Jump to content

Kommer man ha kvar sin msn livet ut?


Kebab
 Share

Recommended Posts

Kommer GTAsajten att vara kvar livet ut? :wub:

Nej knappast, kommer nog vara dött om några år (2-4)

Just nu är det aktivt med det nya GTA, men så småningom kommer även intresset för det att svalna (visst, det kommer expansioner, men de svalnar de också) och då blir det kärnmedlemmarna som håller liv i det (aka "vi som bor i Loungen/Allmänt" och i slutändan håller det inte, visst, alltid trevligt med ett forum där alla känner alla men det måste nog kännas rätt meningslöst för vår käre Hultenius ibland. Stora creds för att han hållt sajten uppe dock (ser dock inga omöjligheter på att hyra en mindre server och bara ha Allmänt och de andra sektionerna kvar och skippa just gta, men vilket till vilket syfte? Även medlemmar lämnar) Låter jäkligt negativ nu men en dag kommer det hända.

---

MSN kanske inte kommer hålla livet ut, men någon sorts chattgrej ( MSN kommer vara förfadern) som säkerligen kommer vara jävligt härlig :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar inte att folk gillar facebook. Det är segt, fult och tråkigt.

Vad skall man göra där? Skriva på/i varandras gästböcker och skicka en massa frågesportstävlingar till varandra...?

Jag loggar in på facebook för att ladda upp bilder/titta på bilder som jag är med på eller har någon koppling till..

Och för att spela Mafia Wars :naughty:

EDIT: Justja, msn känns verkligen som något självklart. Men nu när jag laddade ner senaste versionen på vistan så var det någon fet reklam i "msn menyn". Och jag vill ha så slimmade rutor som möjligt, men ändå se så mycket som möjligt. Och så kommer den skiten dit å förstör..

post-3900-1235676895_thumb.jpg

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag loggar in på facebook för att ladda upp bilder/titta på bilder som jag är med på eller har någon koppling till..

Och för att spela Mafia Wars :naughty:

EDIT: Justja, msn känns verkligen som något självklart. Men nu när jag laddade ner senaste versionen på vistan så var det någon fet reklam i "msn menyn". Och jag vill ha så slimmade rutor som möjligt, men ändå se så mycket som möjligt. Och så kommer den skiten dit å förstör..

post-3900-1235676895_thumb.jpg

Senaste aktivitet kan du klicka bort om du klickar på ikonen till höger om "lägg till kontakt"

För reklamen, tanka A-patch :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer nog ha kvar min msn ett tag. Jag kommer åtminstone ha någon sorts chattprogram och jag tror att jag kommer ha det ett bra tag till. Saken är att våran generation har levt upp med datorer, det har inte den förra generationen. Det är väl antagligen många klagar på dessa nymodigheter. Men när vi väl blir pensionärer kommer vi säkert sitta vid datorer även då, bara för vi har växt upp med dem och levt med dem en större del under vårat liv. De kommer ha och har redan ett så pass stort inflytande så det snart kommer att bli omöjligt att leva utan en dator för en privatperson. Inte än, men snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, vilka djupa filosofiska frågeställningar du tar Kebab! :naughty: Själv kommer jag ha kvar min MSN så länge som det går/jag vill använda det. Vad är poängen med att byta liksom?

Det sa jag om min ICQ också. 99-03 någongång (har faktist ingen aning när man gick över) så hade alla ICQ, MSN kom och det var bara ett fåtal som använde det, vi med ICQ ville inte beblanda oss med MSN alls, då vi trodde att MSN snart skulle försvinna lika snabbt som det hade kommit, men en efter en gick över till MSN så man blev tvungen att skaffa en för att ingen var inloggad på ICQ längre.

Skulle det komma något bättre än MSN som folk sakta men säkert börjar använda så dör MSN ut snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft min msn sedan 2003 och jag kommer nog ha kvar den ett bra tag. Men man märker ju att flertalet personer man kände förut har övergett det eftersom de nästan aldrig är inloggade längre. Skulle tippa på att de använder facebook (eller så har de inte tid med burken längre kanske, åh vuxenlivet), iaf kommer ett par bekanta personer upp om man lightstalkar lite på sökfunktionen man har tillgång till som oinloggad på facebook. Jag förändrar mig mycket långsamt och hoppar inte på någon hypad community i första taget, vilket iof är trist då man förlorar kontakten med folk... Facebook lockar i alla fall definitivt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej knappast, kommer nog vara dött om några år (2-4)

Just nu är det aktivt med det nya GTA, men så småningom kommer även intresset för det att svalna (visst, det kommer expansioner, men de svalnar de också) och då blir det kärnmedlemmarna som håller liv i det (aka "vi som bor i Loungen/Allmänt" och i slutändan håller det inte, visst, alltid trevligt med ett forum där alla känner alla men det måste nog kännas rätt meningslöst för vår käre Hultenius ibland. Stora creds för att han hållt sajten uppe dock (ser dock inga omöjligheter på att hyra en mindre server och bara ha Allmänt och de andra sektionerna kvar och skippa just gta, men vilket till vilket syfte? Även medlemmar lämnar) Låter jäkligt negativ nu men en dag kommer det hända.

Nja, jag vet inte riktigt... Jag tror att GTAsajten kan vara kvar bra mycket längre än så; ingen trodde väl år 2002 att forumet skulle finnas kvar idag 2009. Grejen med GTAsajtens forum är att det är extremt beroende av en ganska liten skara medlemmar - det finns väl ett ca 10 medlemmar stort kärngäng här på forumet och så länge de finns kvar och är aktiva kommer forumet att leva vidare (förutsatt att H inte stänger) men om många av "kärnmedlemmarna" lämnar kommer forumet att dö ut relativt snabbt. H har dessutom meddelat att han kommer att renovera forumet under 2009 så än har han inte kastat in handduken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, jag vet inte riktigt... Jag tror att GTAsajten kan vara kvar bra mycket längre än så; ingen trodde väl år 2002 att forumet skulle finnas kvar idag 2009. Grejen med GTAsajtens forum är att det är extremt beroende av en ganska liten skara medlemmar - det finns väl ett ca 10 medlemmar stort kärngäng här på forumet och så länge de finns kvar och är aktiva kommer forumet att leva vidare (förutsatt att H inte stänger) men om många av "kärnmedlemmarna" lämnar kommer forumet att dö ut relativt snabbt. H har dessutom meddelat att han kommer att renovera forumet under 2009 så än har han inte kastat in handduken.

Bara 10 pers?! Det tycker jag verkligen inte. Om man tittar igenom meddlemslistan efter antal posts så tycker jag man känner igen de flesta med en postnivå på 1000+ eller så som varit aktiva inom det senaste året.

Jag känner iaf igen så gott som alla namn på denna lista fram tills sida 10, och förmodligen en del efter det med. Och det är "bara" 200 pers. :cry:

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...