Jump to content

Xbox360 vs. PS3


Tryd3r
 Share

Xbox360 vs. PS3  

52 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tjena, På Gamespot har de gjort en ganska stor undersökning av vilken konsoll som egentligen har bäst grafik. Personligen så tycker jag tillsammans med mång andra att Xboxet har bäst grafik men alla är absolut inte enade. Så vilken konsoll föredrar du och vilken tycker du har bäst grafik?

Här är sidan http://www.gamespot.com/features/6191251/i...;om_clk=topslot

Redigerad av Tryd3r
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör en poll istället, annars kommer man ju aldrig veta svaret på frågan.

Märkligt nog tyckte jag att Xbox 360-versionerna var snyggare på alla bilder jag kollade, men jag föredrar PS3. GTA IV-bilderna var rätt dåliga jämförelser, ska man göra två jämförelsebilder ska man se till att det är EXAKT samma bild och inte visa soluppgång på ena bilden och natt på den andra. GTA-bilderna var inte mycket att ha på så sätt. Överlag såg jag faktiskt att Xbox-bilderna nästan verkade med flit tagna i god belysning medan PS3 fick skräpbilder. Jag VET att Xbox 360 har sämre grafik i GTA IV, men det syntes inte på de bilderna för att de var helt olika.

Men de flesta spelen var ju utvecklade till 360 från början och portades till PS3 efteråt. Orange Box ska vi inte tala om, det är en skandalös lågbudgetportning med tusen buggar och usel grafik. Även Rainbow Six Vegas 2 har många brister på PS3 har jag hört, men jag vet inte eftersom jag inte kört det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör en poll istället, annars kommer man ju aldrig veta svaret på frågan.

Märkligt nog tyckte jag att Xbox 360-versionerna var snyggare på alla bilder jag kollade, men jag föredrar PS3. GTA IV-bilderna var rätt dåliga jämförelser, ska man göra två jämförelsebilder ska man se till att det är EXAKT samma bild och inte visa soluppgång på ena bilden och natt på den andra. GTA-bilderna var inte mycket att ha på så sätt. Överlag såg jag faktiskt att Xbox-bilderna nästan verkade med flit tagna i god belysning medan PS3 fick skräpbilder. Jag VET att Xbox 360 har sämre grafik i GTA IV, men det syntes inte på de bilderna för att de var helt olika.

Men de flesta spelen var ju utvecklade till 360 från början och portades till PS3 efteråt. Orange Box ska vi inte tala om, det är en skandalös lågbudgetportning med tusen buggar och usel grafik. Även Rainbow Six Vegas 2 har många brister på PS3 har jag hört, men jag vet inte eftersom jag inte kört det själv.

Finns en hel drös med brister till PC också så det är inget att hänga läpp över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör en poll istället, annars kommer man ju aldrig veta svaret på frågan.

Märkligt nog tyckte jag att Xbox 360-versionerna var snyggare på alla bilder jag kollade, men jag föredrar PS3. GTA IV-bilderna var rätt dåliga jämförelser, ska man göra två jämförelsebilder ska man se till att det är EXAKT samma bild och inte visa soluppgång på ena bilden och natt på den andra. GTA-bilderna var inte mycket att ha på så sätt. Överlag såg jag faktiskt att Xbox-bilderna nästan verkade med flit tagna i god belysning medan PS3 fick skräpbilder. Jag VET att Xbox 360 har sämre grafik i GTA IV, men det syntes inte på de bilderna för att de var helt olika.

Men de flesta spelen var ju utvecklade till 360 från början och portades till PS3 efteråt. Orange Box ska vi inte tala om, det är en skandalös lågbudgetportning med tusen buggar och usel grafik. Även Rainbow Six Vegas 2 har många brister på PS3 har jag hört, men jag vet inte eftersom jag inte kört det själv.

Fanboy alert. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker då grafikskillnaderna mellan olika spel är minimala. Varför ska vi ens börja bry oss vilken som egentligen har bättre grafik. Allt kommer mynna ut i fanboy-snack och alla kommer prata om hur bra deras favoritkonsol har. Det finns skillnader och oavsett vilken som nu har bäst grafik så tycker jag ärligt talat att vi inte ska bry oss om detta då precis som jag sa, skillnaderna är minimala och kan knappt ses med det mänskliga ögat.

Visst ser man skillnader nu i stillbilder och trots att även dom är små så kommer man inte se dessa när man väl spelar om man inte har en PS3 och 360 körandes bredvid varandra och kommer titta på varenda liten detalj som antagligen ingen gör.

Sedan så är det precis som Henkibojj säger vissa saker som gör att bilderna vi ser egentligen inte kan och får jämföras med varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en hel drös med brister till PC också så det är inget att hänga läpp över.

Well, i PS3-versionen har man klämt in ett Xbox 360-X istället för det X som funnits till PS sedan 1996 eller nåt. Råklantigt, ska det vara så svårt att dubbelkolla? Även ettan hade ju brister.

Fanboy alert. :D

Well... skillnaderna var extremt små i de flesta fall, men i de fall man faktiskt kunde se skillnad var det mest pga dåliga bilder. Jag såg ingen skillnad alls i Assasin's Creed och minimala skillnader i de flesta (kollade inte alla så noga), men GTA IV-jämförelsebilderna var som sagt kass.

Efter att ha tittat på bilderna så har jag...

... ingen jävla aning >_<. Det ser likadant ut... och i slutändan är det ju ändå spelet som spelar roll och inte grafiken.

True. Är det sån liten skillnad i grafik är det mer oväsendet från konsollen och hur pass skön kontrollen är som avgör... och PS3 vinner i båda fallen ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha tittat på bilderna så har jag...

... ingen jävla aning >_<. Det ser likadant ut... och i slutändan är det ju ändå spelet som spelar roll och inte grafiken.

True!

Jag tycker bilderna i det närmaste är identiska och vad en sån här undersökning beträffar är det ju så att de som har en 360 kommer rösta på den och de som har en PS3 kommer rösta på den.

Vote: 360. ^_^

(Finns inget som heter konsoLL btw)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, i PS3-versionen har man klämt in ett Xbox 360-X istället för det X som funnits till PS sedan 1996 eller nåt. Råklantigt, ska det vara så svårt att dubbelkolla? Även ettan hade ju brister.

Well... skillnaderna var extremt små i de flesta fall, men i de fall man faktiskt kunde se skillnad var det mest pga dåliga bilder. Jag såg ingen skillnad alls i Assasin's Creed och minimala skillnader i de flesta (kollade inte alla så noga), men GTA IV-jämförelsebilderna var som sagt kass.

True. Är det sån liten skillnad i grafik är det mer oväsendet från konsollen och hur pass skön kontrollen är som avgör... och PS3 vinner i båda fallen ^_^

Ge dig. Båda konsollerna har sina brister, personligen tycker JAG att Xbox 360 kontrollen är skönare än Ps3 eftersom att det finns lite mer "plats" för handen. >_<

För att dra en slutsats: Jag bryr mig inte vilket det är som är "bäst" då båda konsollerna har för/nackdelar.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller helt och hållet med om att vissa bilder är tagna på ett dåligt sätt (GTA IV) men om man ser på t.ex The orange box eller överlag så tycker jag att 360 är bättre. PS3 har vissa spel men överlag tycker jag att 360 är bättre. PS3 har bättre skuggor men är blurrigare än Xboxet som har bättre färger, IMO

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller helt och hållet med om att vissa bilder är tagna på ett dåligt sätt (GTA IV) men om man ser på t.ex The orange box eller överlag så tycker jag att 360 är bättre. PS3 har vissa spel men överlag tycker jag att 360 är bättre. PS3 har bättre skuggor men är blurrigare än Xboxet som har bättre färger, IMO

PS3 portningen av The Orange Box gjordes ju tyvär av EA. ^_^

Så ja, PS3 versionen är inte alls lika snygg som 360 versionen.

Jävligt tråkigt att dom inte kunde lägga ner mer krut på något så stort som The Orange Box...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att dra en slutsats: Jag bryr mig inte vilket det är som är "bäst" då båda konsollerna har för/nackdelar.
PS3 portningen av The Orange Box gjordes ju tyvär av EA. ^_^

Så ja, PS3 versionen är inte alls lika snygg som 360 versionen.

Jävligt tråkigt att dom inte kunde lägga ner mer krut på något så stort som The Orange Box...

Håller med båda två. Grafiken var som sagt väldigt lika i alla bilder, och Orange Box ska vi inte räkna eftersom den boxen är allmänt känd som PS3s sämsta portning.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man ska kolla på prestandan på båda konsollerna så ska väll endå PS3'an kunna göra bättre än Xbox360? elr är jag ute och cyklar.

stavas det endå eller ändå ^_^

Beror helt och hållet på hur det är optimerat osv, enligt prestanda BORDE Ps3 kunna göra bättre ifrån sig då den har fler kärnor(?) men jag tror Xbox360 har ett bättre grafikkort i sig. Ingen aning.

Det stavas ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grafiskt sett är PS3 snäppet vassare. Men jag tror att om ungefär ett år kommer PS3 ha dragit iväg en bit på den fronten, då spelutvecklarna har lärt sig använda konsollens fulla kraft.

Bara att jämföra Xbox 360 och PS3ans prestanda så ser man vilken som är kraftfullast. :naughty:

OffTopic: Jag är inte fanboy, 360 är helt OK. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...