Jump to content

Vad har ni för stjärntecken?


Cyper
 Share

Recommended Posts

Hej folks.

Helt randomly kom jag på att kolla vad mitt stjärntecken, väduren, vad ligen betyder. Jag såg att rätt så många saker stämmer in på mig, vilket var rätt intressant.

Jag tänkte att ni andra också kunde skriva in, eller rättare sagt kopiera in erat stjärntecken och markera den text som stämmer in på er med tjock text. Tråden kan även vara öppen för att kommentera åsikter om andras stjärntecken ifall man har fått någon annan uppfattning eller tycker att något fattas. :(

Läs om ditt stjärntecken Här!

''Vädurens tecken ses som det första i Zodiaken. Det ligger också i tecknets natur att vilja vara först. Det tema som Väduren uttrycker är viljan till igångsättning, genererandet av energi, dvs att skapa energi, vilket ofta sker genom en snabb, impulsiv och direkt handling.

Väduren är verkligen iverns och aktivitetens tecken. Allt som gäller eld gäller särskilt tydligt för Väduren, som kan ägas vara det mest typiska eldtecknet. Med Väduren går allt fort och entusiastiskt, gärna improviserat. Hastigt påkommet och lika hastigt överståndet.Vädurkaraktären är rastlösheten, som ständigt är i gång och ofta förivrar sig. Utmaningar, tävling, stordåd är i Vädursmak. Att kämpa och segra, chansa och våga. Väduren spränger genom alla hinder och vänder sällan påhuvudet, för att se vad han lämnat bakom sig.

Ett typisktVäduruttryck är: "Än sen då!"

Kärleken är viktig för dig. Du värdesätter trohet högt och förväntar dig att även din partner gör det. Du är stark, fantasifull, passionerad och har inga hämningar, men du är också öm och mjuk när du verkligen älskar. Vädurar brukar vara självupptagna, självsäkra, viljestarka och ofta djärva. Väduren styr huvudet, och helt konsekvent är detta tecken känt för sitt envisa sätt. Men Vädurar kan vara mycket sårbara, och om de inte är medvetna om sina stora kvaliteter, blir de ofta sårade. Väduren gillar att hålla hov och vara auktoritativ i alla sammanhang. Han är aggressiv och envis och går alltid rakt på sak. Vädurars önskan att styra och bestämma gör dem inte sällan till svartsjuka älskare. Om de inte får din odelade uppmärksamhet, känner de sig åsidosatta Vädurens symbol är bagghornen. Vissa ser dem som en ungdomens källa, andra som tecken på det idealiska ledarskapet. Hemma kan Väduren göra allt för den han älskar. Han har lätt att uppoffra sig, men har gör inte om det om han inte får erkännande för det.

NEGATIVA EGENSKAPER:

Självisk, sätter alltid sig själv i första rummet, okänslig, följer ögonblickets ingivelse, stridslysten, hetsig, vill ha allt nu.''

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vågens teckenenergi ger strävan efter jämvikt mellan poler. Det är också ett lufttecken och som sådant uttrycker det ett behov till sammanlänkning, kontakt med andra människor. Det ger strävan efter harmoniska förhållanden.

POSITIVA EGENSKAPER:

Charmfullhet, uppskattning av harmoni och angenäma levnadsvillor,

en sorglös natur, romantisk, diplomatisk, idealistisk, förfinad. (Tror jag stämmer :P )

Det här är moralens tecken. Vad man borde göra och inte borde ligger långt fram och ges den allra största betydelse.

Vågens ideal är balans, rättvisa och harmoni. Parbildning och äktenskap är tecknets speciella uttryck. Att vara överens. Diplomati och juridik hör hit, liksom medlarens roll. Vågen ogillar oklarheter, sådant som är rörigt eller brister i organisation. Det ska vara ordning. Visst kan Vågen ha svårt att välja mellan olika alternativ, men när väl beslutet är fattat kan ingenting rubba det. När det gäller har Vågen verkligen kraft och övertygelse att slåss,

speciellt för principsaker.

Ett typiskt Våguttryck är "Är vi överens om det här nu då?" (Stämmer otroligt bra :( )

De är angelägna om att balansera två sidor. Och det är därför inte förvånande att deras syn på ett förhållande går i jämviktens tecken. Vågar visar ofta en mjuk och sensuell sida som balanserar deras rationella. Alla Vågar har med största säkerhet sett till att de har en behaglig omgivning, ett tilltalande hem. Kärleken är viktig för Vågarna, hur intellektuella de än är, och de är mycket sofistikerade älskare. En viss ombytlighet går som en röd tråd genom detta tecken och den gör Vågarna lika sårbara som deras partners. Vågskålarna står sällan stilla, även om det är vad personer födda i Vågens tecken ständigt strävar efter. Men Vågar sätter stor vikt vid att åstadkomma harmoni, så de praktiserar den diplomati de så väl bemästrar för att åstadkomma en balans i förhållandet. Vågar är snälla och ärliga människor som är kärleksfulla och lätta att älska.

Du är romantisk och barnkär och vill ha en stor familj.

Du är generös och med din fantasi blir förhållandet aldrig tråkigt.

NEGATIVA EGENSKAPER:

Obeslutsam, snarstucken, ytlig, ombytlig, flirtig,

lättpåverkad av andra, lättlurad, pendlande mellan två ytterligheter.

Tja.. det var mycket som stämde. :D

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cyprez: tror du seriöst att månaden som dina föräldrar skaffade dig i kan beskriva i detalj hur du är som person idag?

Sidan du länkade till är extremt ful och bara utsöndrar ju bluffmakeri och/eller idioti. Jag har får en rejäl facepalm-faktor på allt som har med astrologi och skrock av den typen göra, samt alla OFFER som tror på det och kan bli hysteriska över sina horoskop som de läste i dagens Metro.

:(:D:P:P

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stenbocken - Capricornus

(22 december - 19 Januari)

POSITIVA EGENSKAPER:

Pålitlig, bestämd, ambitiös, noggrann, äregirig, sinne för humor, :(

känsla för disciplin, tålmodig och ståndaktig.

Stenbocken är den som gör bruk av vad helst som omger honom.

Han tänker alltid först och främst på vad saker är bra till och vad de gör för nytta. Och hur han själv bäst kan förvalta vad helst han får tag i. Stenbocken vill bygga, högt och ståtligt. Att, lyckas med svåra uppgifter och utmana sin förmåga. Han dirigerar och domderar och strävar utan ro.

Det ska vara sten på sten och verk på verk. Det ska synas att han har levat, minsann. Han är skicklig och oerhört bestämd.

Liksom tåget är han sådan, att har han väl satt fart åt ett

håll så finns få ting som kan stoppa eller ändra hans bana.

Beslutsamhet.

"Det är väl ingen konst!" kan han säga, eller "Så här gör vi" :P

KARAKTÄR:

De mest dominerande och tydliga karaktärsdragen hos detta tecken står geten för - en bestämd klättrare, en praktisk, allvarlig och försiktig figur. Det kanske går lite trögt i början av alla projekt Stenbocken startar, men när han börjar bli varm i kläderna, blir allt lättare och lättare. Stenbocken har en förmåga att lyckas på det materiella området och blir ofta ganska rik och mäktig. Dessa sociala fjärilar rör sig alltid i de rätta kretsarna och klär sig oklanderligt för varje tillfälle. De är extremt välorganiserade - vissa skulle säga att de går till överdrift - och bara när deras liv går efter ett noggrant utformat schema kan Stenbockarna koppla av. Endast när deras stora behov av materiell trygghet är tillfredsställt blir Stenbockarna varma och kärleksfulla. Då bleknar den beräknande, opportunistiska varelsen bort, och fram träder en mycket vis, lojal och älskande själ. Känslomässigt kan du vara ganska sval och ha svårt att visa dina rätta känslor, särskilt i ett nära förhållande. Det måste du försöka inse och acceptera att din partner mycket ofta behöver en försäkran om att han fortfarande är älskad, särskilt om du är mycket upptagen av ditt arbete och tiden för familjeliv är begränsad.

NEGATIVA EGENSKAPER:

Stelbent i sina åsikter, överdrivet petnoga, pessimistisk, konventionell,

gnidig, stundom litet elak eller glädjedämpande. :D

Redigerad av Master_812
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vattumannens energi inriktas på sammanlänkning och överföring av ny information. Detta sker mellan människor där Vattumannens roll är att förmedla sina nya idéer, sin vision om framtiden till så många som möjligt.

POSITIVA EGENSKAPER:

Mänsklig, oberoende, vänlig, villig, framsynt, originell, uppfinningsrik, reformivrare, trofast, lojal, idealistisk, intellektuell. Vattumannen har svårt att ta lätt på något.

För honom är tillvarons alla små skeden bitar av den stora helheten.

I motsats till Tvillingarna kan han aldrig nöja sig med bara ett flyktigt hum om hur saker och ting fungerar. Det han studerar, undersöker han alltid på djupet, och ända tills han känner att han förstår själva grunden. Vattumannen är kunskapens tecken, den som kopplar ihop sammanhangen och gräver sig ner till principerna. Seriös, korrekt och uppriktig. Han har vetskap och insikter. Att förstå och att analysera. Ingenting är oviktigt för honom, och ingenting får nonchaleras. Filosofi hör hit, logik och teori. Vattumannens strävan efter förståelse leder till stort allvar men också originalitet. Vad som passar alla andra har ingen relevans för Vattumannen, som alltid väljer att göra helt på sitt eget sätt. Ett Vattumannauttryck är "Så här ligger det till". (Haha, vafan! :D )

NEGATIVA EGENSKAPER:

Oberäknelig, excentrisk, upprorisk, egensinnig, taktlös, fixerad i sina åsikter, motsträvig, anstränger sig att vara okonventionell, Revolutionär i modern tid.

Hm, det blev ganska mycket, är det bra eller dåligt? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öhhh skorpion.... ehhh kolla sidan om ni är intresserade? ehhh :D

Hittade lite som stämmer in lite halvt sådär

När de är förälskade, är de upp över öronen förälskade, och ingenting får hindra dem. De har en stark lojalitet, och deras passion är ibland överväldigande, Skorpioner är mycket intresserade av sex - inte förvånande, eftersom Skorpionen styr könsorganen - och deras längtan efter sensuella landvinningar blir ofta för mycket för deras partners. är en kraftfull, orädd älskare, som inte drar sig för att omåttligt njuta av sprit

( :( ), droger och romantik.

Han dras till det absurda och giftiga, älskar med glöd och hatar med samma glöd. Skorpionen trivs bäst i extremlägen.

Eftersom Skorpionerna är intresserade av överjordiska ting, är det inte förvånande att vissa av dem styr in sin passion på en högre livsnivå.

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Turdag: Fredag

Positiva drag: Vänlig - Receptiv

Kända namn i Fiskarnas tecken

George Frederick Handel (February 23, 1685)

Elizabeth Taylor (February 27, 1932)

Cindy Crawford (February 20, 1966)

Kurt Cobain (Feb. 20, 1967)

Fiskarnas energi är inriktad på upplösning av delarna, för att de ska kunna sammansmälta i en helhet, för att kunna ingå i en union med Gud och universum. (Whaaat?)

POSITIVA EGENSKAPER:

Ödmjuk, medlidsam, förstående, världsfrämmande, lättrörd, anpassningsbar,

lättpåverkad, vänlig, intuitiv, mottaglig.

KARAKTÄR:

Det sista tecknet i zodiaken, Fiskarna, styrs av två planeter.

Jupiter härskar över religionen medan Neptunus styr mysticismen.

Deras inflytande gör de flesta fiskar till världsfrånvända,

drömska och andliga individer. De är ovanligt känsliga älskare, som omfattar mycket av den visdom de andra tecknen står för. Fiskar är även mjuka. lätta att ha att göra med och mycket charmiga. De har nämligen haft tid att mogna och ta fram det bästa ur de andra astrologiska tecken. Fiskar är fantasifulla, lyhörda älskare, och de är attraktiva för de flesta människor, men passar enbart ihop med ett fåtal. De är styrda av poeternas och tolkarnas tecken, tecknet som står för sann kärlek, trohet och inre frid.

Här, i slutet av det astrologiska spektrumet, har de sett det mesta.

Fiskarna är känsliga och sårbara och har inte något skyddande skal.

I brist på detta skyddshölje döljer Fiskarna ofta sina äkta känslor och spelar en livets teater. Och trots att de är blyga, dras många av dem till teatern och blir utmärkta skådespelare med stor intuition. Fiskar har lätt för att känna medlidande med de sjuka och svaga. Osjälviskt hjälper de alla de kan, var, när, och hur som helst. Fiskarna är förvirringens och otillfredsställelsens tecken. Den som söker svar och aldrig får dem. Den som är utan rast eller ro, ständigt på drift och ständigt prövande nya vägar. För Fisken hänger allt

liksom i luften, och tillvaron är närmast kaotisk.

Obesvarade frågor, osäkerhet och hjälplöshet hör tecknet till.

Fisken är den som alltid hoppar från punkt till punkt och prövar vad helst som är okänt. Det är svårt för Fisken att slå sig till ro med något,

för snart kommer känslan att det inte är riktigt rätt,

att något bättre finns bakom hörnet. Fisken är snäll och förlåtande,

ger gärna efter för omgivningen. Självutlämnande intill självförintelse

och saknar en fast grund att stå på. Den irrande, letande.

"Jag vet inte", säger han, och "Jag kan inte".

När det gäller kärlek så söker du ett ideal, men blir besviken när det inte stämmer. Du söker stabilitet, men samtidigt vill du ha någon som inte håller dig fast. Du är trogen, men sviker någon dig ser du ingen anledning till att hämnas.

NEGATIVA EGENSKAPER:

Obestämd, på gränser till likgiltig, hemlighetsfull, blir lätt förvirrad,

har svårt att klara den praktiska sidan av livet, viljesvag, obeslutsam. (De tre sista stämmer inte riktigt)

Ja, det mesta passar ju in på hur jag ser mig vara, och hur andra beskriver mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det mesta passar ju in på hur jag ser mig vara, och hur andra beskriver mig.

Jisses, klart alla "känner" igen sig - det är det som är meningen. När de skriver tusentals attribut måste ju några stämma in. :(

Och som Dude säger, varför skulle månaden din mamma ploppade ur dig ha någon inverkan på din personlighet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det mesta passar ju in på hur jag ser mig vara, och hur andra beskriver mig.

Moget att stryka mitt namn... :(

Fiskarna:

Turdag: Fredag

Positiva drag: Vänlig - Receptiv

Kända namn i Fiskarnas tecken

Vice (1980 21-still alive)

George Frederick Handel (February 23, 1685)

Elizabeth Taylor (February 27, 1932)

Cindy Crawford (February 20, 1966)

Kurt Cobain (Feb. 20, 1967)

Fiskarna är högt stående varelser. Bortsett från att de är grymt snygga så har de även hög intel... intell...intt...IQ. Och de simmar bra. De flesta i alla fall.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cyprez: tror du seriöst att månaden som dina föräldrar skaffade dig i kan beskriva i detalj hur du är som person idag?

Sidan du länkade till är extremt ful och bara utsöndrar ju bluffmakeri och/eller idioti. Jag har får en rejäl facepalm-faktor på allt som har med astrologi och skrock av den typen göra, samt alla OFFER som tror på det och kan bli hysteriska över sina horoskop som de läste i dagens Metro.

:(:unsure::):)

Det är alltid bra att ta allt med en nypa salt.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är stenbock. På mig stämmer de utmärkande dragen hos stenbockar rätt bra. Det är ett introvert tecken, och jag är inte särskilt utåtriktad eller beroende av mycket folk t.ex. Saker som att planera och organisera är också två utmärkande drag som stämmer in på mig och som sägs tillhöra stjärntecknet. Ekonomiskt sinne en annan, och man blir ju kallad snål hela tiden av en bekant som är vädur, vilket är en stor motsats till mitt tecken, extrovert, generös och slösaktig vilket också ofta leder till konfrontation. :( Så mer "seriös" astrologi och ordentliga horoskop avfärdar jag inte helt, men jag kan inte tänka mig att en persons öde helt bestäms av det, ser det mer som vägledning.

Däremot avfärdar jag totalt veckotidnings-horoskop av typen "Idag behöver du ta det lugnt. En ny bekantskap kan leda till en insikt" och liknande. X|

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...