Jump to content

Cocaine


kicken
 Share

Recommended Posts

Well! Cocaine är namnet på energidrycken som skapat stor debatt i både de förenta staterna och i Europa. Varför är den då så kontroversiell? Cocaine innehåller nämligen hela 280 mg koffein. Vi kan jämföra detta med följande som jag saxat ur Metro:

I motsats till vad många tror innehåller en kopp starkt kaffe mer koffein än en Red Bull.

• En kopp (15 centiliter) starkt kaffe: 120 milligram.

• En kopp (15 centiliter) svagt kaffe: 60 milligram.

• Red Bull (25 centiliter): 80 milligram.

• Svart te (20 centiliter): 80 milligram.

• Cocaine Energy Drink: 280 milligram.

Cocaine har nämligen förbjudits i flera länder, där ibland Australien. Man har även viljat förbjuda den i Storbritannien men inte lyckats vad jag förstår. Dom har även försökt att marknadsföra drycken via Myspace som skapat stor debatt.

Mina egna tankar kring detta då. Jag personligen vill nog smaka och se resultat före jag säger någonting, men jag är mycket nyfiken på att göra det. Att den innehåller 3,5 gånger så mycket koffein som Red Bull är helt sjukt. Någonstans i de bakre delarna av min hjärna kommer jag även ihåg att det står eller har stått på Red bull-burkar att man helst inte ska dricka mer än fyra stycken per dag. En burk Cocaine motsvarar ju nästan fyra burkar Red Bull så det kommer absolut bli intressant att se hur mycket starkare Cocaine känns.

Syftet med tråden är att reflektera, diskutera och ge era åsikter. Cocaine - flipp eller flopp?

Information

Tråd på flashback

Grundaren till Cocaine svarar på frågor i CNN

Artikel i Metro

Wikipedia

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Cocaine + Vodka, någon? :D

Vad kommer man få för effekt av att dricka denna Cocaine då? Superpigg?

Superpigg? Inte lite heller, antagligen. Lär ju komma att användas flitigt på LAN och dylikt. Frågan är snarare när man börjar bli illamående. Det finns videos uppe på YT där folk klunkar flera burkar Cocaine, så man börjar ju undra lite.

Lägger till.

Ett nyhetsinslag om Cocaine

Är det någon som vet när Cocaine kommer börja säljas i Sverige än? Det finns inget datum angivet och dom i FB-tråden verkar också vilsna.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fett! :D Ska absolut testes.

Behöver verkligen någonting som ger en bra energikick genom dom första lektionerna. Någon som vet vart dom kan tänkas säljas? För jag har då aldrig sett någon här i Örnsköldsvik.

Dom har nog inte börjat säljas än, vad jag vet, men kommer nog börja att säljas snart. Ett tips är ju att antingen kika in på 7-11 eller Pressbyrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna måste testas!! Tycker inte alls en vanlig energidryck ger någon effekt.

Angåenade hur mycket koffenin kaffe innehåller så har jag då läst 15cl: 150 milligram. Alltså 150ml 150milligram.

Den inehåller alltså inget taurin?

Jag litar nog på metros källor. En stark kaffe kan ju innehålla 150 mg, men jag tror 120 mg för en vanligt stark kaffe låter rimligt.

Angående taurinet.

Drycken har skapat stor debatt i USA. Dels på grund av höga halter av de uppiggande ämnena koffein och taurin. Dels på namnet som anspelar på drogen kokain. Nu har den börjat säljas i England.

Överdrivet intag av energidrycker som red Bull misstänks ha bidragit till flera dödsfall i Sverige och drycken är förbjuden i våra grannländer Norge och Danmark.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cocaine 1120 mg/l Burk, 25 cl 280 mg

Vanligt starkt kaffe 800 mg/l Kopp, 15 cl 120 mg

Tycker ändå inte det är så fasligt mycket koffein. Om jag dricker en liten termos med kaffe, vilket har hänt, så häller jag i mig runt 4 koppar.

Sett till mängden är det dock mycket koffein, men risken är ju att den smakar gammal pung också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man nu vill utsätta sig för en koffeinöverdos med illamående, svettningar och hjärtklappningar så är det inte svårare än att gå och handla ett paket koffeintabletter på apoteket. Det verkar som att vissa förväntar sig att höga doser koffein ska vara jämförbart med amfetamin eller kokain (vilket man förväntas tro av namnet). Testa för all del att hälla i er 10 burkar, men ni kommer må skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...