Jump to content

Vad har ni för stjärntecken?


Cyper
 Share

Recommended Posts

Tag er en god titt på det här, gott folk.

Derren Brown <3

Jag har svårt att ta en god titt eftersom min handflata flyger upp i ansiktet hela tiden.

Han är en ILLUSIONIST.

Ovetenskaplighet; religion, vidskepligt, astrologi, antroposofi med mera är CANCER på mänskligheten...

---

Misterwhoopee: en vägledning? Så man bör bete sig olika i livet beroende på vilken månad man är född? Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg du hela filmen?

Nej, jag tyckte inte det var nödvändigt. Fast jag spolade fram så jag fattade vad det gick ut på och såg folks reaktioner och hur kan förklarade att han kan göra det här var som helst på jorden.

Och jag nekar verkligen inte till att det är coolt och skickligt gjort av honom (som psykolog/illusionist sett), men det är inget paranormalt what so ever. Han vet hur man läser av folk, använder sin långa erfarenhet, utnyttjar illusionistknep för att lägga fokus på rätt saker. TV-programmet med dess upplägg, klippning, musik förstärker upplevelsen.

Intervjuobjekten i filmen beter sig såklart på ett speciellt sätt just eftersom de är i TV och blir exprimenterade på av personen i fråga, som har sagt har lång erfarenhet som illusionist, är väldigt karismatisk osv.

ALLT ALLT ALLT ALLT ALLT finns det vetenskapliga förklaringar till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag tyckte inte det var nödvändigt. Fast jag spolade fram så jag fattade vad det gick ut på och såg folks reaktioner och hur kan förklarade att han kan göra det här var som helst på jorden.

Och jag nekar verkligen inte till att det är coolt och skickligt gjort av honom (som psykolog/illusionist sett), men det är inget paranormalt what so ever. Han vet hur man läser av folk, använder sin långa erfarenhet, utnyttjar illusionistknep för att lägga fokus på rätt saker. TV-programmet med dess upplägg, klippning, musik förstärker upplevelsen.

Intervjuobjekten i filmen beter sig såklart på ett speciellt sätt just eftersom de är i TV och blir exprimenterade på av personen i fråga, som har sagt har lång erfarenhet som illusionist, är väldigt karismatisk osv.

ALLT ALLT ALLT ALLT ALLT finns det vetenskapliga förklaringar till.

Jag tror ändå inte att du har sett det vitala i filmen. Spola till 5:27.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Misterwhoopee: en vägledning? Så man bör bete sig olika i livet beroende på vilken månad man är född? Varför?

Ser det som att man kan ta itu med dem saker som kan ses som negativa i ett horoskop, att man kan arbeta upp de orsaker som anges till ett visst beetende. Inget är gjutet i betong. Jag har ingen aning om om olika planeters eller himlakroppars positioner kan påverka någon, men så länge det inte skadar mig har jag inget emot det. Jag kan inte lägga fram några bevis.

Men det är min personliga uppfattning och inget jag prackar på andra. För mig "funkar" det helt enkelt att gå efter som en kul filosofi. Man kan kalla det hobby eller vafan som hellst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...