Jump to content

Mafia II


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Vad är det ni tycker verkar vara så bra med det här spelet?

Jag tycker att borde bilkörningen och actionmomenten ser rätt trista ut. (w00t)

Kolla alla funktioner som inte Mafia 1 hade. Typ som i GTA IV fast nu gör dom olika saker i Mafia II om man ser på trailern så ser man det står tidningsbud ute på gatan folk som hänger över bilarna folk som står och putsar andras skor typ. Kolla också atmosfären hur bra det är.

---

Själv gillar ja denna trailer med och SimonJ håller med dig detta verkar bättre än GTA IV men hoppas att det inte blir allt för höga systemkrav på detta.

Hoppas verkligen dom har speedlimiten kvar i 2:an då det var en del av känslan av Mafia 1. Samt att ha snuten efter sig runt halva stan göra handbroms svängningar :(. Sen sopa torsk när man har snuten efter sig då man får slänga sig ur och börja springa som en idiot när dom ligger bakom med shotgun thompson hagelgevär etc. Ja hoppas allt detta finns kvar i nu i Mafia 2 :D.

Sen uppdraget där dom åker in i P-huset påminner om uppdraget i Mafia 1 när man ska åka till P-huset och ha det där mötet :wub:

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 441
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kolla alla funktioner som inte Mafia 1 hade. Typ som i GTA IV fast nu gör dom olika saker i Mafia II om man ser på trailern så ser man det står tidningsbud ute på gatan folk som hänger över bilarna folk som står och putsar andras skor typ. Kolla också atmosfären hur bra det är.

Spelet är väldigt atomosfärrikt, men ett spel kan inte bygga på endast det?

Gameplay ser ju inge speciellt ut alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet är väldigt atomosfärrikt, men ett spel kan inte bygga på endast det?

Gameplay ser ju inge speciellt ut alls.

Sen menar ja nu också dessa funktioner man har fått sett från gameplay videon och den där andra trailern då Mafia 1 hade inte en del av dessa funktioner. Vi kan börja med uppdraget från gameplay videon när dom åker med den där lyften då de spränger rutorna och lite annat, när de har kommit upp en bit så när allt sprängs då blir det typ sån där våg eller vad man ska kalla det typ allt börjar skaka och så sen delar flyger. En del av dessa saker hade inte Mafia 1 då man skulle spränga

hotellet

.

Sen i andra trailern man ser så ser man en del av vad pedsen som man ska kalla dom för det att dom gör som i GTA IV dom gör olika saker. Vi kan kolla på han som är tidningsbudet som står på gatan och skriker och viftar med sin tidning. Sen han som står och putsar andras skor på gatan samt att man ser folk står och röker samt tänder en cigg. Detta hade inte Mafia 1 förutom att man såg bara Tommy och dom andra röka i cut scene då var det bara vissa scener man fick se.

Och nu verkar det som att alla peds gör olika saker nu i Mafia 2 som i GTA IV då i IV ser man folk som soppar gatan folk läser tidning dom pratar med folk tja ja dom gör iallafall nåt. I Mafia 1 gjorde dom inte så mycket det man fick se var att dom gick för sig själva och så och de åkte spår vagnar och tåg samt taxi. Ja dom använder sig av den lokala trafiken sen att dom på barerna stog och servera. Ja det var inte så mycke dom gjorde på Mafia 1 nu verkar det som i Mafia 2 att dom gör iallafall lite mer saker och det är ju ett stort plus.

Detta kanske var dåligt resonerat men det var ja kom på att säga och hoppas det förklarade lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet är väldigt atomosfärrikt, men ett spel kan inte bygga på endast det?

Gameplay ser ju inge speciellt ut alls.

Jo du har lite rätt där, men titta på staden! Den är fantastiskt levande! (w00t)

Och om Storyn är lika bra som i ettan (eller bättre) så spelar det ingen roll om spelet har lite gameplay som inte är fantastiskt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle spelet ha samma bilfysik som GTA IV, eller inga bilar alls så skulle jag köpa det. Just nu så verkar det. Dåligt. Bilfysiken såg ut att suga så otroligt hårt att det inte är sant. När han satte sig i bilen för att köra så accelererade den ju från 0-70 på en halv sekund. WTF?

Sedan så såg det ut att gå otroligt fort när han körde, trotts att han inte körde så snabbt. Vägen och lykstolpar och saker vid sidan om vägen gick skitsnabbt förbi medans han såg ut att köra lika snabbt som de andra bilarna. Jag vet inte riktigt men det kändes jävligt off och fel. Förutom det så verkar det ju väldigt välgjort. Men det var fult som fan att de inte torkade upp blodet i rummet de gick in i. Det var väl ändå därför dem var där? Borde inte dom som ägde hotellet märka det? Suck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle spelet ha samma bilfysik som GTA IV, eller inga bilar alls så skulle jag köpa det. Just nu så verkar det. Dåligt. Bilfysiken såg ut att suga så otroligt hårt att det inte är sant. När han satte sig i bilen för att köra så accelererade den ju från 0-70 på en halv sekund. WTF?

Sedan så såg det ut att gå otroligt fort när han körde, trotts att han inte körde så snabbt. Vägen och lykstolpar och saker vid sidan om vägen gick skitsnabbt förbi medans han såg ut att köra lika snabbt som de andra bilarna. Jag vet inte riktigt men det kändes jävligt off och fel. Förutom det så verkar det ju väldigt välgjort. Men det var fult som fan att de inte torkade upp blodet i rummet de gick in i. Det var väl ändå därför dem var där? Borde inte dom som ägde hotellet märka det? Suck.

De var ju där för att plantera en bomb... Det var förmodligen därför de inte torkade upp blodet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De var ju där för att plantera en bomb... Det var förmodligen därför de inte torkade upp blodet.

Jag vet, men det visste väl inte de som jobbade på hotellet. I sådanna fall så skulle väl dem inte bli insläppta. Personen man spelar borde ha torkat upp skiten medans den andra killen planterade bomben.

Mm true men som sagt det är ju långt kvar till spelet släpps vad jag har hört så ska detta komma nu i höst. Så ja vi lär se mycket förändringar i spelet samt bil fysiken och grafiken ser lite ut som att dom använder sig av ENB Series som finns till GTA spelen iallafall vid vissa ställen.

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet, men det visste väl inte de som jobbade på hotellet. I sådanna fall så skulle väl dem inte bli insläppta. Personen man spelar borde ha torkat upp skiten medans den andra killen planterade bomben.

De skulle ju ändå spränga stället. Det tog förmodligen inte någon längre stund att sätta dit bomben.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De skulle ju ändå spränga stället. Det tog förmodligen inte någon längre stund att sätta dit bomben.

Jag vet. Det är inte det jag menar. Det jag menar är att de som jobbar på hotellet och som trodde att de skulle dit för att städa upp borde ha märkt att dem inte städat upp, och därför misstänkt någonting. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry! This video is for Norway only. We believe you are in Sweden .

Dagbladet.no har bare rettighetene for Norge. Det betyr at hvis din ISP router trafikken via utlandet, får du ikke tilgang til filmene.

LOL! Jag tror inte det blir så mycket bättre än GTA IV, om det ens blir det. Visst ser det sjukt nice ut med snö och hela atmosfären, det måste även jag erkänna, men ni har visst glömt GTA IV helt och hållet.

*Sett alla trailers nu. Atmosfären ser ju sjuk ut. Möjligtvis till och med bättre än atmosfären i GTA IV, men ingenting annat verkar vara sådär att man höjer ögonbrynen till. Det var ju ganska väntat att man skulle utveckla idén från Mafia I vidare, fast med bättre grafik, bättre AI och bättre allting. Bilfysiken ser hur som helst fucked up ut. Jag ogillar den redan nu enormt mycket, det ser ut som jag vet inte vad.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet. Det är inte det jag menar. Det jag menar är att de som jobbar på hotellet och som trodde att de skulle dit för att städa upp borde ha märkt att dem inte städat upp, och därför misstänkt någonting. :D

Jo, nu kom man att tänka på det.

De skulle ju ha kollat efter först om det nu var ett sånt välbevakat ställe. Nu kunde de ju gå fritt som de ville. Varför inte ta med sig en arme då och rensa stället typ? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol!

Såg nu att det ser himla fult ut i den cutscenen där de ska ut på taket och de laddar om innan. Ser så himla stelt ut.

Coversystemet påminner om BIA: hells Highway. Vilket är både bra och dåligt antar jag. :(

Dessutom.. "Take us up one floor." Och det blir tre? :D

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...