Jump to content

Vad händer på Valborg?


Tux
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 80
  • Ålder
  • Senaste inlägg
  • 1 year later...

Så vad tänker ni ha för er ikväll, egentligen? Själv ska jag till min kusin tillika polare som fyller år idag och grilla och sprätta några kalla med en handfull vänner, sen inväntar vi lite folk och uppgraderar förgrundningen till en privat hemmafest. Förväntas komma en hel del folk, förhoppningsvis lyckas vi hålla de icke-bjudna ute.

Drickat ikväll blir först och främst öl i form av Red Stripe och senare framåt kvällen lutar det åt att fixa lita bacardidrinkar.

Klädseln blir kakifärgade chinos och ljusblå skjorta. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bestämt mig för att stanna hemma i år. Eller ja, vi ska åka till mormor och morfar och träffa släkten som alltid, men i år tänker jag inte dra vidare någonstans.

Näst efter nyårsafton så är valborg den mest överskattade högtiden. Det är alltid bara kallt, mörkt, rökigt, tråkigt. Man har aldrig något riktigt mål med kvällen, och därför brukar allt bara ebba ut i slagsmål. Det enda roliga är att kolla in alla fjortisfyllor. :(

This. :(

Minns fan inte vad jag gjorde förra året, men jag tror att jag var full.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Studera. :(

Nej, men jag tänker hålla min hjärna klar och fin utan förgiftningar innan skiten är klar. Mitt livs hittills två viktigaste veckor är på ingående, jag vill vara på topp. Plugga på dagen, ta det lugnt på kvällen. Kanske åka och kolla på någon kase med tillhörande fyrverkerier, annars bara hemma med flickvännen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då knäcker vi första bärsen då. :(

Ska vara med massa kompisar idag bara, lite bärs och lite grillat står på kvällsmenyn. Har även min trogne följeslagare koskenkorva med mig. Det kan nog bli en fin kväll. :(

Första valborg som jag inte är med familjen förresten. Morsan fyller år så vi brukar fira henne, men nu har hon ju flytt iväg och pappa och syrran är inte hemma så det får bli annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...