sjukt bra. Tror jag tog det från nån random bandit som anföll mig.

Har granatgevär men inte hittat skott till den.

Missilgevär finns bla där du hjälper en supermutant. Ganska långt ner till höger på kartan tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hört att spelet har/hade otrooooligt många buggar, men att dom patchat? Hur mycket hjälper patchen?

Fick en pre-order code med, hur gör jag för att använda den?

Installera spelet först, sen PS store och skriva in koden nånstans, ladda ner och installera? Eller spelar det nån roll i vilken ordning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hört att spelet har/hade otrooooligt många buggar, men att dom patchat? Hur mycket hjälper patchen?

Fick en pre-order code med, hur gör jag för att använda den?

Installera spelet först, sen PS store och skriva in koden nånstans, ladda ner och installera? Eller spelar det nån roll i vilken ordning?

Ja, det är nog den bästa ordningen.

Välj "Redeem code" uppe vid download list för att skriva in koden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är fortfarande i Goodsprings, och har inte hunnit så långt, men än så länge är det skitkul!

Har den där "När du kommer till New Vegas så låser sig spelet och din savefil raderas" buggen patchats också? Är det fortfarande säkrast att alltid spara i två olika filer varje gång man sparar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att fått reda på att Silver Rushs ledare sympatiserat med Cesars Legion, samt dödat en medlem av The Kings,

så blev alternativet att städa bort dem. En stor bonus var att jag fick lägga vantarna på massor av vapen och armor som jag tog bort från alla döda, dvs fett med cash. Kan för övrigt råda er alla att gå in i consolen, klicka på något som ni inte äger, och skriva in ''Setownership''.

Det gjorde jag, så nu kan jag använda Silver Rush som mitt eget safehouse!

Det gick tydligen att byta Boones outfit! :D

GTFO... or else.

EDIT: Btw, använder ni bloom eller HDR? Vet inte riktigt vad jag ska använda..

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...