Jump to content

Kan man få tag på den censurerade versionen av GTA IV i Sverige?


SimonJ
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 124
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om vi tar och håller oss till ämnet, så skulle det kunna finnas en lösning:

Hitta en pålitlig spelsida från exempelvis Danmark, Norge eller annat närbeläget land, sen beställer du spelet därifrån! Jag tror knappast att dom kommer granska paketet direkt!

Sen så säger du helt enkelt att det är den australienska versionen - då den versionen högst sannolikt ser rätt identisk ut med den svenska! Kanske nån liten grej på omslaget som skiljer sig - men okunniga föräldrar brukar inte fatta så mycket om sånt - i alla fall gjorde inte mina det på den tiden man själv var minderårig... :blink:

Kan alltid vara värt att tänka på! :doh:

Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men lol! Jag körde GTA 1 när jag var 6 år! Det var brutalt för sin tid, och mamma frågade varför killen i telefonen kallade mig för chicken shit :doh:

Tur då att hon inte såg uppdraget med "Bobby's feeling horny. There's a bitch down at East Park. Now get the fuck over there before he's lost his hard-on, and the bitch lost her rag" eller nåt i den stilen... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tur då att hon inte såg uppdraget med "Bobby's feeling horny. There's a bitch down at East Park. Now get the fuck over there before he's lost his hard-on, and the bitch lost her rag" eller nåt i den stilen... :blink:

Orden varken jag eller min mamma förstod på den tiden:

1) Horny

2) Hard-on

3) Rag

Hade inte spelat så stor roll om hon sett det :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Är det bara jag som tycker att tråden har spårat ur lite grann? :)

Nej, det är inte bara du.

Nu har jag bestämt mig. Jag beställer GTA IV från Australien, jag har dock en fråga: hur lång tid tar det innan jag får det?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg till dom att köra upp deras "åldersgräns" i arslet.

Det finns inga åldersgränser på spel i sverige. Det är bara rekomendationer för vilken ålder spelare bör ha för att spela spelen, då spel med 18 på brukar innehålla våld, sex, droger, fult språk, m.m.

Butiken kan inte heller neka dig till att köpa spelet, oavsett om du bara är 5 år gammal, då det bara är en rekomendation.

Beror vilken butik du är i :confused:

När jag gick i typ 7:an - 8:an skulle jag köpa F.E.A.R så jag gick till Ålhéns på stan men kärringen där vägra sälja det till mig... :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror vilken butik du är i :confused:

När jag gick i typ 7:an - 8:an skulle jag köpa F.E.A.R så jag gick till Ålhéns på stan men kärringen där vägra sälja det till mig... :naughty:

Beror inte ett skit. Folk som nekar dig gör ett lagbrott att inte sälja till dig. Det är som att förbjuda barn att köpa godis på vardagarna för dom i kassan tycker att dom bara får äta godis på helgerna. Såvida personen i kassan är din mamma eller pappa kan dom inte neka dig. Men som du ser är det så jävla många missfoster som inte vet skillnad på en åldersgräns och en rekomendation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Game kör hårt med åldersgränserna. Man får itne köpa spel med 18-års gräns på Game om man inte är 18 (eller ser ut att vara det).

när jag var typ 12 år skulle jag köpa medal of honor: frontlines till ps2, men det fick jag inte av personalen på Game eftersom det var 15 årsgräns på skitspelet :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...