Jump to content

Cocaine


kicken
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jasså?, jag hängde väl inte med riktigt.

Fast någon skandalrubrik i Aftonbladet måste det väl bli i alla fall... :o

Jorå. Det har redan blivit en mindre rubik, kanske inte så skandalfylld, men dom ifrågasatte det. Jag lyckas dock inte hitta den på nätupplagan, men har sett den i papperstidningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen fastställd dödsorsak på någon av dödsfallen. Dr. House vart är du?

Redbull och vodka är inte farligt. Jag lever.

True dat, men att dödsorsaken inte är fastställd kan lika gärna betyda att det var RB+vodka som gjorde det. Och det känns dumt att chansa när det gäller ens liv, särskilt när det finns annat att dricka som man vet att de inte är farliga. Eller farliga och farliga, men... ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad är det här? Weener skrev ju samma sak, men han gnälls inte på.. :) Jag var inte seriös.!

Och du är nog bara rädd för att förlora en av dom som köper tobak åt dig.. :)

Haha okej, så bra då :)

Tobak är det minsta jag tänker på. Det är trevligt att sitta och prata med dig på raster och så , och vem vill förlora en kompis? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

True dat, men att dödsorsaken inte är fastställd kan lika gärna betyda att det var RB+vodka som gjorde det. Och det känns dumt att chansa när det gäller ens liv, särskilt när det finns annat att dricka som man vet att de inte är farliga. Eller farliga och farliga, men... ja.

Redbull/vodka och Redbull/Jäger är ju alla 18åringars favoritdrink på nattklubben. Hade det varit farligt hade fler dött och det hade inte sålts ute.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Redbull/vodka och Redbull/Jäger är ju alla 18åringars favoritdrink på nattklubben. Hade det varit farligt hade fler dött och det hade inte sålts ute.

Håller med, jag skrev samma sak i en annan tråd. Fem möjliga dödsfall av alla tusentals (redbull)drinkar det säljs varje helg. Det kan inte var så farligt.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Extrakt? As in, blanda ut? :o

Drog med mig en låda(25st) till DH och drog i mig. Say what?

Tycker det smakar precis som vanlig Redbull förutom att dem där inte har någon kolsyra.

Fanns att köpa för 2kr flaskan när jag var i Thailand så det blev en hel del.

Så jag skulle nog inte kalla det extrakt, men det kan ju hända att det smakar bättre tillsammans med vodka då den saknar kolsyra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit, jag hoppas du inte är seriös. Jag vet inte om det är för att jag i talande stund boxar säsong ett av Gossip Girl och min känsliga sida för en gångs skull visar sig, eller om det är något annat, men jag bryr mig för mycket om dig för att du ska dricka ihjäl dig. Läs iallafall nedanstående fall jag hämtade ur läkartidningen.

Intressant. Dock är det ju bara drickandet de har gemensamt, så det kan bara tas som en hypotes utan bevis änsålänge. Plus att man inte kan ignorera alla som druckit RedBull eller RedBull + vodka och fortfarande lever. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant. Dock är det ju bara drickandet de har gemensamt, så det kan bara tas som en hypotes utan bevis änsålänge. Plus att man inte kan ignorera alla som druckit RedBull eller RedBull + vodka och fortfarande lever. :o

Nej, så länge tillräckligt med forskning inte har gjorts är det fortfarande en hypotes, och det är sant att väldigt många klarar sig när de dricker det. Men det är ändå tillräckligt för att att jag ska välja andra rusdrycker framför RB+vodka, och jag har - som mina inlägg i den här tråden kanske avlöjar - aldrig varit ett stort fan av energidrycker. Just allt det här med de oregelbundna hjärtklappningar som höga halter av taurin framkallar är väl det mest avtändande för mig i frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, så länge tillräckligt med forskning inte har gjorts är det fortfarande en hypotes, och det är sant att väldigt många klarar sig när de dricker det. Men det är ändå tillräckligt för att att jag ska välja andra rusdrycker framför RB+vodka, och jag har - som mina inlägg i den här tråden kanske avlöjar - aldrig varit ett stort fan av energidrycker. Just allt det här med de oregelbundna hjärtklappningar som höga halter av taurin framkallar är väl det mest avtändande för mig i frågan.

Hjärtfel + RB = farligt. Dom som dött av RB/vodka har väl uteslutande vart folk som har dåliga hjärtan helt enkelt. Du kan gå länge och ha något mindre fel på hjärtat som inte märks av men som slås ut när du drar i dig en RB/vodka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjärtfel + RB = farligt. Dom som dött av RB/vodka har väl uteslutande vart folk som har dåliga hjärtan helt enkelt. Du kan gå länge och ha något mindre fel på hjärtat som inte märks av men som slås ut när du drar i dig en RB/vodka.

Hur vet du detta? Inget av fallen föreslår det sambandet, och om det nu hade varit så självklart som du hävdar att det är, tror du inte att Läkartidningen uppmärksammat det i sina beskrivningar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet du detta? Inget av fallen föreslår det sambandet, och om det nu hade varit så självklart som du hävdar att det är, tror du inte att Läkartidningen uppmärksammat det i sina beskrivningar?

Nu har inte jag läst på så himla mycket, men jag kommer ihåg från den tiden Red Bull blev känt i Sverige, och då uppmärksammades såna här saker. Nu är inte jag någon bra journalist, eller ens tänkare, men kan det kanske vara så att de inte nämnde det vid dina exempel, för att det isåfall skulle ligga i kategorin för "allmänt vetande"? I dunno. Kan vara jag som är dum i bollen också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är inte jag någon bra journalist, eller ens tänkare, men kan det kanske vara så att de inte nämnde det vid dina exempel, för att det isåfall skulle ligga i kategorin för "allmänt vetande"? I dunno. Kan vara jag som är dum i bollen också.

Jag kan hålla med om att det låter logiskt och rimligt - såklart - att risken för att dö ökar om man har ett hjärtproblem, samtidigt som man dricker en dryck som påverkar hjärtat. Men det känns ändå som en viktig grej att lämna ut, om det nu är så att alla avlidna i fallen hade hjärtproblem. Läkarjournaler och rapporter är noggrannare än så.

edit: stavfel

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet du detta? Inget av fallen föreslår det sambandet, och om det nu hade varit så självklart som du hävdar att det är, tror du inte att Läkartidningen uppmärksammat det i sina beskrivningar?

Jämför det med en allergi eller dylikt. Något som inte är bra för just en person ger inga som helst symptom på en annan. Dödsfallen i sverige är onekligen få, likaså hjärtfel. Ser du inga som helst samband med detta då? Som det har sagts så är RB/vodka något av det vanligaste folk dricker på krogen nu för tiden. Hade det bara vart slumpaktigt hade det vart mycket fler dödsfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer att prövas en gång ifall att det kommer till Sverige. Jag vet aldrig helt säkert vad dessa drycker innehåller så därför tvivlar jag på hela bunten.

För den delen behöver jag inte energidrycker heller. Jag får inte mer energi av dom.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...