Jump to content

Max Payne 3


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Köpte det igår och har satt in mig i det lite nu, är inte ett dugg besviken än så länge, har iofs inte kommit så långt. Det enda som kan vara lite irriterande ibland är hur dom gjort cut scenes lite fladdrigt och det kommer upp ord lite då och då, men man vänjer sig väl antar jag.

Det ska ju likna en comic-book stil. Visst fladdret kanske är lite knepigt i början, det är ju en väldigt annorlunda typ av cutscene om man jämför med vanliga cutscenes om i t.ex GTA, men jag tycker att det är riktigt snyggt och bara gör spelet bättre.

Multiplayer är väldigt kaotiskt, och underbart.

Kontrollerna är lite svår att vänja sig vid, och det kommer nog ta ett bra tag innan man blir riktigt bra, men jag har ändå lyckats få ett par riktigt snygga kills, bra matcher och har verkligen njutit av spelet.

Joina mitt crew Scientific Swedes och hjälp bygga det bästa svenska crewet på Social Club?! x)

http://socialclub.rockstargames.com/crew/scientific_swedes

Klicka på request an invite så bjuder jag in er så fort som möjligt.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som är inbitna i MP 3 finns det nån liten freeroam i det eller är det som Max Payne 2? Du gör uppdrag bara hela tiden. Finns det nå fordon att ta del av att ta sig fram med?

Jag har iofs bara kommit till kapitel 5 eller 6 och än så länge har man inte fått köra nått själv, eller freeroam, utan man slängs in i uppdragen på en gång.

Satan vad motståndarna är svåra att döda, tycker man köttar på hela tiden, sen ramlar dom ihop och reser sig igen, sen får man skjuta ännu mer :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Spelat 2 timmar nu och gillar! Lite väl många cutscenes lite väl ofta men de maskerar laddningen så det är ju egentligen ett plus. Spelmekaniken är rätt annorlunda fast på ett bra sätt. Synd att man inte kan bära mer än 2-3 vapen. Förstår inte vad spelutvecklare är så rädda för. Låt oss ha massa vapen så man kan välja utefter scenario.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha nu är jag tydligen klar med spelet. Det gick fort kan jag tycka, visst har jag spenderat en massa timmar framför det, så det kändes kanske kortare än vad det var.

Jag hade mycket trevligt framför Max Payne, ok rätt mycket och jobbiga cutscenes men storyn och spelkänslan går inte att klaga på.

Rockstar Games har gjort det igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat runt 30 minuter/dag nu... Blir riktigt uttråkad på att ständigt jaga något, få ett par meters vila och köra nästa långa pistoldrama. Zzzzz. Inte riktigt nöjd - eller så har jag helt enkelt tröttnat på den här typen av spel helt och hållet. Gillar ettan och tvåan betydligt mycket mer.

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Körde igår en crew battle mot Max Payne-utvecklarna från Rockstar Games.

Crew Cut: Throwing the Gauntlet

In this special edition of the Crew Cut - after witnessing some intense en masse elite Crew showings in the Max Payne 3 Social Club Multiplayer Events playlist last week and after studying the squads that are occupying the #1 positions on the recently revamped tiered Crew leaderboards - the Rockstar Dev Crew of internal ringers from our various studios would like to throw out a challenge.

We're calling all top Crews to name the time and place, and we will do our best to accommodate a Crew vs Crew battle online in the coming weeks ahead - some of our best guys Crewed up against any of yours. So that the result cannot be in doubt, we'll also look to stream the action from these sessions live via the Rockstar Twitch.tv page. If you're the leader or an active member of an elite Crew occupying a top spot on one of the tiered boards (you don't have to be the #1 spot, but do try and impress us with your standing)

Värt att notera är att crewet jag och mina vänner fightades för inte alls är högt på leaderboardsen.

Vårt crew heter Broken Whiskey Bottles och är ett av Social Club's mest exklusiva crews. Det är fullt utav R* fansite-admins, och annars stenhårda R*fans som är väldigt aktiva på Social Club.

Idén uppkom först på livestreamen av Rockstars andra crewbattle mot något crew, då jag och TBWBs ledare ChicagoEnigma skrev i chatten att vi kanske borde ansöka om en fight, mest på skoj sådär. Rockstar skrev att de gärna ville ha några matcher mot oss, så vi ansökte. Vi tror att Rockstar gjorde ett undantag för oss. :)

Eftersom att vi inte är något seriöst tävlingsinriktat crew så tog vi det mest på skoj och blev totalt ägda, men för de som är intresserade; här är en video med alla matcher - inspelad av mig.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Köptes precis, nu ska vi allt se om det är något att ha!

Det enda klagomålet jag har om det här spelet är att man inte kan skippa cutscenes. Lirar på xbox360, kan vara annorlunda när det kommer till PC.

Annars ett grymt och snyggt spel. Lirat några timmar multiplayer också, riktigt underhållande!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda klagomålet jag har om det här spelet är att man inte kan skippa cutscenes. Lirar på xbox360, kan vara annorlunda när det kommer till PC.

Annars ett grymt och snyggt spel. Lirat några timmar multiplayer också, riktigt underhållande!

Så du stirrar hellre på en loading screen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du stirrar hellre på en loading screen?

Problemet är snarare att de inte nödvändigtvis ersätter loading screens. Scenerna i mp3 har bestämda tider när de ska sluta "ladda". Har ingen betydelse hur snabb ens dator är. Konstigt och tråkigt att de ska pusha sakerna på en sådär. Förstörde mina planer för en andra genomspelning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...