Jump to content

Val 2010 - hur kommer du rösta?


Jacker
 Share

Hur kommer du rösta år 2010?  

157 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Usch, det känns verkligen kasst. Xstreem, snälla säg att du inte menade allvar med det du skrev! Att rösta på dem 'för skojs skull'.

Har problem att ta saker seriöst, men det blir nog en röst på Socialdemokraterna när det väl gäller... även om det hade varit skitskoj att se vad som skulle hänt ifall Sverigedemokraterna kom in i riksdagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer förmodligen rösta på piratpartiet varför behöver jag nog inte skriva eftersom det nog är ganska självklart. Skulle jag inte rösta på dem så skulle det bli något parti på vänsterkanten. Det viktigaste frågorna för mig är Jämställdhet och mänskliga rättigheter, Skola och utbildning och Jobb och företagande.

När jag var yngre gillade jag inte vänsterpartierna men nu måste jag faktiskt säga att jag börjar gilla dem mer och mer. De blåa gillar jag inte alls särskilt inte inom skolpolitiken och FRA/Ipred. Det enda som har varit lite bra med skolpolitiken är det med meritpoäng men jag gillar inte riktigt det där med betyg som en del andra redan har sagt så är det mest ett bevis på hur mycket man kan lära in sig dagarna innan provet och sedan glömma bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på en sak när jag såg R2D2s inlägg. Det känns som att det bland killarna på min skola (~Naturprogrammet) vuxit fram någon sorts press på att man måste rösta höger. Många kommmer från rätt välbärgade familjer men när man pratar med dem verkar dom inte ha någon riktig andledning utan att det mer bara är så. Då blir man rätt trött.

I min klass känns det som det är tvärtom, där är nästan alla sossar, kommunister eller miljömuppar. Men dom verkar inte ha någon andledning, det bara är så.

Rika människor vill såklart förbli rika, är ni förvånade?

Och många fattiga vill fortsätta få bidrag istället för att jobba.

Partiet med flest röster just nu är Sverigedemokraterna. Jag mår illa. :)

Varför?

Jag är mer oroad över att få in en massa WT, m.m, i riksdagen, vilket är fallet om SD väljs in.

Ja för Sahlin är ju verkligen inte WT :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och många fattiga vill fortsätta få bidrag istället för att jobba.

Jag slår vad om att fler fattiga människor inte vill annat än att jobba för att kunna tjäna pengar. Man får väl ändå inte ut mycket på bidrag?

Jag blir arg på folk som klankar ner på fattiga (speciellt invandrare) som om de vore blodsugande kryp som bara vill ligga i soffan och ta våra pengar, när det är så många fler som inte vill något annat än att ha ett jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag slår vad om att fler fattiga människor inte vill annat än att jobba för att kunna tjäna pengar. Man får väl ändå inte ut mycket på bidrag?

Om du varit utanför arbetsmarknaden i många år plus att du inte har någon utbildning får man bara skitjobb. Man kan tjäna mer av att bara gå hemma.

Jag blir arg på folk som klankar ner på fattiga (speciellt invandrare) som om de vore blodsugande kryp som bara vill ligga i soffan och ta våra pengar, när det är så många fler som inte vill något annat än att ha ett jobb.

Jag klankade inte ner, varför skulle jag göra det när jag själv "tillhör" den samhällsklassen och känner många andra som gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fyller 18 den 18:e September, så jag vet inte riktigt om jag kommer att få rösta eller om jag snubblar på mållinjen? Jag är iallafall inte så insatt, och jag vet inte vad partierna står för. Så jag röstar nog inte första valet, förutsatt att jag fortsätter vara lika intresserad som jag är nu. (Inte mycket)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Partiet med flest röster just nu är Sverigedemokraterna. Jag mår illa. :D

Usch ja - vi får hoppas att GTAsajten inte är representativt för det svenska folket :<

Invandring och integration.

Jag tycker inte det är det största problemet, utan att ingen vågar stå för det. Och det är en farlig utveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte det är det största problemet, utan att ingen vågar stå för det. Och det är en farlig utveckling.

Varför tror du att det är så? PK-vänstern har kidnappat ordet rasist och använder det mot alla som tycker annorlunda.

Min röst på Sverigedemokraterna kommer vara en protest mot riksdagspartiernas sjuka invandringspolitik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför tror du att det är så? PK-vänstern har kidnappat ordet rasist och använder det mot alla som tycker annorlunda.

Min röst på Sverigedemokraterna kommer vara en protest mot riksdagspartiernas sjuka invandringspolitik.

Tror du missförstår, jag tycker också rasiststämpeln är farlig eftersom den förstör i princip alla möjligheter till debatt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som tänker rösta på ett parti med grund i en, eller få frågor inom partiet (invandringspolitik, till exempel). Vet ni vad dessa partier vill åstadkomma gällande andra frågor, eller antar ni att eftersom de är för en mycket striktare invandringspolitik så måste resten vara hur bra som helst? Eller tror ni på fullaste allvar att alla problem frodas i invandringsfrågan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag slår vad om att fler fattiga människor inte vill annat än att jobba för att kunna tjäna pengar.

Vore rätt hemskt om alla tänkte så. Att jobba är något man får lov att göra eftersom samhället är uppbyggt på det system det är uppbyggt på. Själv hade jag hellre bosatt mig på nått kul ställe och lirat skivor och tecknat eller målat hela dagarna om man var helt fri från samhällets krav. Men nu fungerar inte det eftersom man får skit, och väldigt lite att klara sig på om man inte bidrar med något. :)

Men nu tror jag att du menar att man hellre vill klara av vardagen genom att uträtta något än att få pengar för "inget", och jag tror nog ändå att en majoritet ser på saken så också. Sen finns det alltid folk som utnyttjar situationen. Vill bara poängtera att alla kanske inte jobbar för att de vill utan för de måste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...