Jump to content

Modern Warfare 2


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 691
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

What. Om du kör med Light Machine Gun, sikta och skjut på helikoptern och den faller i backen på ungefär mindre än 10 sekunder. Helikoptrar är överskattade, airstrikes däremot.

Airstrike är ju de bästa med hela spelet förfan :) det är så jäkla bra gjort och fan vad kills man får!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Airstrike är ju de bästa med hela spelet förfan :) det är så jäkla bra gjort och fan vad kills man får!!!!

Airstrike gillade jag aldrig riktigt i CoD 4 ganska kul man har precis blivit spawnad BOOM man är död för nån jävle släpper airstrike visst tänker man gör ju inget sen blir man spawnad igen BOOM död igen av airstrike.

Fast det jag verkligen hatar är att folk campar med sniper vid spawnpointerna där man blir spawnad så ligger det alltid minst nån där med sniper och dödar en.

Kan hålla med att airstrike är bra och att man får lätt med kills med den om man prickar in rätt så att säga. Oftast när jag ser när dom har kallat in en sån så springer ja till närmaste ställe där man inte kan bli träffad av dessa.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Airstrike gillade jag aldrig riktigt i CoD 4 ganska kul man har precis blivit spawnad BOOM man är död för nån jävle släpper airstrike visst tänker man gör ju inget sen blir man spawnad igen BOOM död igen av airstrike.

Fast det jag verkligen hatar är att folk campar med sniper vid spawnpointerna där man blir spawnad så ligger det alltid minst nån där med sniper och dödar en.

Kan hålla med att airstrike är bra och att man får lätt med kills med den om man prickar in rätt så att säga. Oftast när jag ser när dom har kallat in en sån så springer ja till närmaste ställe där man inte kan bli träffad av dessa.

Som sagt, göm dig från flyganfallen, annars är det klart man dör!

Ja MW 2 används av samma motor som MW 1

Det är inte säkert, det är ju fortforande högre detaljerade omgivningar m.m. så det är inte säkert :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Modern Warfare 2 använder fortfarande deras modifierade Quake 3-motor.

So? Även om den går på den gamla motorn så kan dom ju ha förbättrat olika effekter, ta GTA Serien till exempel, GTA III är inte krävande alls medans GTA SA är mer krävande, dem går ju fortfarande på samma motorer :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://xbox360.ign.com/articles/100/1003728p2.html

IW Engine

As Seen in: Call of Duty 2, Call of Duty: Modern Warfare, Call of Duty: World at War, Quantum of Solace, Modern Warfare 2

That would be IW as in Infinity Ward, the legendary developer behind arguably the biggest franchise of this generation, Call of Duty. Although the original game in the series ran off the id Tech 3 engine, for the highly regarded Call of Duty 2 the developer built its own in-house middleware which, until recently, had no official name. When questioned at E3 this year, however, we were told by an Infinity Ward rep that the upcoming Modern Warfare 2 would be running on the IW 4.0 engine, a generation beyond what we saw in the so-spectacular-it-hasn't-aged-a-bit Call of Duty 4, released in 2007.

If you've played that game, then the quality of the engine and the experience it can deliver needs no introduction. Phenomenal animations and lighting lead the way, although its ability to handle complex A.I., amazing sound, depth of field and dynamic bullet penetration - all at a blistering pace - cannot be ignored. Better still, it runs a beauty over a network, leading Call of Duty to be one of the most successful online experiences of all time. The engine enhancements for Modern Warfare 2 are subtle, but powerful. A new streaming texture technique allows the world's objects to appear in far greater detail and resolution, while there have also been major improvements to the lighting, physics and A.I.

MW2 verkar ha en ny version av motorn som användes till CoD4.

"Modern Warfare 2 would be running on the IW 4.0 engine, a generation beyond what we saw in the so-spectacular-it-hasn't-aged-a-bit Call of Duty 4"

Wikipedia:

Game engine

The game utilizes the in-house IW 4.0 game engine, which is claimed to be a generation beyond the capabilities of the engine used in Call of Duty 4: Modern Warfare.[16]

Infinity Ward has addressed the issue of enemies that continually respawn at different points of a level.[7] The developer demonstrated that the game engine uses a "dynamic AI," which has replaced the respawn system and allows enemies to act more independently. These "smarter" enemies are designed to actively seek and drive the player forward through a level, and can break away from set behaviors such as following a designated route in order to attack more quickly. The player cannot depend on an enemy being in the same location because enemies will behave differently each time a level is played.[1]

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

So? Även om den går på den gamla motorn så kan dom ju ha förbättrat olika effekter, ta GTA Serien till exempel, GTA III är inte krävande alls medans GTA SA är mer krävande, dem går ju fortfarande på samma motorer :)

Men det du sa nej till var att det var samma motor, därför så misslyckades du. Så kryp tillbaka i din grotta och håll dina kaxiga kommentarer till dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha sett multiplayer trailern blev jag sjukt tagg. Om datorn klarar CoD4 nu på medium settings, tror ni att den klarar det här ungefär lika bra? Samma grafikmotor och hela köret, eh? :lol:

Ja MW 2 används av samma motor som MW 1

Som sagt, göm dig från flyganfallen, annars är det klart man dör!

Det är inte säkert, det är ju fortforande högre detaljerade omgivningar m.m. så det är inte säkert :whistling:

Modern Warfare 2 använder fortfarande deras modifierade Quake 3-motor.

Men det du sa nej till var att det var samma motor, därför så misslyckades du. Så kryp tillbaka i din grotta och håll dina kaxiga kommentarer till dig själv.

Uhm, läs igen själv retard, Xazzi frågade om han kunde köra spelet på medium som han kunde på MW I, då svarade Agenten Ja som om det vore en självklarhet. Men spelet kan ju förändras, Skarpare texturer, mer objekt runt om banan, mer av... Allt helt enkelt! Så om jag vore du skulle jag skulle sluta själv med idiotiska svar :P

Edit: Sedna kan man ju tolka Agentens inlägg fel men av vad jag har läst så ser det ut såhär!

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte det som hände ibörjan när han

vart skjuten av den där ryssen eller om det var araben? som man sedan ska skjuta men då prickar han armen istället?

Soap McTavish är karäktären man spelar i CoD4. I CoD4:2 är han din captain, precis som captain price var i MW1. (Han blev skjuten av Zakhaev i slutet av MW1 f.ö)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Soap McTavish är karäktären man spelar i CoD4. I CoD4:2 är han din captain, precis som captain price var i MW1. (Han blev skjuten av Zakhaev i slutet av MW1 f.ö)

Jo det vet jag men är det

Soap McTavish som man spelar i SAS eller US Army? Eftersom man spelar två partner i spelet.

Har typ glömt bort det nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...