Jump to content

Tråden där vi postar häftiga filmer, bilder, etc


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fjärde maj brukar av nördar räknas som någon slags Star Wars-högtid (May the 4th be with you).

Folk har säkert redan sett och läst The Machete Order, som beskriver att SW-filmerna ska ses i ordningen 4-5-2-3-6 och att ettan ska skippas helt. Dels är det en värdelös film, men också saknar den all betydelse för resten av filmerna.

Exakt varför Ep I är så oerhört dålig, meningslös och ologisk har däremot aldrig blivit så väl utrett som i den här filmen i två delar. Helt hysteriskt roligt trots sitt låga tempo, men anledningen till att jag skriver i denna tråd och inte Humortråden är att han har så oerhört många poänger som är väl värda att titta på.

http://redlettermedia.com/plinkett/star-wars/star-wars-episode-1-the-phantom-menace/

Del 2, 9:30:

"The two most effective, clear-minded, logical guys stay on the ship and wait while the clumsy idiot, the slow-moving droid, a vulnerable attractive young woman and a drunk go wandering around the dangerous city."

Helt logiskt ologiskt. Och väldigt roligt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

För att vara så chill och göra ett så bra move, måste jag säga att det var en rätt kass pendelrörelse han gjorde. Smart, men den svåra biten borde ju ha varit att ta sig ned i hängande läge över huvud taget, och inte att genomföra svinget. Tur att det lyckades, dock.

Men det måste vara svårt att få till en bra pendel när man håller i något så "tjockt", för när man släpper så måste ju armarna färdas 30 cm nedåt och inte framåt så hela svingrörelsen hämmas ju av det. Verkar förresten som att han gjorde en riktigt bra bedömning gällande när han skulle hoppa ned en våning. Han hade ju överlevt ändå, men hade blivit bra jävla hett alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det måste vara svårt att få till en bra pendel när man håller i något så "tjockt", för när man släpper så måste ju armarna färdas 30 cm nedåt och inte framåt så hela svingrörelsen hämmas ju av det. Verkar förresten som att han gjorde en riktigt bra bedömning gällande när han skulle hoppa ned en våning. Han hade ju överlevt ändå, men hade blivit bra jävla hett alltså.

Jag tänkte också på det strax efter att jag postat och jo, nog blir det svårt att pendla bra när man låser praktiskt taget hela underarmarna som är överst. Men det verkar inte som att han gav benen tillräckligt många pendlar innan han hoppade. En till hade räckt för ett bra sving tror jag, för landningen visar ju att han var farligt nära att falla bakåt istället :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

 

Stress, svett, hetta. Jag tycker ändå att han såg bestämd och sansad ut i relation till situationen, många andra hade inte ens vågat sig på en sådan manöver, än mindre lyckats lika smidigt.

Det här är ett svar på Henkis senaste inlägg, inte Kebabs. Fattar inte den här uppdateringen av forumet alls.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte också på det strax efter att jag postat och jo, nog blir det svårt att pendla bra när man låser praktiskt taget hela underarmarna som är överst. Men det verkar inte som att han gav benen tillräckligt många pendlar innan han hoppade. En till hade räckt för ett bra sving tror jag, för landningen visar ju att han var farligt nära att falla bakåt istället :mellow:

Om du ska hänga en längre period och dessutom börja svinga fram och tillbaka blir det ju även betydligt mycket mer ansträngande för händer och underarmar, han kanske inte vågade lita på sin förmåga att hålla sig kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...