Jump to content

Fallout: New Vegas


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Den där roboten i man får i Primm om man lagar den, man ska väll kunna ta den till hon.. vad heter hon, Old Lady blabla, så ska hon kunna göra nåt med den?

Men jag har gått dit med roboten ett antal gånger, och kan inte göra nåt annat än att köpa saker från henne, what do? O.o

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den där roboten i man får i Primm om man lagar den, man ska väll kunna ta den till hon.. vad heter hon, Old Lady blabla, så ska hon kunna göra nåt med den?

Men jag har gått dit med roboten ett antal gånger, och kan inte göra nåt annat än att köpa saker från henne, what do? O.o

Har läst lite och det är ett quest.. Segt som få verkar det vara också. http://fallout.wikia.com/wiki/ED-E_My_Love

Kompanjonfråga:

Boone

eller

Raul

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den där roboten i man får i Primm om man lagar den, man ska väll kunna ta den till hon.. vad heter hon, Old Lady blabla, så ska hon kunna göra nåt med den?

Men jag har gått dit med roboten ett antal gånger, och kan inte göra nåt annat än att köpa saker från henne, what do? O.o

Har läst lite och det är ett quest.. Segt som få verkar det vara också. http://fallout.wikia.com/wiki/ED-E_My_Love

Kompanjonfråga:

Boone

eller

Raul

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den där roboten i man får i Primm om man lagar den, man ska väll kunna ta den till hon.. vad heter hon, Old Lady blabla, så ska hon kunna göra nåt med den?

Men jag har gått dit med roboten ett antal gånger, och kan inte göra nåt annat än att köpa saker från henne, what do? O.o

Har läst lite och det är ett quest.. Segt som få verkar det vara också. http://fallout.wikia.com/wiki/ED-E_My_Love

Kompanjonfråga:

Boone

eller

Raul

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu tagit mig till Hoover dam och får i uppdrag att hjälpa till att

skydda presidenten

när han håller

ett tal till alla i NCR

. Problemet med detta är att när man är klar med konversationen, blir rutan svart, och klockan går frammåt tills nästa dag.

Vad händer tro?

Jo, jag dör av törst och hunger och säckar ihop så fort jag klickar ner konversationen. Jag drack därför vatten och åt mat så att både hunger och törst låg på noll. Vad händer? Jag dör av törst och hunger vilket gör det omöjligt att spela vidare. :doh:

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu tagit mig till Hoover dam och får i uppdrag att hjälpa till att

skydda presidenten

när han håller

ett tal till alla i NCR

. Problemet med detta är att när man är klar med konversationen, blir rutan svart, och klockan går frammåt tills nästa dag.

Vad händer tro?

Jo, jag dör av törst och hunger och säckar ihop så fort jag klickar ner konversationen. Jag drack därför vatten och åt mat så att både hunger och törst låg på noll. Vad händer? Jag dör av törst och hunger vilket gör det omöjligt att spela vidare. :doh:

Kan du inte vänta lite längre innan du börjar konversationen så inte tiden vrids fram lika mycket?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag väntade i drygt tio timmar och sedan åt jag mat och drack. Trots detta dör jag..får väl göra något annat ett tag och se om det fixar sig.

Om du inte är fast besluten om att du ska ha en trophy eller dylikt kan du gå in i options och välja bort "hardcore mode" för att sen sätta på det igen efter konversationen.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan svara på det här med att reparera saker?

Jag tycker att jag knappt kan reparera något alls. Typ nått hagelgevär. Ändå har jag valt 70 i repair!?

Sen, är level 30 max? Fan jag har gjort 2 huvuduppdrag och är redan på level 30. Kan alltså inte levla vidare och får noll (0) xp när jag gör uppdrag. Så jag kan inte höja mina skills (som då tex repair) mer då. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan svara på det här med att reparera saker?

Jag tycker att jag knappt kan reparera något alls. Typ nått hagelgevär. Ändå har jag valt 70 i repair!?

Sen, är level 30 max? Fan jag har gjort 2 huvuduppdrag och är redan på level 30. Kan alltså inte levla vidare och får noll (0) xp när jag gör uppdrag. Så jag kan inte höja mina skills (som då tex repair) mer då. =/

30 är max, ja. Kommer förhoppningsvis höjas med kommande DLC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste säga att Fallout: New Vegas slår Fallout 3 big time! Mer färg och bättre quests! De buggar jag hittills råkat ut för har inte förstört, utan snarare förhöjt spelupplevelsen genom att få mig att asgarva. Jag har sett Ringo fastna halvvägs uppe i en bokhylla där han flaxade med armarna och benen. Jag har sett Boxcar i Nipton börja simma fram genom luften ( :lol: )!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

30 är max, ja. Kommer förhoppningsvis höjas med kommande DLC.

Attans.

På tal om att fixa vapnen, jag hittade ett ställe där det stod att man "måste" ha 2 vapen av samma sort för att kunna fixa dem. Tolkar det som att det gälelr mer avancerade vapen. Bra info där. Skall testa

Måste säga att Fallout: New Vegas slår Fallout 3 big time! Mer färg och bättre quests! De buggar jag hittills råkat ut för har inte förstört, utan snarare förhöjt spelupplevelsen genom att få mig att asgarva. Jag har sett Ringo fastna halvvägs uppe i en bokhylla där han flaxade med armarna och benen. Jag har sett Boxcar i Nipton börja simma fram genom luften ( :lol: )!

Mitt har bara laggat, men uppdragen är inte BÄTTRE än fallout 3. Men spelet i sig är nästan lika bra. Men det är nått som saknas, den där varma falloutkännslan.

Det som SUGER i spelet, är att campanions inte kan dö. De bara svimmar. Det gör att man inte är rädd om dem. Jag sk*ter i min helt. Han är sjukt bra att ha, men jag kollar aldrig efter honom. Det är för lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt har bara laggat, men uppdragen är inte BÄTTRE än fallout 3. Men spelet i sig är nästan lika bra. Men det är nått som saknas, den där varma falloutkännslan.

Det som SUGER i spelet, är att campanions inte kan dö. De bara svimmar. Det gör att man inte är rädd om dem. Jag sk*ter i min helt. Han är sjukt bra att ha, men jag kollar aldrig efter honom. Det är för lätt.

Ställ in spelet på hardcore så kan de visst dö.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt har bara laggat, men uppdragen är inte BÄTTRE än fallout 3. Men spelet i sig är nästan lika bra. Men det är nått som saknas, den där varma falloutkännslan.

Det som SUGER i spelet, är att campanions inte kan dö. De bara svimmar. Det gör att man inte är rädd om dem. Jag sk*ter i min helt. Han är sjukt bra att ha, men jag kollar aldrig efter honom. Det är för lätt.

De är mycket bättre i meningen att det är mindre "spring till den där personen, spring till den här personen, du ser honom 3 meter från mig? Prata med honom."-quests. Och questen är verkligen mer riktade åt en äldre publik, vilket gillas mer.

Jag saknar verkligen inte Washington. I New Vegas får man åtminstone höra om andra stater osv. Jag kan inte komma på en enda karaktär förutom Brotherhood of Steel i F3 som ens nämner något annat ställe än Washington. Annars är det som det inte finns någon annan plats på jorden.

Hardcore mode = companions dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...