Jump to content

Modern Warfare 2


VickeX
 Share

Recommended Posts

Gäller bara och ta det lungt och inte rusha igenom missionen!

Det gör jag inte riktigt heller.

Har kört rätt många nu. Men jag vet inte. Hälften kvar? Känns som om det närmar sig slutet men isf har jag kört snabbare än vad folk säger att det ska ta. :confused:

Det är iaf SJUKT snyggt och underbart. SÅ jävla epic. Alltså. Wow. Helt jävla underbart.

Så jävla genialiskt också... Storyn... När man först fick inta och sedan försvara

vita huset och washington monument LZ

, och sedan blev det vitt, uppdraget var slut och man fick spela ett annat uppdrag,

och då se när missilen skjuts upp

, och sedan uppdraget efter det få komma tillbaka till det första alltså. Så jävla underbart. Smart och fucked up.

Edit: Mitt första MP-game var så jävla epic! Ägde sönder alla totalt. Jag fick 5 killstreak som mest, dock 3 gånger och dödade 13st. Vårat lag och det andra laget hade jävligt bra teamwork, och en i vårat lag fick en 25 killstreak efter 4 minuter och tog sin tactical nuke som avslutar matchen. Så jävla bra match alltså.

Så jävla bra multiplayer vågar jag också säga. Det jag varit orolig för var ingenting jag kände av här och nu iaf. Det får väl visa sig i framtiden isf. Just nu kan jag bara säga WOW:

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 691
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det gör jag inte riktigt heller.

Har kört rätt många nu. Men jag vet inte. Hälften kvar? Känns som om det närmar sig slutet men isf har jag kört snabbare än vad folk säger att det ska ta. :)

Det är iaf SJUKT snyggt och underbart. SÅ jävla epic. Alltså. Wow. Helt jävla underbart.

Så jävla genialiskt också... Storyn... När man först fick inta och sedan försvara

vita huset och washington monument LZ

, och sedan blev det vitt, uppdraget var slut och man fick spela ett annat uppdrag,

och då se när missilen skjuts upp

, och sedan uppdraget efter det få komma tillbaka till det första alltså. Så jävla underbart. Smart och fucked up.

Edit: Mitt första MP-game var så jävla epic! Ägde sönder alla totalt. Jag fick 5 killstreak som mest, dock 3 gånger och dödade 13st. Vårat lag och det andra laget hade jävligt bra teamwork, och en i vårat lag fick en 25 killstreak efter 4 minuter och tog sin tactical nuke som avslutar matchen. Så jävla bra match alltså.

Så jävla bra multiplayer vågar jag också säga. Det jag varit orolig för var ingenting jag kände av här och nu iaf. Det får väl visa sig i framtiden isf. Just nu kan jag bara säga WOW:

Så det är roligare trots allt utan Dedicated Server? Var det mycke spelare ändå som spelade trotts denna lilla "uppror" som skulle bojkotta spelet?

Btw: Sitter och installerar nu :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SP-kampanj på 6 timmar. :)

Nåt som succesivt ökar med varje årgång är intensitiviteten, men inte på ett positivt sätt. I MW2 blir man konstant beskjuten från alla håll, och fienden har alltid balkonger ovanför en känns det som, där rio-banan är ett praktexempel på det här. Det finns verkligen inga moment att samla sig alls, utan man måste röra sig framåt hela tiden. Grafiken är fräsch, med skarpare texturer och detaljerade miljöer. Ljudbilden är däremot kass, och det finns nästan inga ljud-inställningar förutom ett stärkereglage. AI'n har ju aldrig varit CoD-seriens starka sida heller, med 90% scriptade scener. Varken fienden eller ens kompisar kan skjuta för fem öre. I flera tillfällen skjöt jag någon utan att han tog skada, för att sedan bli nerstabbad av allierad AI i en scriptad sekvens eller skjuta en RPG-missil mot en för att föra handlingen vidare.

Tänker nog däremot slänga €20 på en CD-key till steam, så man kan spela online. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte inte att storyn var sådär jättekort, den var ju inte överdrivet lång heller. Svårt ibland då man blir beskjuten vart man än står, jag tyckte att man dog för lätt även fast jag körde på regular. Det fanns många roliga vapen också,

dual UZi te.x

Roligaste uppdraget var nog

när man skulle frita en fånge som visade sig vara Cpt. Price

:confused: Jävligt likt The Rock också :)

4/5 Toasters!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan vad sjukt kul spel! Han spela 3-4 uppdrag plus detta uppdrag när man ska döda

civila

rätt så coolt att meja ner dem. Btw en sak jag inte har fattat men kanske jag får reda på senare i spelet men det där uppdraget(spoiler text) när man ska

döda dem där civila på flygplatsen och snutarna varför blir man själv skjuten i slutet av uppdraget? Av ledaren?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan vad sjukt kul spel! Han spela 3-4 uppdrag plus detta uppdrag när man ska döda

civila

rätt så coolt att meja ner dem. Btw en sak jag inte har fattat men kanske jag får reda på senare i spelet men det där uppdraget(spoiler text) när man ska

döda dem där civila på flygplatsen och snutarna varför blir man själv skjuten i slutet av uppdraget? Av ledaren?

Det sägs aldrig att du SKA döda

de civila. Du FÅR i det här uppdraget för att du är undercover för att få ut mer information om Makahev

Anledningen att du sedan

blir skjuten utav honom är för att han tydligen visste att du var undercover, och att han genom att döda 'dig' skulle få hela ryssland på sin sida

, eller någonting sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sägs aldrig att du SKA döda

de civila. Du FÅR i det här uppdraget för att du är undercover för att få ut mer information om Makahev

Anledningen att du sedan

blir skjuten utav honom är för att han tydligen visste att du var undercover, och att han genom att döda 'dig' skulle få hela ryssland på sin sida

, eller någonting sådant.

Är det bara jag eller var uppdraget konstigt? Låta

civila

dö för att få information? Skulle aldrig hänt IRL?

Btw så är spelet ganska svårt, kör på hardend även fast jag var rekommenderad att köra på regular. Men varför köra ett spel om man inte kör på ett av de svårare difficulties :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. Han vet att man är amerikan, och när Makarov knäpper en ser polisen att man var amerikan, så de tror att attacken var amerikansk, vilket ger Ryssland anledning att invadera USA. :confused:

Det jag dock inte förstår är..

Händer det på en

rysk flygplats

?

Säger inte

Makarov

i början:

"Remember: No russians" Dock dödas ändå alla.. Hmm.

?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Sniper. Fyfan vad svårt spelet är spelar fan inge roll vilken svårhetsgrad man spelar på. Körde på Medium sen till lättast ändå dör man lika fort ändå. Vart man än tar skydd så lyckas de alltid träffa en. Kan stå i ett hörn med en container framför mig ändå träffar dem mig.

Sen när man har dödat 10 pers på ett område så kommer 10-15 pers extra. Men ändå sjukt kul ska bli givetköp dagen efter jul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Sniper. Fyfan vad svårt spelet är spelar fan inge roll vilken svårhetsgrad man spelar på. Körde på Medium sen till lättast ändå dör man lika fort ändå. Vart man än tar skydd så lyckas de alltid träffa en. Kan stå i ett hörn med en container framför mig ändå träffar dem mig.

Sen när man har dödat 10 pers på ett område så kommer 10-15 pers extra. Men ändå sjukt kul ska bli givetköp dagen efter jul.

Alltså, det är inte att det är svårt utan att det helt enkelt var för mycket som hände på Rio banan. Man blev beskjuten från alla håll, inklusive uppifrån hustaken och småfönster i hus längre bort etc. Det var inte kul längre.

Jag kör på Regular förresten (rekomenderad att köra Hardened), och spelet är svårare än de flesta andra FPS på medel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...