Jump to content

Göra i träslöjden?


Voorhees93
 Share

Recommended Posts

Hej har nån någon idé om vad man skulle kunna göra i träslöjden? Finns säkert redan trådar om detta men dom är döda och inget intresserar mig.

Ok, har redan gjort en pall, låda, kniv, baseball-trä mm. Tycker inte att en hylla är så avancerad så vill inte göra det. Skåp tycker jag är "för mycket", och inget inom metallslöjd. Kom med förslag..!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör en dreidel.

Dreidel, dreidel, dreidel...

"Dreidel (hebr. סביבון, Sevivon) är en fyrsidig snurra oftast gjord av trä, som används på den judiska högtiden Chanukka. Dreidlns sidor har vardera ett tecken som har en betydelse för spelets gång. Spelet går ut på att vinna så många nötter, godis eller småmynt som möjligt"

Tillochmed på högtiderna så försöker judarna stjäla till sig så mycket som möjligt. Typiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill se komponenterna. Jag ska bygga.

71924517_1_1063154_0.jpg

+

Ta ett metallrör (papprör funkar), banka en bentonitplugg (t.ex. kattsand) i ena änden. Banka ner det välskiktade raketbränslet (60/40, kno3/socker) i omgångar, sedan en till bentonitplugg i den andra änden. Gör en core genom att borra hål i ena bentonitänden och sedan genom hela blandningen och stanna vid den andra pluggen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

71924517_1_1063154_0.jpg

+

Ta ett metallrör (papprör funkar), banka en bentonitplugg (t.ex. kattsand) i ena änden. Banka ner det välskiktade raketbränslet (60/40, kno3/socker) i omgångar, sedan en till bentonitplugg i den andra änden. Gör en core genom att borra hål i ena bentonitänden och sedan genom hela blandningen och stanna vid den andra pluggen.

Lägga i vassa metallbitar, bygga ett munstycke så den kan accelerera, luftmotstånd så den håller sig stadig i luften och valfri människa.

tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tillochmed på högtiderna så försöker judarna stjäla till sig så mycket som möjligt. Typiskt.

Judarna är bara snåla, det är zigenarna som snor!

---

Giljotin nämndes förut, det är ett bra och roligt förslag... Jag har själv gjort en som blev ball. Av de saker jag har gjort i träslöjden så har jag här hemma kvar en större trälåda och en fotpall, så om du vill göra användbara saker bör du satsa på något sådant.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...