Jump to content

Vilket spel har bäst radio?


Henkibojj
 Share

Spelradion  

57 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tjo!

Jag bara fick en impuls att starta en poll (och förhoppningsvis en diskussion) om vilket spel som har den bästa musiken. Det kan hända att det finns såna här trådar, men mig veterligen finns ingen ny och fräsch så jag startar en ny (trots att jag bryter mot huvudregeln att söka först! :naughty: )

Min röst: Vice City på båda. VCS följer tätt på båda två, faktiskt -_- Vice City har mycket mer kända grupper men det är inget fel på VCS-musiken. VCS har roliga berättelser på sin VCPR-kanal men det nedbantade Pressing Issues med Maurice Chavez går ändå inte upp mot sin föregångare. Inte heller reklamen är lika bra som i Vice City, även om Barfs-underkläder är rätt bra :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett svårt val, VC eller VCS?

Fick bli VC på bägge som är snäppet bättre på bägge :naughty:

Soundtracket är helt och hållet mästerligt. Spelet fick mig faktiskt att öppna ögonen för synth pop/new wave, i och med Wave 103. Annars är favorit kanalen V-Rock, tyvärr missade de Master of Puppets på den av någon anledning...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På den första är saken självklart - Vice City.

Inget tar deras helt underbart, fantastiskt, ljuvligt gudomliga soundtrack och all musik ö.h.t. Vice City har fångat all 80-tals musik i en ask och man känner sig verkligen som man befinner sig någonstans i Amerika under 80-talet. Musiken är helt fantastisk.

På andra var det lite mer osäkert. Stog mellan III, SA och IV, men jag röstar SA. Jag kommer ihåg hur jag ofta brukade skratta till de helt sjuka reklamerna och jag gillade faktiskt de flesta programmen väldigt mycket. Antagligen då jag inte lyssnade på värst så mycket musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Röstade Vice City på första, det öppnade upp en värld av bra musik för mig som var ganska ung när jag spelade spelet första gången, så jag röstade bara av nostalgiska skäl. Annars hade jag nog röstat VCS för det innehåller massa nytt, fräscht material (jag har lyssnat sönder alla bra kanaler på VC).

På tvåan röstade jag SA, när man spelade det pressade man kanaler som K-DST och K-Rose och båda kanalerna har ganska skruvade kommentarer som brukade komma out of nowhere när man minst anade, dessa sitter djupt rotade i psyket, förut tyckte jag dom var irriterande men såhär i efterhand är alla oerhört komiska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice City på båda, har inte spelat stories spelen men av det jag hört så verkar VCS har ganska bra musik.

Det är nästan precis lika bra musik, skillnaden är att VC har riktigt STORA bandnamn medan VCS har lite mindre och obskyrare band. Ungefär lika bra musik, men man diggar ju kända låtar mer än okända, I guess :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt förtjust i Grand Theft Auto: Liberty City Stories musik, den passar perfekt till miljön och låtarna är sköna :rolleyes:

Grand Theft Auto: III har bästa radioreklamen enligt mig eftersom det finns mycket fyndigt där, tätt skuggad av Grand Theft Auto: San Andreas väldigt humoristiska reklam.

Men alla spel håller väldigt hög standard på radion så det spelar egentligen ingen större roll. :D

Vote 1: GTA LCS

Vote 2: GTA III

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

San Andreas tycker jag helt klart har haft det mest varierande soundtracket. Vice City är bra som 80-talssoundtrack och har många sköna låtar, men jag gillar mer variation som sagt.

Vad gäller pratradio och reklem gillade jag nog Vice City mest. Iof blir det här ofullständigt eftersom jag inte spelat GTAIV (har dock hört mycket av musiken). Samma sak med GTAIV, det är bra som storstadssoundtrack, men inte lika allround som San Andreas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...