Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

-52.6 i Vuoggatjålme i Lappland den andra februari 1966.

Den lägsta temperatur som uppmätts vid någon meteorologisk station i Sverige är -52,6 grader Celsius i Vuoggatjålme i Lapplandsfjällen, den 2 februari 1966.

I Malgovik i södra Lappland avlästes -53 grader Celsius på en privat termometer den 13 december 1941.

Termometern skickades till Statens Meteorologiska och Hydrografiska Anstalt (föregångaren till SMHI) för kontroll och den uppgiften anses vara tillförlitlig.

Den allra lägsta temperatur som någonsin uppmätts över Sverige är -143 grader Celsius. Denna enorma köld uppmättes i mycket tunn luft på 80-100 kilometers höjd i samband med raketstudier av nattlysande moln under perioden 27 juli – 7 augusti 1966.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, nästa fråga: Vem postade en bild i TROMS (eller vad det var) med en negerkuk i någon tjejs anus => femte varningen => ban? Var det Crice? Det var nog ett år sen, tror jag.

Och så en betydligt allvarligare fråga: Vem (eller vilka? :mf_doof: ) här har, enligt ryktet/sanningen begått självmord?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, nästa fråga: Vem postade en bild i TROMS (eller vad det var) med en negerkuk i någon tjejs anus => femte varningen => ban? Var det Crice? Det var nog ett år sen, tror jag.

Och så en betydligt allvarligare fråga: Vem (eller vilka? :mf_doof: ) här har, enligt ryktet/sanningen begått självmord?

Corleone

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Corleone var svaret på andra frågan, och på den första vet jag inte, men det var inte Crice i alla fall, för han postade ju för ett tag sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vardagssnack, Maimstream. Finns mer saker också, men det är ingen trevlig läsning så jag länkar inte.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...p;#entry1066299

Usch. Märkligt att jag inte såg det där inlägget utan bara några scrollningar ner postar en Snickeriet-film som reply på nån annans inlägg. Jackers pun var inte så kul heller, även om den var oavsiktlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är just nu mitt uppe i en titt på Gudfadern och har märkt att ingen av italienskan är textad, ska det vara så? Jag tittar alltså på en version utan svensk text, men jag antog att italienskan skulle vara textad med engelska. Det känns som att man missar en massa av handlingen, speciellt när

Michael är i Sicilien

och det används nästan uteslutande italienska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är just nu mitt uppe i en titt på Gudfadern och har märkt att ingen av italienskan är textad, ska det vara så? Jag tittar alltså på en version utan svensk text, men jag antog att italienskan skulle vara textad med engelska. Det känns som att man missar en massa av handlingen, speciellt när

Michael är i Sicilien

och det används nästan uteslutande italienska.

Jag har filmerna på dvd hemma, och inte ens då är italienskan textad förutom under vissa väldigt korta stunder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle det vara självklart att de textar mer på engelska än svenska menar du?

Jag tror inte att han menade det - men spajdermän nämnde att han såg på filmen utan några undertexter alls, och då blir Dr. Stupids kommentar om att det är mer självklart att italienskan är textad om man väljer att se filmen med subtitles mer logisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor