Jump to content

Max Payne 3


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Hejsan! :>

Nu är Max Payne 3 bekräftat, och det är Rockstar Vancouver (Som gjorde Bully) som kommer att utveckla det.

Spelet är bara utannonserat till Xbox 360 och Playstation 3, men rykten säger att en Windows version också är under utveckling.

Så vad tror ni? Kommer det att bli bra eller dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Väldigt svårt att ha några som helst förväntningar när all info man får är att "de utvecklar det".

Men både 1:an och 2:an är grymt bra spel (och alla underbara moddar gjorde det komplett) så jag hoppas såklart att det blir bra.

Jag menade mera om vad ni tycker om utvecklarbytet från Remedy till Rockstar.

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer det att bli bra eller dåligt?

Hitills har jag inte kört ett enda dåligt Rockstar spel. Och Vancouver gjorde ju som du precis sade Bully, mitt favoritspel, så det här blir nog bra grejer :>

Jag menade mera om vad ni tycker om utvecklarbytet från Remedy till Rockstar.

Rockstar var med och gjorde åtminstone Max Payne 1.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hitills har jag inte kört ett enda dåligt Rockstar spel. Och Vancouver gjorde ju som du precis sade Bully, mitt favoritspel, så det här blir nog bra grejer :>

Rockstar var med och gjorde åtminstone Max Payne 1.

Jag håller med dig, ett Rockstar spel kan inte bli dåligt. Rockstar var väl aldrig med och utvecklade det första och andra spelet?

Dom var väl bara utgivare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med dig, ett Rockstar spel kan inte bli dåligt. Rockstar var väl aldrig med och utvecklade det första och andra spelet?

Dom var väl bara utgivare?

Rockstar hade inget med första spelet att göra. Det var 3D Realms och Gathering of Developers. I det fallet så var det Remedy som stod för den konstnärliga delen och 3D Realms som stod för den tekniska biten.

Andra spelet var det samma sak som första men där var Rockstar utgivarna istället plus att de gav en del suport under utvecklingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rockstar hade inget med första spelet att göra. Det var 3D Realms och Gathering of Developers. I det fallet så var det Remedy som stod för den konstnärliga delen och 3D Realms som stod för den tekniska biten.

Andra spelet var det samma sak som första men där var Rockstar utgivarna istället plus att de gav en del suport under utvecklingen.

På mitt Max Payne (ettan) så står det: Developed By Remedy och Published By Rockstar. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har du en nyare release av spelet. De nyare är utgivna av Rockstar. Precis som Atari är utgivare för nyrelease av Bulder's Gate även då de inte gav ut orginal utgåvan av första spelet.

Okej, jag har Platinum utgåvan av spelet, det är nog därför.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
ÅÅÅÅH! Så jävla bra! Jag är nog det största Max Payne-beundraren här. Jag vet inte hur många gånger jag klarat ut spelen och jag har till och med gjort tal och uppsatser om honom. Så galet roligt! Räkna med att jag köper det på release-dagen!

Hehe, det kommer redan vid jul. :>

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, det kommer redan vid jul. :D

Inte en chans. Räkna med nästa sommar eller höst. Har de nånsin släppt ett spel i tid? IV, SA, VCS, L.A. Noire, TLAD... Enda anledningen till att GTA:CW inte blev försenat var att de aldrig sa nåt datum förrän en månad innan.

Men när det väl kommer så skaffar jag det nog rätt säkert. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser fram emot detta jag med! :confused: Jag hoppas dock de uppdaterar gameplayet rejält. Inte för att det var nåt fel med det i ettan och tvåan, men det behövs nåt nytt. T.ex. skulle jag vilja se ett coversystem a lá GTA IV eller liknande, som både än själv och fiender kan dra nytta av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser fram emot detta jag med! :D Jag hoppas dock de uppdaterar gameplayet rejält. Inte för att det var nåt fel med det i ettan och tvåan, men det behövs nåt nytt. T.ex. skulle jag vilja se ett coversystem a lá GTA IV eller liknande, som både än själv och fiender kan dra nytta av.

Max Payne skulle passa riktigt bra med coversystemet från GTA IV! :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...