Jump to content

Kommer man ha kvar sin msn livet ut?


Kebab
 Share

Recommended Posts

Det här har jag tänkt på mycket.. MSN känns ju som ett koncept som aldrig kommer dö ut (well, det sade man visserligen om ICQ och Lunarstorm med... :wub: ) och så länge jag inte behöver göra några drastiska åtgärder så kommer jag ha kvar samma hotmail jämt. (Självklart med vissa utrensingar.)

Det känns ju jävligt surrealistiskt att tänka på det, men tror ni också att man kommer sitta och chatta med sina gamla msn- och irl-vänner om 10-20-30-40 år också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chattklienter kommer alltid finnas på ett eller annat sätt. Men just msn/windows live kommer dö ut förr eller senare. Hade exempelvis Facebook Släppt en riktigt klient tror jag de snabbt hade plockat användare från msn.

Då skulle jag iaf slopa MSN direkt.

Facebook är för mig en självklarthet numera. Skulle dom släppa en bra klient så skulle det bli MSN med en egen profil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge den här typen av internet kommer att existera så kommer självklart olika typer av kommunikationsprogram att existera. MSN satte en milstolpe för dem, men jag tvivlar på att det kommer hänga med hela vägen.

Edit: Förmodligen tar det slut när dess skapare blir för giriga. På samma sätt dog Altavista när skaparna lade in reklam - alla gick över till tomma Google. Lunarstorm dog när skaparna lade in en massa premiumfunktioner medan andra communities erbjöd detsamma gratis. Jag bara väntar på att reklam i MSN börjar pluppa upp mellan vad man sagt, och videosamtal får en månadsavgift...

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då skulle jag iaf slopa MSN direkt.

Facebook är för mig en självklarthet numera. Skulle dom släppa en bra klient så skulle det bli MSN med en egen profil.

Själv ogillar jag facebook. Mest för att jag är skitdålig på att ha kontakt med personer jag inte träffar regelbundet. Ända gången jag kollar facebook är när någon taggat mig eller någon lös bekant har lagt till en som vän bara för att de vill ha fler vänner i sin lista, suck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar inte att folk gillar facebook. Det är segt, fult och tråkigt.

Vad skall man göra där? Skriva på/i varandras gästböcker och skicka en massa frågesportstävlingar till varandra...?

Och puffa varandra! :wub:

Nah, srsly. Jag är lika aktiv på Facebook som Kalle. Loggar in när någon lagt till en som vän/skrivit något. Annars är det 0% aktivitet.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...