Jump to content

Vad händer på Valborg?


Tux
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 80
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Blir att röja i stadsparken i Lund.

Vafan. Bor du i/nära Lund?

Du får ju för fan komma förbi och säga hej nån dag. Hade ju vatt kul att träffa dig juee.

Och du: Ge fan i att skita ner i stadssparken i år! Jag får ingen alkohol idag pga av sådana som dig! ( :( )

De har ju stängt alla systembolagen i Lund pga all fylla och alla soffor i stadsparken. Ser ut som ett slagfält varje år.

Och vem orkar åka till Malmö för att handla!?

Ska själv inte göra någe. Min första lediga helg på ett år. Minst. Ska ikväll käka, dricka en öl och softa med film och spel.

Hoppas ni alla får en trevlig valborg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, visste inte ens att vet var valborg förrens idag :( Händer troligen inget

Hehe, samma här! Vid klockan 18:30 blev jag informerad om några som skulle på majbrasa, fatta vad förvånad jag blev! Trodde det var imorgon ><. Annars lär det inte bli något, kanske blir en majbrasa eller så.

BTW: Det snöar ute :(

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft chill Valborg med Arvid hemma. Gitarrspel, blackjack och roulette med plastmarker :( , lite öl, lite godis och avslutningsvis film fram till ett tag sen. Var ute och tog en nypa frisk luft nu och det kändes riktigt skönt i luften, den där bra ljumma luften som blir efter regn. Idag var första dagen jag hade fönstret öppet också. Härliga tider på gång!

Inte fan är väl Valborg en anledning att ta fram raketer?

Finns väl en liten tradition att ha lite småraketer på Valborg, i alla fall bland yngre, men det var nog mer på den tiden då smällare var tillåtna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var i Uppsala igår, som förvandlas till ett Valborgs-Mecka så här års. Det var väldigt kul - sjukt mycket folk (man har uppskattat att 100 000 pers skulle vara där), bra väder - trots förutsägelser om regn - och gott sällskap, skön stämning. Och det var bara sjukt najs att hänga i parken, utan några förpliktelser, sola, snacka med folk, förundras av alla vallfärdande människor. Såklart blev det en del festande också - champagnegaloppen var extremt stekig, där man kom in på ett inhägnat område runt Snerikes nation, köpte en flaska bubbel för en hundring, och sprutade på och blev sprutad på av hundratals glada och blöta människor. Kvällen slutade med grillfest och utz-utz-dans på ett tak, vilket pågick i några timmar. Tog sedan sista tåget hem mot Stockholm, vaknade av mig själv sju imorse. Fuck, liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var så sjukt opepp på valborg i år så jag och tjejen hade först tänkt vara hemma hos henne och grilla med hennes familj. Det blev dock inte så, och vi åkte in till Uppsala med tre vänner och gick till ekonomikumparken där vi hade tänkt lyssna på musik, men det var så mycket folk så vi hamnade långt, långt, långt ifrån scenen.

Nåja, vi satt iallafall där i några timmar och drack lite vin och vodka och hade det trevligt.

Efter att ha varit på kebabhouse och ätit strips så stötte vi på en tjejkompis som bjöd med oss på fest hemma hos henne, så vi drog dit och chillade med ännu mer vin, vattenpipa och så klart trevligt folk.

Efter cirka 6 timmar så gick vi till busstationen eftersom två pers som varit med hela dan, skulle hem till Uppsala igen. Stötte på en gammal klasskompis som gått 2 mil då han hade blivit nekad skjuts av ett gäng som hade lovat han skjuts tidigare. Stackare. Sen gick jag, tjejen och den sista killen hem till mig för att sova.

Nu har alla åkt hem och jag sitter här och dricker påskmust och är otroligt glad över min förmåga att aldrig bli bakis.

Kanske skulle ha postat det här i festtråden. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafan. Bor du i/nära Lund?

Du får ju för fan komma förbi och säga hej nån dag. Hade ju vatt kul att träffa dig juee.

Och du: Ge fan i att skita ner i stadssparken i år! Jag får ingen alkohol idag pga av sådana som dig! ( :> )

De har ju stängt alla systembolagen i Lund pga all fylla och alla soffor i stadsparken. Ser ut som ett slagfält varje år.

Och vem orkar åka till Malmö för att handla!?

Ska själv inte göra någe. Min första lediga helg på ett år. Minst. Ska ikväll käka, dricka en öl och softa med film och spel.

Hoppas ni alla får en trevlig valborg.

Bor i Staffanstorp, sen går jag ju i skola i Lund också.

Kan tillägga att jag inte skitade ner i parken... allt för mycket. Kan hända att där ligger några fimpar lite här och där efter mig, men inte mycket mer än det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bor i Staffanstorp, sen går jag ju i skola i Lund också.

Kan tillägga att jag inte skitade ner i parken... allt för mycket. Kan hända att där ligger några fimpar lite här och där efter mig, men inte mycket mer än det.

Bra det. Jag åkte in idag och inspekterade. Alla sopar låg i dammen. >_>

Vilken sola går du på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...