Jump to content

LEK: Game Game


Umberto
 Share

Recommended Posts

2 timmar sedan, Pixiegnom skrev:

Midtown Madness 3

That is correct!
Henkibojj var på rätt spår från början, men jag ville inte säga "nja" eller något då jag tyckte att ni var för duktiga på dom andra.

Eftersom att alla tog ett spel var, vill ni ha en utslagsbild eller vill ni bestämma vem som tar över på annat sätt?
(@Flaskan, @Henkibojj, @Pixiegnom@Xersize & @eXotic)

1. Skate 3 (Flaskan)

2. Jetpack (Henkibojj)

3. Midtown Madness 3 (Pixiegnom)

4. The Saboteur (Xersize)

5. Rocket League (eXotic)

58e66520cf92c_gamegame20171.thumb.png.7d8a47028bc78ea387a7f5583ea54095.png58ea0aecd6127_gamegame20171-3.png.0785d0070e877f47627ad5cec48f1724.png

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså... :(

2017-04-02 at 18:15, Kebab skrev:

Jag återanvänder mitt gamla (svindåliga) kollage från 2008 ifall det är lugnt. :D

2017-04-02 at 23:04, eXotic skrev:

Jag gissar även på Max Payne på tvåan.

2017-04-03 at 19:10, Kebab skrev:

Nej, inte Max Payne på tvåan.

2017-04-04 at 07:42, Siana skrev:

2. Max Payne (2 tror jag?)

2017-04-04 at 20:10, Kebab skrev:

Haha, det är rätt!

:confused:

2017-04-05 at 21:28, Henkibojj skrev:

Trean måste vara ett Splinter Cell!

2017-04-05 at 21:30, VickeX skrev:

Och så gissar jag på Splinter Cell 2 också, bara för att. Har ingen aning om det ens finns ett som bara heter så. :P

2017-04-05 at 22:12, Kebab skrev:

Trean är inte Splinter Cell (för du gissade ju på första spelet i serien där, eller hur Henki? :rolleyes: ) eller Splinter Cell 2 (som egentligen heter Splinter Cell: Pandora Tomorrow).

2017-04-05 at 23:07, VickeX skrev:

Reading between the lines. Verkar som om det ändå är Splinter Cell med andra ord. 

Kollade upp namnet på nästa i serien. Är det Splinter Cell: Chaos Theory?

2017-04-06 at 17:07, Kebab skrev:

Där satt den! Hatten är din!

:(

2017-04-06 at 17:57, VickeX skrev:

Det här blir intressant.

2017-04-06 at 23:51, Henkibojj skrev:

2. Jetpack!!
3. Midtown Madness?

2017-04-07 at 00:21, VickeX skrev:

Henkibojj plockar 2an.

2017-04-09 at 05:10, VickeX skrev:

Tips: Svenska utvecklare.

2017-04-09 at 17:39, Pixiegnom skrev:

Midtown Madness 3

2017-04-09 at 19:41, VickeX skrev:

That is correct!
Henkibojj var på rätt spår från början, men jag ville inte säga "nja" eller något då jag tyckte att ni var för duktiga på dom andra.

>_<

Kan vi försöka komma fram till någon överenskommelse kring hur man ska svara på nästan-rätt svar? Jag tyckte att det såg ut som Max Payne 2 till exempel, och tänkte skriva Max Payne men någon annan hann före och fick svaret att det var fel (vilket jag poängterade i en enkel quote+smileypost). Jag kunde inte få det till något annat än det Max Payne jag spelat (vilket tydligen är 2), och då gissade jag inte längre. Men det visade sig vara rätt.

Just MP hade jag nog inte varit först på bollen till oavsett förstås, men de övriga två.

-

Jag utser mig som halvvärdig vinnare av denna tävling och lägger därför upp en bild. :) Några av dem har jag säkert laddat upp förr, men förvånas inte om de dyker upp i en Twitchkanal nära dig! ;)

gejmgejm.png

1. No One Lives Forever (Pixiegnom)
2. Warcraft II: Beyond the Dark Portal (dibel)
3. Worms Armageddon (Bebben)
4. Machinarium (Bebben)
5. Ignition (x_simpa_x)
6. Commandos (Pixiegnom)
7. The Lost Vikings (Pixiegnom)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4 minuter sedan, Bebben skrev:

3: Worms (Säger World Party, men skulle lika gärna kunna vara Armageddon såvitt jag vet)

4: Machinarium

3. Du får utveckla dina tankegångar (eller åtminstone välja gissning) :)

4. Rätt!

-

Hm, det är nog inte så lätt att hitta på regler kring detta, trots allt. Har Bebben rätt om han säger så eller får han en chansning som, om den är fel, istället ger rätt svar till den som är snabbast efter? Eventuellt han själv om han rättar sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3 minuter sedan, Henkibojj skrev:

3. Du får utveckla dina tankegångar (eller åtminstone välja gissning) :)

Jag tänker att så som jag minns det var designen på vattnet och (tja, vad det nu är man ser på bilden) i stort sett identisk i Worms World Party jämfört med Armageddon, så att avgöra huruvida bilden kommer från World Party eller Armageddon vore i princip en 50/50-chansning. Men jag väljer en gissning och står fast vid den, och den gissningen blir isåfall World Party. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 minuter sedan, Bebben skrev:

Jag tänker att så som jag minns det var designen på vattnet och (tja, vad det nu är man ser på bilden) i stort sett identisk i Worms World Party jämfört med Armageddon, så att avgöra huruvida bilden kommer från World Party eller Armageddon vore i princip en 50/50-chansning. Men jag väljer en gissning och står fast vid den, och den gissningen blir isåfall World Party. :)

Väl formulerat! Din gissning är fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

28 minuter sedan, eXotic skrev:

Ignition på femman!

Rätt!

2017-04-10 at 20:51, Henkibojj skrev:

gejmgejm.png

1. No One Lives Forever (Pixiegnom)
2. Warcraft II: Beyond the Dark Portal (dibel)
3. Worms Armageddon (Bebben)
4. Machinarium (Bebben)
5. Ignition (x_simpa_x)
6. Commandos (Pixiegnom)
7. The Lost Vikings (Pixiegnom)

@Pixiegnom tar hem spelet med tre rätt av sju. Props till @dibel som satte att det var expansionen det handlade om! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...