Jump to content

Något tips om hur man får sin feber att sjunka, SNABBT?


Rixxz
 Share

Recommended Posts

Vaknade upp med lite ont i halsen i morse. "Är nog bara en vanlig snuva." Tänkte jag.

När jag kom hem från skolan frös jag som fan, och gick och tempade mig själv. Hade 37,9. (Vilket är halv-mycket för mig då jag har en relativt låg kropps temperatur.

"Inte så där jätte mycket, det ska nog gå bra."

Och sen nu frös jag ännu mer. Tog tempen igen och upptäckte till min fasa att jag hade 39,4. (Vilket som är JÄVLIGT mycket för mig.

"Men att vara sjuk är ju piss bra! Man slipper ju skolan!" Kommer säkert endel av er tänka. Nu är det så här, att jag fyller 14 på lördag, och denna lördagen kommer jag förmodligen få pengar till att köpa både ett 360 premium, samt GTAIV. ( <_< )

Men är jag sjuk på lördag blir det ju inget av detta, då festen kommer bli inställd.

Så.. GTAsajten.. Något tips om hur man blir frisk snabbt? Kanske någon bra medicin, eller någon mirakeldrog, som gör mig "Frisk" för en kort stund? Ge mig tips!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknade upp med lite ont i halsen i morse. "Är nog bara en vanlig snuva." Tänkte jag.

När jag kom hem från skolan frös jag som fan, och gick och tempade mig själv. Hade 37,9. (Vilket är halv-mycket för mig då jag har en relativt låg kropps temperatur.

"Inte så där jätte mycket, det ska nog gå bra."

Och sen nu frös jag ännu mer. Tog tempen igen och upptäckte till min fasa att jag hade 39,4. (Vilket som är JÄVLIGT mycket för mig.

"Men att vara sjuk är ju piss bra! Man slipper ju skolan!" Kommer säkert endel av er tänka. Nu är det så här, att jag fyller 14 på lördag, och denna lördagen kommer jag förmodligen få pengar till att köpa både ett 360 premium, samt GTAIV. ( <_< )

Men är jag sjuk på lördag blir det ju inget av detta, då festen kommer bli inställd.

Så.. GTAsajten.. Något tips om hur man blir frisk snabbt? Kanske någon bra medicin, eller någon mirakeldrog, som gör mig "Frisk" för en kort stund? Ge mig tips!

Ipren eller panodil sänker febern rätt effektivt, som grädde på moset kan du ju kyla av dig i duschen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknade upp med lite ont i halsen i morse. "Är nog bara en vanlig snuva." Tänkte jag.

När jag kom hem från skolan frös jag som fan, och gick och tempade mig själv. Hade 37,9. (Vilket är halv-mycket för mig då jag har en relativt låg kropps temperatur.

"Inte så där jätte mycket, det ska nog gå bra."

Och sen nu frös jag ännu mer. Tog tempen igen och upptäckte till min fasa att jag hade 39,4. (Vilket som är JÄVLIGT mycket för mig.

"Men att vara sjuk är ju piss bra! Man slipper ju skolan!" Kommer säkert endel av er tänka. Nu är det så här, att jag fyller 14 på lördag, och denna lördagen kommer jag förmodligen få pengar till att köpa både ett 360 premium, samt GTAIV. ( <_< )

Men är jag sjuk på lördag blir det ju inget av detta, då festen kommer bli inställd.

Så.. GTAsajten.. Något tips om hur man blir frisk snabbt? Kanske någon bra medicin, eller någon mirakeldrog, som gör mig "Frisk" för en kort stund? Ge mig tips!

Alvedon funkar alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så.. GTAsajten.. Något tips om hur man blir frisk snabbt? Kanske någon bra medicin, eller någon mirakeldrog, som gör mig "Frisk" för en kort stund? Ge mig tips!

Ja, läkarvärlden har faktiskt i flera år undanhållit en extremt effektiv medicin som direktbotar feber och förkylning.

Mepreodin

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte du behöver oroa dig.. Visst, du kommer kanske att känna dig hängig på lördag, men själva febern kommer troligtvis inte vara kvar. De gånger jag har feber så hänger själva "hettan" inte kvar mer än något dygn. Man är självklart inte frisk efter det, men du kan ju bluffa för dina föräldrar och säga att du känner dig ganska bra och att det inte är några problem att släkten kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Drick mycket, Vatten och Fanta brukar vara bra.

- Ta värktabletter.

- Ta en filt omkring dig och gå ut i den friska luften, frisk luft brukar alltid vara hälsosam.

Men brukar mest hjälpa mot huvudvärk och sånt skit. Men att få lite syre i bloden är nog bättre

än att sitta och återanvända koldioxid och en ytterst väldigt liten mängd syre om och om igen inomhus ^^

- Vila är också bland de bästa, lägger inte kroppen ner någon energi på något annat

lägger den ner energin på det som behöver den, dvs. Bekämpning av det som orsakar sjukdomen.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som flera har sagt. Ta en värktablett som det står på förpackningen, om nu febern är jävlig hög för just dig så ta de där 3-5 tabletterna/dag som det står. Försök att sova lite, vila ut dig rejält, försök ta en mild dusch för att kyla av dig och drick mycket vatten/läsk, undvik datorn. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Febern är en del av kroppens läkprocess. Det är dumt att försöka sänka den med piller.

Sant, men inte helt. Har man låg feber ska man inte göra nåt åt den just pga det du sa, men har man hög feber är det bättre att dämpa den eftersom cellernas proteiner börjar denaturera. 39 är kanske gränsfall men eftersom han sa att hans temp brukar vara låg kan Ipren vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Isbad, helst i någon timme. Gå upp precis innan du tuppar av och dör, vilket skulle resultera i en kroppstempratur runt 25~ grader.

Av någon anledning tyckte jag faktiskt det där var EXTREMT kul. Måste vara P.GA sömnbrist.

On other notes, febern är borta nu. Hade lite feber på morgonen, så var borta från skolan. Men nu så har jag hälsosamma 37,3 grader. :w000t: . Tack för era tips.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...