Jump to content

Fallout: New Vegas


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Finns det nåt hus eller ställe man kan äga där man sen kan lägga vapen/armor och sånt man vill spara?

Liknande huset man får i Megaton i FO3 tänkte jag

http://www.gamespot....4472&pid=959557

Spoiler
you dont even have to buy the motel room in novac. once you do the quest for boone, if you kill the correct person, you can just go talk to the guy in the dino bite gift shop and he will give you the key to the room for free.
Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nåt hus eller ställe man kan äga där man sen kan lägga vapen/armor och sånt man vill spara?

Liknande huset man får i Megaton i FO3 tänkte jag

3 stycken, vad jag vet. 1 i Novac, 2 i New Vegas.

Det finns ett motell i Novac som du kan köpa ett rum och ha grejer i. Sen vet jag inte om det finns fler men det borde det? Jag springer runt med en jäkla massa skit i inventoryn som jag vill dumpa någonstans..

Edit: Jag tror att staden hette Novac eller nått, det är den staden som Mystic har tagit bilden ifrån :P

Du hyr det. Du får betala efter ett tag igen. Väl?

Där finns både ett motellrum man kan hyra och ett Hotellrum man kan äga.

Sedan finns där vissa hus som ägarna inte har något mot att man stannar där. Hur säkra ens grejor är där vet jag därimot inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som inte vill betala 2k caps för att ta er in till the strip så spoilar jag nu en sak.

När ni kommer till freeside så gå till affären micke & rick eller vad den nu heter snacka med ägaren som ni ser först när ni kommer in. Så kan han ge er ett pass för 500 caps. Men ni måste ha hög speach(?) runt 30-50 har jag för mig

Ett tips till. Ta er till Vault 30 om jag minns rätt där också precis nära staden the strip vid den stora bron. Ni behöver massa radioaktiva saker för att klara detta. Stället är fullt med ghouls när ni är inne i Vault leta efter en skylt till armory(equipments) när ni har tagit er dit så behöver ni en nyckel in dit. Men för er som inte orkar leta efter nyckeln skriv såfall i consolen tcl gäller för PC spelare. Där lär ni hitta bra saker.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.gamespot....4472&pid=959557

Spoiler
you dont even have to buy the motel room in novac. once you do the quest for boone, if you kill the correct person, you can just go talk to the guy in the dino bite gift shop and he will give you the key to the room for free.

Fett, tack!!

stake.th.png

FUCK YOUR SHIT, I'M MAKING STEAK OUT OF YOU.

77440842.th.png

KA-

boomd.th.png

BOOM!

Vart hitatde du vapnet?

Ni som inte vill betala 2k caps för att ta er in till the strip så spoilar jag nu en sak.

När ni kommer till freeside så gå till affären micke & rick eller vad den nu heter snacka med ägaren som ni ser först när ni kommer in. Så kan han ge er ett pass för 500 caps. Men ni måste ha hög speach(?) runt 30-50 har jag för mig

Ett tips till. Ta er till Vault 30 om jag minns rätt där också precis nära staden the strip vid den stora bron. Ni behöver massa radioaktiva saker för att klara detta. Stället är fullt med ghouls när ni är inne i Vault leta efter en skylt till armory(equipments) när ni har tagit er dit så behöver ni en nyckel in dit. Men för er som inte orkar leta efter nyckeln skriv såfall i consolen tcl gäller för PC spelare. Där lär ni hitta bra saker.

Vart hittar man nyckeln om man spelar på konsoll då?

Träfafde på första buggen igår. Skulel hjälpa nån supermutant att kriga. Han skulel möta mig i byn, när jag kommer dit och jag säger lets go!

Så svarar han; Okej, men skynda på jag väntar här så länge. >_<

Klarar uppdraget utan honom, undrar dock om han var en av de man kunde leja, trofeen spricker i så fall.

Hade han som var i Novac, krypsskytten, sjukt bra. Fick en ny nu, en goal men han suger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart hitatde du vapnet?

Påväg upp till

Jacobstown

finns det en grotta, där inne är den. Farligt område dock.

Träfafde på första buggen igår. Skulel hjälpa nån supermutant att kriga. Han skulel möta mig i byn, när jag kommer dit och jag säger lets go!

Så svarar han; Okej, men skynda på jag väntar här så länge. >_<

Klarar uppdraget utan honom, undrar dock om han var en av de man kunde leja, trofeen spricker i så fall.

Neil är inte en companion, så det är lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min sparfil blev korrupt så jag får ta och börja om igen. Funderar på att vara elak och gå emot NCR och stötta någon annan, elak part. Är det värt det? På min förra sparfil hade jag precis blivit klar i Novac och det kändes nästan som man under spelets gång hade styrts lite mot det goda hållet. Skulle uppskatta ett snabbt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min sparfil blev korrupt så jag får ta och börja om igen. Funderar på att vara elak och gå emot NCR och stötta någon annan, elak part. Är det värt det? På min förra sparfil hade jag precis blivit klar i Novac och det kändes nästan som man under spelets gång hade styrts lite mot det goda hållet. Skulle uppskatta ett snabbt svar.

En karla-karl dödar alla factions. Men, storyn lutar definitivt mot att du ska vara god, vilket är lite meh. Dock är Caesar's Legion douchefags och jag gillar dem inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom inget idag?

Har inte uppdaterat?

Nån som vet hur man dödar de J*VLA deatthclows eller vad d heter?

Va f*****n!! De är ju omöjliga. Har den där snubben som stod i dinosaurien med mig. Vi skall till nån gruva som några arbetare har problem med, monsterna har tagit över. Men kommer inte ens fram, de tar mig direkt. Inte ens missilgeväret tar dem. Nått tips!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom inget idag?

Har inte uppdaterat?

Nån som vet hur man dödar de J*VLA deatthclows eller vad d heter?

Va f*****n!! De är ju omöjliga. Har den där snubben som stod i dinosaurien med mig. Vi skall till nån gruva som några arbetare har problem med, monsterna har tagit över. Men kommer inte ens fram, de tar mig direkt. Inte ens missilgeväret tar dem. Nått tips!?

I FO3 drog man dem i benen med railway rifle sen bara kita. Men prova olika vapen med bra limb damage. Man kan nästan inte döda dem utan att crippla benen.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom inget idag?

Har inte uppdaterat?

Nån som vet hur man dödar de J*VLA deatthclows eller vad d heter?

Va f*****n!! De är ju omöjliga. Har den där snubben som stod i dinosaurien med mig. Vi skall till nån gruva som några arbetare har problem med, monsterna har tagit över. Men kommer inte ens fram, de tar mig direkt. Inte ens missilgeväret tar dem. Nått tips!?

Deathclaws är väl de svåraste fienderna i hela spelet?

Så var det iallafall i FO3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom inget idag?

Har inte uppdaterat?

Nån som vet hur man dödar de J*VLA deatthclows eller vad d heter?

Va f*****n!! De är ju omöjliga. Har den där snubben som stod i dinosaurien med mig. Vi skall till nån gruva som några arbetare har problem med, monsterna har tagit över. Men kommer inte ens fram, de tar mig direkt. Inte ens missilgeväret tar dem. Nått tips!?

Deathclaws är väl de svåraste fienderna i hela spelet?

Så var det iallafall i FO3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet hur man dödar de J*VLA deatthclows eller vad d heter?

Va f*****n!! De är ju omöjliga. Har den där snubben som stod i dinosaurien med mig. Vi skall till nån gruva som några arbetare har problem med, monsterna har tagit över. Men kommer inte ens fram, de tar mig direkt. Inte ens missilgeväret tar dem. Nått tips!?

Bara att vänta tills senare. Jag är level 18, jag har nästan 10 i alla SPECIALs, jag har det starkaste unarmed-vapnet och stark powerarmor och de dödar mig på 3 - 4 slag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I FO3 drog man dem i benen med railway rifle sen bara kita. Men prova olika vapen med bra limb damage. Man kan nästan inte döda dem utan att crippla benen.

Så gjorde jag med. Men här hinner de fram till mig innan jag hinner skada dem så mycket i benen.

Deathclaws är väl de svåraste fienderna i hela spelet?

Så var det iallafall i FO3.

Ja, lätt!

Deathclaws är väl de svåraste fienderna i hela spelet?

Så var det iallafall i FO3.

Ja, lätt!

Bara att vänta tills senare. Jag är level 18, jag har nästan 10 i alla SPECIALs, jag har det starkaste unarmed-vapnet och stark powerarmor och de dödar mig på 3 - 4 slag.

Jag kör sjukt mycket unarmed. Love and hate vapnet. Finns det nått bättre?

Powerarmor, är inte det brother of steels armor? Jag hittade en sån rustning men kan inte använda den. Måste ha träning för den.

Har ingen armor alls just nu. Hittar ingen. (än) =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör sjukt mycket unarmed. Love and hate vapnet. Finns det nått bättre?

Powerarmor, är inte det brother of steels armor? Jag hittade en sån rustning men kan inte använda den. Måste ha träning för den.

Har ingen armor alls just nu. Hittar ingen. (än) =/

Ballistic Fist penetrerar armor ganska fint, alternativt kan du skapa en Deathclaw Gauntlet, men den har jag ingen aning om hur man skapar. Letar för fullt efter hur den skapas, för jag vill ha den.

Det finns fler än ett sätt att träna sig att använda powerarmor. Kommer senare, alt.

Få med dig Veronica från 188 Trade något, och gör quests åt Brotherhood of Steel. Eller få med dig Arcade från Old Mormon Fort, quest senare så får man powerarmor training.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ballistic Fist penetrerar armor ganska fint, alternativt kan du skapa en Deathclaw Gauntlet, men den har jag ingen aning om hur man skapar. Letar för fullt efter hur den skapas, för jag vill ha den.

Det finns fler än ett sätt att träna sig att använda powerarmor. Kommer senare, alt.

Få med dig Veronica från 188 Trade något, och gör quests åt Brotherhood of Steel. Eller få med dig Arcade från Old Mormon Fort, quest senare så får man powerarmor training.

Tack.

Men vet du vilket som är effektivast mot Deathclaws?

Med vilket vapen tar man dem? För som sagt, jag har sjuka problem med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...