Jump to content

Fallout: New Vegas


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Jag har en PS3 men hade aldrig fått för mig att köra nåt RPG eller FPS på den.. fy fan

Förväntar mig mer än så av ps3 ägare faktiskt.

*harkel harkel*. Jag har aldrig haft en bra speldator, och eftersom jag kört konsoll (Playstation hela tiden) sen jag var 5 år har jag vant mig vid att köra FPS med handkontroll. Känns imo minst lika bra som att köra FPS vid dator.

Men men, smaken är som baken :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där ser jäkla bra ut! Jag hade väntat mig minst loika bra som Fallout 3 men det här verkar vara mycket bättre!!! (w00t)

Men tråkig nyhet till PS3-användare att DLC kommer vara XBox 360 exlusivt IGEN! >_< Jag hatar sådant. Jag gillar inte när andra fans blir missunnade samma upplevelse som vissa andra.

Nu har jag köpt till XBox 360 så det berör inte mig men det finns ju faktiskt en massa som har PS3 och inte XBox 360. Alla har ju inte båda delar, som jag.

Dessutom, ska man behöva bli nervös när man köper ett spel att det ska bli exlusiva DLC till en annan konsoll? Och att inte berätta det fören ett par dagar innan releasen. Många lär inte få veta det fören det är försent.

Nu är det väl Tidexlusivt igen skulle jag tro, men det känns ändå inte rättvist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett hett tipps att kolla upp ang. t ex buggar osv. Där ska speciellt vara en extra irriterande som sabbar ens savegame. Dock tror jag att det kanske mäst gäller PC där man absolut INTE ska använda Quicksave!

Föresten, vilka ska köra Hardcore mode? Personligen så ser jag fram mot att behöva dricka, sova, äta, ski... kanske inte just det. :P

Det ända med Hardcore mode som stör mig är att ammo väger (0,06 per kula) men jag tror jag kommer stå ut.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett hett tipps att kolla upp ang. t ex buggar osv. Där ska speciellt vara en extra irriterande som sabbar ens savegame. Dock tror jag att det kanske mäst gäller PC där man absolut INTE ska använda Quicksave!

Föresten, vilka ska köra Hardcore mode? Personligen så ser jag fram mot att behöva dricka, sova, äta, ski... kanske inte just det. :P

Det ända med Hardcore mode som stör mig är att ammo väger (0,06 per kula) men jag tror jag kommer stå ut.

Måste man köra det för Platinum så gör jag det. Annars kör jag på normal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har förstått så ska Hardcore mode vara gjort så att alla ska kunna njuta av det och inte bara hardcore gamers så det borde inte vara för svårt.

Btw, ett tipps. Ha extra sparningar innan ni sticker till The Strip i New Vegas. Där är en väldigt vanlig bug som fryser spelet och förstör din senaste savegame när du anländer dit.

Eller vandra omkring i Wasteland tills en patch kommer. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har förstått så ska Hardcore mode vara gjort så att alla ska kunna njuta av det och inte bara hardcore gamers så det borde inte vara för svårt.

Btw, ett tipps. Ha extra sparningar innan ni sticker till The Strip i New Vegas. Där är en väldigt vanlig bug som fryser spelet och förstör din senaste savegame när du anländer dit.

Eller vandra omkring i Wasteland tills en patch kommer. ;)

Gör som i 3:an sparar varje gång jag går in/ut ur en byggnad och när jag dödat/pratat/intrigerat med en annan karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...