Jump to content

Köp/byt/sälj-tråden!


Vice.
 Share

Recommended Posts

Har funderat på detta ett tag nu, och kan inte förstå att detta inte får förekomma här. Visst finns blocket, men varför vända sig dit när man kan få tag i det man vill ha både snabbare, enklare och ev billigare, här!?

Många forum har det, och det fungerar.

Vi är ett hyffsat sammansvetsat gäng och det här hade underlättat för många av oss tror jag.

Var nära att sälja ett spel till en person här förra året (men det blev aldrig så tyvärr) och jag kan tänka mig att göra det fler gånger. Jag konsumerar oftast rätt många spel per år och varför byta in dem i butik när jag kan byta rakt av här!?

Det finns ett suveränt system för att inte bli lurad, Payson.se kolla in det.

Köpte en tröja till Lajnux förra veckan, han betalade via payson och fick tröjan han ville ha. Det är tex en sådan sak som man skulle kunna skriva i tråden: Den här tröjan är slut i butiken här, nån som vet om den finns i en butik nära er, och kan ni i så fall köpa och skicka den till mig?

Vad tror ni, är detta nått att kämpa för?

Ha det fint

//Vice

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle säkert fungera fint, men man får väl se hur stort intresset är också. Fler får ta och skriva vad dem tycker... Har varit lite diskussion i adminforum om detta också.

Ja, jag menar inte att det skall bli en så stor grej av det. Mest en tråd att ha om-i-fall-att.

Om nån här har köpt ett spel som han inte gillar så kan han efterlysa ett byta i tråden, istället för att lämna in det i butik och gå 200-300 back.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni behöver inte skicka något mail/pm eftersom Whooppee, som sagt, redan har underättat H i adminforumet. Han diskuterade dock det här tidigare och skrev då att småskaliga köp-och-sälj-trådar är tillåtna så länge det framgår att gtasajten inte har något med handeln att göra och att gtasajten inte ansvarar för eventuella problem m.m. Dessutom bör det finnas försiktighetsvarningar.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni behöver inte skicka något mail/pm eftersom Whooppee, som sagt, redan har underättat H i adminforumet. Han diskuterade dock det här tidigare och skrev då att småskaliga köp-och-sälj-trådar är tillåtna så länge det framgår att gtasajten inte har något med handeln att göra och att gtasajten inte ansvarar för eventuella problem m.m. Dessutom bör det finnas försiktighetsvarningar.

Så det är okej? Toppen!

Skall fundera ihop en text och postar det i eftermiddag om det är okej. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom nu bara inte och fråga efter att få en K&S-topic klistrad det första ni gör, för det kommer inte att hända. Jag kan inte se mer än ~20-30 sälj/köp resten av året och det är inget som behöver klister. Ingen kommer sälja något "dyrt", utan det är mestadels spel/kläder som kommer cirkulera och det är inte varje dag man har något att sälja utav det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...