Jump to content

Fallout: New Vegas


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Där är en bug som gör att när man kommer till själva New Vegas så fryser spelet och förstör ens senaste sparfil.

Jag gissar på att det har med hur brottom man har att ta sig till New Vegas att göra och om man gör de quest som ska ta en dit eller inte men jag vet inte.

Förhoppningsvis så fixade dagens Uppdatering det.

Nu satsar ju både Bethesda och Obsidian på att skapa enormt stora världar där man kan leka runt som vilken karaktär man vill. Klart som korvspad att grafiken, animationerna och en del annat får ta lite stryk då. Jämför detta med spel som satsar på mindre, linjära nivåer men jävligt bra grafik och rörelser. Jag är hellre fri i ett fult spel än låst i ett vakert.

Jag håller med där. Många tänker inte på hur unika Bethesda's spel är. Det finns inga andra spel som har så öppna världar som deras.

Grejen är den att de har haft gott om tid att fixa den fula grafiken och de absolut horribla animationerna. Just Cause 2 lyckades och det är en mycket mindre studio. Bethesda och Obsidian gynnar verkligen inte varandra på det viset.

Det är det de inte har. De har bara haft ca 1,5 år på sig att göra New Vegas. Dessutom är New Vegas mer en expasion till Fallout 3 för att vi fans ska ha något att göra inför Fallout 4. Typ som med GTA3 spelen där inte heller mycket hände mellan spelen.

Sant, med tanke på hur fort tiden går. Väldigt störande om det blir The Sims där man måste dricka, äta sova stup i kvarten, men - I fallout 3 kan man (vilket jag gjorde) skriva in ''set timescale to X'' (skriver man in ex. 6 så är en timme IRL sex timmar i spelet), vilket betyder att man antingen kan öka dygnsrytmen eller sänka den. Jag spelade ibland mitt fallout 3 i riktig tid, dvs 1 timme IRL är en timme i spelet. Jag ska se om det funkar i morgon.. dvs om spelet nu inte är slutsålt! För övrigt hoppas jag att det är likadant för alla andra NPC's i spelet när det gäller hardcore mode.

Fast tiden går inte så fort IMO. Jag spelade hela kvällen och halva natten men det hann bara gå 2 dygn. Dessutom så behöver man inte äta, dricka, sova så värst ofta. Typ bara var 2:a, var 3:e dag. Jag gör det ju varje dag för det hör till RPG känslan men är man mitt uppe i något som kommer ta lång tid så behöver man inte äta och dricka hela tiden eller tänka på att sova om man inte riktigt klantar till det eller struntar i att hålla koll.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det de inte har. De har bara haft ca 1,5 år på sig att göra New Vegas. Dessutom är New Vegas mer en expasion till Fallout 3 för att vi fans ska ha något att göra inför Fallout 4. Typ som med GTA3 spelen där inte heller mycket hände mellan spelen.

Ja, det där är exakt problemet. De har tagit moddar till FO3, lagt dem i F:NV och släpper det för fullspels pris. Om de inte ens kan uppdatera grafiken som de fick enormt mycket kritik för, då borde de helt enkelt bara delaya spelet istället för att släppa en halvfärdig standalone-expansion till FO3 (finns en anledning varför den FÖRSTA patchen till PC var på nästan 200 meg.). Ja, jag är fullt medveten om att det är mycket ändringar, men det är inte nog mycket för att släppa ett spel, till fullpris för att "uppehålla oss" tills nästa Fallout. Skillnaden på Bethesda och Rockstar med FO3 och GTA är att GTA är mer eller mindre ett stamp av kvalité. Utan moddar, eller att vara oerhört entusiastisk om FO3, så är FO3 GRYMT dåligt för att vara ett nytt spel. Ja, mycket frihetblablabla, jag pratar på en ren nivå där de släpper halvklara spel. Det ska inte behöva ta 6 patchar för ett spel att ens vara spelbart fullt ut.

Jag gillar New Vegas lite mer nu igen, har kommit vidare. Men jag börjar höra mer och mer personer med samma röster.. Och soundtracket suger kuk i det här. Låtarna är bra, men jag vill inte höra Big Iron 9 gånger på en halvtimme.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur fan ska man då göra om man kör på PS3 och kommer till New Vegas. Om nu spelet låser sig och ens sparfil går år helvete så måste man ju börja om igen, bara för att nästa gång man kommer till New Vegas råka ut för samma skit igen?

Jag kanske väntar med att köpa spelet tills det kommer en bra patch till PS3. Eller är det något jag inte fattat med ovanstående situation?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur fan ska man då göra om man kör på PS3 och kommer till New Vegas. Om nu spelet låser sig och ens sparfil går år helvete så måste man ju börja om igen, bara för att nästa gång man kommer till New Vegas råka ut för samma skit igen?

Jag kanske väntar med att köpa spelet tills det kommer en bra patch till PS3. Eller är det något jag inte fattat med ovanstående situation?

Man kan ju spara på olika sparfiler. Man har en backup opch sedan en annan man sparar på när man känner man behöver. Man uppdaterar Backup-sparningen när det behövs. T ex ha 2 sparningar innan man går till New Vegas.

De har släppt en patch till PC och XBox 360 så det borde komma en till PS3 snart också om det inte redan har gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ju spara på olika sparfiler. Man har en backup opch sedan en annan man sparar på när man känner man behöver. Man uppdaterar Backup-sparningen när det behövs. T ex ha 2 sparningar innan man går till New Vegas.

De har släppt en patch till PC och XBox 360 så det borde komma en till PS3 snart också om det inte redan har gjort det.

Ah! Så det är bara ens senaste save som förstörs? Phu! Då kan man ju göra en backup precis innan man går in i New Vegas :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite besviken på spelet. Dels för att det verkligen är fullt med buggar men även för att kartan är väldigt liten.

Dock är förklaring till detta rätt så uppenbar; DLC, som betyder feta summor pengar. Yay..

- När jag använde ''travel'', och när det hade laddat klart, var skärmen svart.

- Hela bilden frös då jag använde vats.

- Hela bilden frös i vats igen. Den här gången stönade min karaktär varje gång jag tryckte på E.

- Spelet frös i vats igen

- Varje gång jag högerklickar (för att zooma in) dras ett svart sträck över skärmen

- Himlen blev blev grå, och tog form i konstiga geometriska former

- Då spelet laddat klart efter att jag gått ut genom en dörr blir skärmen helt svart. Ljud osv. kan höras, men jag ser inget.

- Spelet fryser igen då jag går ut från ett hus.

- Spelet laggade frös då jag sparade.

- Cirka åtta minuter senare så fryser spelet då jag sparar igen.

- Spelet fryser i vats igen.

- Direkt efter att jag nått level fyra, når jag level fem (wtf?)

- Spelet fryser när jag går ut från en dörr igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite besviken på spelet. Dels för att det verkligen är fullt med buggar men även för att kartan är väldigt liten.

Dock är förklaring till detta rätt så uppenbar; DLC, som betyder feta summor pengar. Yay.

Jo, jag reagerade också på kartan (125+ platser att utforska när Fallout 3 hade 150+) men samtidigt så är spelet mycket mer avanserat än Fallout 3 var så jag antar att det tar sin plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite besviken på spelet. Dels för att det verkligen är fullt med buggar men även för att kartan är väldigt liten.

Dock är förklaring till detta rätt så uppenbar; DLC, som betyder feta summor pengar. Yay..

- När jag använde ''travel'', och när det hade laddat klart, var skärmen svart.

- Hela bilden frös då jag använde vats.

- Hela bilden frös i vats igen. Den här gången stönade min karaktär varje gång jag tryckte på E.

- Spelet frös i vats igen

- Varje gång jag högerklickar (för att zooma in) dras ett svart sträck över skärmen

- Himlen blev blev grå, och tog form i konstiga geometriska former

- Då spelet laddat klart efter att jag gått ut genom en dörr blir skärmen helt svart. Ljud osv. kan höras, men jag ser inget.

- Spelet fryser igen då jag går ut från ett hus.

- Spelet laggade frös då jag sparade.

- Cirka åtta minuter senare så fryser spelet då jag sparar igen.

- Spelet fryser i vats igen.

- Direkt efter att jag nått level fyra, når jag level fem (wtf?)

- Spelet fryser när jag går ut från en dörr igen.

Vad gäller kartan så fattade jag det som om du kommer till nya platser med en ny karta.

Jag har upptäckt 44/50 platser redan, och mer än 50 finns det i spelet.

Vad gäller frysningen, så var Fallout 3 likadant. Jag har startat om 3 ggr bara ikväll.

Störigt, men det är ju fallout... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gäller kartan så fattade jag det som om du kommer till nya platser med en ny karta.

Jag har upptäckt 44/50 platser redan, och mer än 50 finns det i spelet.

Vad gäller frysningen, så var Fallout 3 likadant. Jag har startat om 3 ggr bara ikväll.

Störigt, men det är ju fallout... :rolleyes:

Det frös då jag spelade FO3 ibland också men inte lika ofta. Ser fram emot den stora patchen på Tisdag. Det kan ju vara som du säger, att man kommer till en ny karta. Frågan är om det är möjligt i orginalspelet, eller om man måste lägga ut 200-300 kronor på dlc. Vet du förresten hur man tar sig in genom porten till The Strip? Roboten säger att man typ behöver 2000 caps, alternativt en biljett för att ta sig in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det frös då jag spelade FO3 ibland också men inte lika ofta. Ser fram emot den stora patchen på Tisdag. Det kan ju vara som du säger, att man kommer till en ny karta. Frågan är om det är möjligt i orginalspelet, eller om man måste lägga ut 200-300 kronor på dlc. Vet du förresten hur man tar sig in genom porten till The Strip? Roboten säger att man typ behöver 2000 caps, alternativt en biljett för att ta sig in.

Har inte kommit till new vegas än så jag vet inte.

Har bara gått omkring i öknen och letat platser.

Borde väl komma dit ganska snart.

Ang. Kartan, jag har för mig att det stod någonstans att det fanns runt 1-hundra någonting, platser vilket var X mindre än fallout 3. Tror det var i en av de videos som postades i tråden här.

Så det finns inte en chans att det kan vara den ända kartan(!!!).

Kolla nästa gång du upptäcker en plats, då plingar det till och texten "you have discovered 37/ 50 locations"

Tror det stod 50 i alla fall. Skall spela strax, skall kolla exkat vad med. säger då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga nu. Kan man bli en ghoul i spelet? Eller blir det som i fallout 3 med ghoul masken?

Tror inte man kan det, men absolut inte säker.

2 Frågor om nån kan svara:

1) Jag har bara mögvapen, vart kan man hitta det första acceptabla vapnet? Som helst har dam. på över tio.

2) Vart kan man hitta första polaren som hjälper en. Har varit på sjukt många ställen men inte hittat nån som vill göra mig sällskap. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...