Jump to content

Mafia II


SimonJ
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 441
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dessa bilder är onekligen imponerande om än mycket gamla, mycket av detta som ni diskuterats har varit uppe på spelets officiella forum och förhoppningsvis så blir saker och ting lite mer utvecklade, det är en hel del saker som saknas och ett antal missar.

Om inte annat kan man faktiskt hoppas på att spelets releasedatum skjuts fram så att de får göra klart spelet PÅ RIKTIGT, och inte släppa något halvtaskigt halvbra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommit lite mer information om spelet :rolleyes:! Mafia 2

Mafia II och dess utvecklarna 2K Czech (tidigare Illusion Softworks) har synts relativt mycket på sistone, vilket kan ses som ett gott tecken för alla som längtar efter att sätta tänderna i företagets hyfsat efterlängtade gangstersimulator. Producenten Denby Grace berättar i en pratstund med Shacknews om vad som skiljer spelet från det sju år gamla originalet.

En av de största skillnaderna rör eldstriderna. Grace berättar att de kommer bli avsevärt intensivare.

I slutändan är det här ett kriminalactionspel. Den stora skillnaden mellan Mafia 1 och Mafia 2 är de intensiva eldstriderna. För oss känns det mer som en förstapersonsskjutare.

Han fortsätter med att berätta om polisernas beteende. De kommer fortfarande reagera på hur du beter dig: kör du för fort riskerar du böter; viftar du med vapen får du det hett, och så vidare. Men konstaplarna tar ganska milt på mindre brott, du ska slippa oroa dig för intensiva biljakter om du råkar köra mot rött.

Lite annat smått och gott:

* Som tidigare berättats innebär flyttan från 30-tal till 40- och 50-tal bättre och snabbare bilar.

* Huvudstoryn är relativt linjär men givetvis finns en mängd sidouppdrag. Och någonstans på vägen genom huvudberättelsen ställs du inför vad som beskrivs som ett stort val.

* Inga beslut är fattade om huruvida det kommer släppas mod-verktyg till pc-versionen.

Mafia II släpps till Windows, Playstation 3 och Xbox 360. Exakt releasedatum har ännu inte getts men det snackas om premiär under hösten.

Kul att polisen reagerar som i Mafia 1 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Har släpps en ny film och nu har dom sagt spelet ska släppa tidigt 2010 kanske vid årskiftet.

Film: Mafia

Spelet ser verkligen grymt ut älskar trailern är hypad och vill ha spelet nu :):D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är farligt att överhypa ett spel. Tänk om det inte blir så bra som ni tror? Då blir ni ju jättebesvikna. Jag med för den delen. Men nu tror jag ju att Mafia 2 kommer äga, men ni vet vad jag menar.

Mm, jag vet inte varför men jag har fått exakt samma känsla för Mafia II. Jag hoppas verkligen jag har fel, men varje gång jag ser en gameplay-video eller trailer för MII så känns det att någonting fattas eller att någonting är fel. Dock så älskar jag atmosfären som den verkar innefatta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon mer än jag som hört att spelet ska släppas så sent som nästa år. Om inte, läs det här. :)

Rapporten fastslår att nytt måldatum är första halvan av nästa budgetår, vilket betyder någonstans mellan november i vinter och april 2010.

Om ja fattar det rätt så ska spelet alltså släppas i vinter eller tidigt 2010 alltså nästa budgetår då i vinter eller april 2010. Men jag hoppas fortfarande på att det släppts iår eller vid årsskiftet. Se annars från den ljusa sidan så mer tid spelet får så bättre kommer spelet bli.

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ser sjuuukt fint ut! blir absolut ett köp sen! stör mig dock att ja inte haft chansen att spela ettan :naughty:

men asså, på gametrailers står de release date 30 juni 2009? så fel brukar dom aldrig ha?!

Ettan är ett av dom bästa spelen som någonsin gjorts, det har en helt underbar filmisk känsla! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...