Jump to content

Val 2010 - hur kommer du rösta?


Jacker
 Share

Hur kommer du rösta år 2010?  

157 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vad är det som är extremt?

Många politiker i sd vill förbjuda moskéer i Sverige; de säger att de strävar efter ett sekulariserat samhälle men det är bara bullshit. De vill dra antalet beviljade asylsökande till ett absolut minimum, och utöver detta är de emot homoadoptioner.

----------------

Emellertid verkar det som att sd kommer till makten på GTAsajten. Alla medlemmar med ett nummer över 5000 är tyvärr avvisade från forumet, Heil Hultler! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många politiker i sd vill förbjuda moskéer i Sverige; de säger att de strävar efter ett sekulariserat samhälle men det är bara bullshit. De vill dra antalet beviljade asylsökande till ett absolut minimum, och utöver detta är de emot homoadoptioner.

----------------

Emellertid verkar det som att sd kommer till makten på GTAsajten. Alla medlemmar med ett nummer över 5000 är tyvärr avvisade från forumet, Heil Hultler! :)

Så vi är av den ariska rasen? "3000 folket".

Kommer nog rösta på sossarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte det är det största problemet, utan att ingen vågar stå för det. Och det är en farlig utveckling.

För den svenska tigern lever på svenska parti.

Han gör det fritt fram för deras svenska parti.

För den svenska tigern går i tystnadens namn.

Och när du och jag står tysta ja då smyger han fram.

Höger Extreministen går i skuggan,

han sprider sig undan för undan.

Och propagerar för brott i det dunkla,

sen skyller dom allting på förortens ungar.

Och med en dröm om grönare lundar

där dom kan gå med sina renrasiga hundar.

Och men vi vet hur det går vad som stundas,

så vi vägrar ge upp och vi kommer aldrig blunda.

Det är faktiskt skrämmande att ingen vågar stå för det. Fast vi har ju rätt många bönder här på forumet och alla vet att det bara är bönder utan verklighetsuppfattning som röstar på SD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer iaf inte att rösta på Pirat-partiet, eftersom VEM FAN BRYR SIG om dom kommer fixa så vi får ladda ner lagligt igen. Det finns viktigare saker än gratis spel och filmer.

Mona Sahlin och socialdemokraterna är uträknade eftersom Sverige skulle bli ett kebab-land om hon fick bestämma.

SD är också uträknat eftersom det är för långt åt andra hållet.

Moderaterna har hittills vad jag tycker sagt saker och gjort tvärtom, beror på vad dom kommer med för förslag.

Jag värdesätter Försvaret eftersom jag både är intresserad av Militär och vapen samt att jag tycker att Sverige är ett land värt att försvara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer iaf inte att rösta på Pirat-partiet, eftersom VEM FAN BRYR SIG om dom kommer fixa så vi får ladda ner lagligt igen. Det finns viktigare saker än gratis spel och filmer.

Så sant haha men vad förväntar du dig? 80% av alla som svarar i en tråd om Valet på ett forum svarar naturligtvis "Piratpartiet". Typiskt haha. Om man gör något olagligt så får man stå för det, sluta leka att det är okej att ladda hem spel som kostar 500kr i affärerna eller dåliga Måns album för 98kr hos Åhlens. Om man jättegärna vill ladda ner så gör man fan det, sen får man stå för konsekvenserna. Ta det hela manligt än nördigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer iaf inte att rösta på Pirat-partiet, eftersom VEM FAN BRYR SIG om dom kommer fixa så vi får ladda ner lagligt igen. Det finns viktigare saker än gratis spel och filmer.

Mona Sahlin och socialdemokraterna är uträknade eftersom Sverige skulle bli ett kebab-land om hon fick bestämma.

SD är också uträknat eftersom det är för långt åt andra hållet.

Moderaterna har hittills vad jag tycker sagt saker och gjort tvärtom, beror på vad dom kommer med för förslag.

Jag värdesätter Försvaret eftersom jag både är intresserad av Militär och vapen samt att jag tycker att Sverige är ett land värt att försvara.

Piratpartiet vill såklart inte bara göra fildelning lagligt. min röst kommar slinka ner på dem just för att dom tror på de mänskliga rättigheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Piratpartiet vill såklart inte bara göra fildelning lagligt. min röst kommar slinka ner på dem just för att dom tror på de mänskliga rättigheterna.

That's rich. Nog för att jag tycker att information ska vara fri och tillgänglig för alla men att kämpa för att ladda ner senaste NFS-spelet är inte att "tro på de mänskliga rättigheterna".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar alla dessa person som kommer att rösta på pirat-partiet endast för att kunna ladda ner spel och filmer, helt lagligt.

Det är bara ett bevis på att man är för lat, för fattig, etc när man inte ens orkar lyfta på sin feta röv för att lägga 200 kr på ett spel eller film.

Jag har laddat ner filmer och spel men jag röstar fan inte på ett jävla parti bara därför.

(behöver få ut lite aggressioner xd)

Redigerad av Donkeey
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, Piratpartiet tror på mänskliga rättigheter, det är de ensamma om. Go Piratpartiet 2010! :w000t:
Piratpartiet vill såklart inte bara göra fildelning lagligt. min röst kommar slinka ner på dem just för att dom tror på de mänskliga rättigheterna.

Men... jag var ironisk! Alla partier tror på mänskliga rättigheter och grundar sin politik på alla människors lika värde - SD lite mindre än de andra. Jag vill inte låta ohövlig, men vet du något om Piratpartiet förutom att de vill tillåta fildelning och att de tror på mänskliga rättigheter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

http://www.dn.se/nyheter/politik/alliansen...tionen-1.837959

Moderaterna går om sossarna starkt enligt mätning från Demoskop. Vad det verkliga väljarstödet ligger på får man förvisso bara veta när det är riksdagsval, men om sossarna fortsätter klavertrampa och pajkasta som nu är det inte särskilt konstigt att dem överges av väljare. Tycker bara det är underligt att Anders Borg som ansvarde för liknande bonusavtal som de som nu utlöst den mediala Wanja-skandalen inte alls får utså lika hård kritik...

Fortsätter det som nu tror jag knappast det blir blockskifte nästa år, men Mona Sahlin som statsministerkandidat har väl ändå aldrig varit någit vidare alternativ. :) Kan inte sossarna bara rensa ur massa trötta profiler så dem får någon fason på sin politik? Skulle nog rösta socialdemokratiskt om det fanns vettiga personer i toppen. Högern åker ju räkmacka på sådna här taffliga händelser. Dem behöver inte göra några utspel när andra gör bort sig. Enda sköna är väl att kristendemokraterna ligger så lågt i stöd, känns verkligen som ett parti som inte tillför något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du varit utanför arbetsmarknaden i många år plus att du inte har någon utbildning får man bara skitjobb. Man kan tjäna mer av att bara gå hemma.

Är du tolv eller? Jag har ingen utbildning annat än gymnasie och tjänar långt mer än vad jag gör på att gå på socialbidrag. A-kassan i Sverige är rätt hög men inte ens i närheten av vad den är i Danmark, i Danmark är den skyhög och de har mycket lägre arbetslöshet än i Sverige.

Det finns inte många jobb som betalar lägre än socialbidrag. Problemet ligger i att folk inte fattar att man aktivt måste söka jobb, ut och leta. Sitt inte hemma och sök via datorn utan in i en affär och prata med chefen direkt. Latar man sig får man inga jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...