Jump to content

Modern Warfare 2


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 691
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

""We've been building up this system on the backend called IWNet to allow matchmaking for our PC users as well, just like you have on the console that's built in on Xbox Live and PSN, but PC never had it, so we're building in our own, you know, matchmaking so you can get in there and play with players your same rank," berättar Bowling."

Play whit players your same rank..Ja, som i Cod 4 då förstår jag. I COD 4 så kan jag få spela mot folk som har högsta prestiges och rank 55. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet är fortfarande detsamma. Tycker att det är ganska löjligt att avboka spelet bara pga. det här. :)

Multiplayerdelen lär bli ganska mycket sämre vad jag har förstått.

http://www.ploxebo.com/main/index.php/arti...log/viewpost/89

Jag ska köpa spelet i vilket fall; hade köpt det även utan multiplayerdel. Dessutom tror jag att de kan ändra sig med tanke på den starka kritiken från fans och tusentals spelare som avbokat sina spel? Missförstå mig dock inte, jag har skrivit på protestlistan.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker ändå ni ska haka på i protesten. Det är ett bra spel, men fan vilket misstag dem gör, därför måste man protestera.

För dem verkar inte fatta det.

Att dem tar bort dedicated server innebär att man inte kommer kunna köra klanmatcher, inga mods, inga hemmagjorda banor, inga funservers osv.

Varför skulle man inte kunna köra klanmatcher med matchmaking?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du sitta och trycka "Play" och joina server tills alla som ska delta i matchen är inne?

Och sen bli störda av att nån random person joinar?

Nu är jag visserligen helt på din sida av detta, men det system som dom hade på Xbox 360 med Call of Duty 4 funkade bra. Men det är just det, det är anpassat efter konsoler. Vi PC-spelare vill ha mer! MER! MER!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du sitta och trycka "Play" och joina server tills alla som ska delta i matchen är inne?

Och sen bli störda av att nån random person joinar?

Precis som Boomer skrev så finns det ett system för cod 4 på Xbox 360 och Ps3 som funkade och jag är ganska säker på att de kommer använda det till MW2 på PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som Boomer skrev så finns det ett system för cod 4 på Xbox 360 och Ps3 som funkade och jag är ganska säker på att de kommer använda det till MW2 på PC.

Kan så vara. Som tur är så har jag bara spelat MW1 till PC, och utgick från andra forum, har nog missförstått.

Vilket som så kommer det inte finnas klanservrar..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad vet vi egentligen, grabbar? EGENTLIGEN?

"I see so much disinformation vomiting forth from some of the more ignorant PC players, that I thought I should clear things up.

1. IWNet is NOT about making the game like the console versions. It's about providing a QUALITY and COHESIVE network for PC players to enjoy (i.e. Relic, Battle.net, EA's system)

2. Does it 100 percent mean "no dedicated servers"? No. It means that they are breaking away from the tired, and lazy route of allowing thousands of third party server farms access to their game. It will 99 percent likely mean IW/Activision owned and operated server farms around the world.

3. Does it mean that there will be no way to rent servers? Again, no. Do you honestly think that IW would do that? Are you all that dense? It will mean that IW will rent out server space to people that want it for NONRANKED matches. So the only change here is that IW will run and maintain the servers. It makes it easier to combat piracy, hackers, and modders.

4. Do you all NEED mod support? No. You're getting your "equal treatment" now. You're getting DLC. You can't get your cake and eat it too. You don't get DLC and in-depth mod tools. Gaming has NEVER worked that way.

5. Should you be upset? Yes. But not at the fact that things are changing. Be upset that Fourzerotwo has confirmed something without enough information to explain it. That's just bad PR. Be mad that they've just now confirmed it with less than a month to launch. But, DON'T be mad at things that aren't even real. Nobody from IW EVER confirmed that IWNet will use "listen" or "P2P" servers. That was some wannabe "insider" pulling things out of his colon.

If I were you, instead of acting like spoiled children, I'd keep my preorder and instead push IW/Rob for more INFORMATION. You guys don't have an accurate amount of information to make the types of accusations and claims as you are. You deserve IN-DEPTH information on this change.

Flame away if you want. I don't really care. The forums are down the drain now anyway. I'm sure at least some of the more mature PC users will see what I'm trying to say."

Från en snubbe på IW's forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klumpigt av IW vilket som, ska dem komma med sådan avgörande information så måste dem vara tydliga med fördelarna.

Inte bara: "Multiplayer? oh, yeah. But no dedicated server".

Dem har skrivit om varför de gör som de gör. Att många PC-gamers inte tycker lika är en annan ask. Det jag vill ha nu är minimum system requirements. Det börjar ju dra ihop sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...