Jump to content

Magiska ögonblick


kicken
 Share

Recommended Posts

Här kommer snarare ett roligt än magiskt ögonblick.

Min flickvän ville testa mitt Xbox som är nyinköpt till GTA IV, så jag låter henne spela. Hon kör runt i en halvminut uppe på Bohan innan hon säger "-Älskling, kan du inte byta till en enklare bana?", haha! Sen körde hon runt och stannade för alla rödljus och skit. Brudar och GTA är en rolig kombination :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer snarare ett roligt än magiskt ögonblick.

Min flickvän ville testa mitt Xbox som är nyinköpt till GTA IV, så jag låter henne spela. Hon kör runt i en halvminut uppe på Bohan innan hon säger "-Älskling, kan du inte byta till en enklare bana?", haha! Sen körde hon runt och stannade för alla rödljus och skit. Brudar och GTA är en rolig kombination :)

Eller hur? De ska alltid vara så lagliga som möjligt. Som om de trodde att det är en körsimulator på en körskola eller nått. :)

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får väl vara ett undantag då :)

Men jag menar främst tjejer som inte har spelet själva utan bara provar det utan att kunna nåt om'et

Försod hur du menade :P

Och du ska bli polis ;) ?

Ehurm :P

Jo men du vet, I GTA får man lov att leka lite olagligt :confused::wub:

Men watch your backs :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Magiskt och magiskt. Mer euforiskt att äntligen kunna göra uppdrag som man själv vill.

I alla andra GTA så har det varit (Om det är Kill>Rense>Repeat quest) in och kötta och hoppas man inte dör.

Bara ÄLSKAR cover systemet och det avanserade autoaim. Ställ dig mot en vägg, kolla runt hörnet, sikta in dig på någon, tilta upp siktet till huvudet och PANG! 1 shot kills them all. Precis när jag hade börjat och var ovan så var det att köra med det kraftfullaste vapnet och kötta så mycket man kunde, oftast en SMG eller AK. Numera kör jag överlag med min Desert Eagle och dödat allt jag ser med ett skott mot huvudet. Underbart, så jävla underbart!

Håller du dock inte med om att det är lite för lätt?

EDIT:

Jag menar, det är inte jättesvårt att klara sista uppdraget utan att ens mista nästan något liv alls (om man använder sig av cover-systemet och auto-aim).

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller du dock inte med om att det är lite för lätt?

EDIT:

Jag menar, det är inte jättesvårt att klara sista uppdraget utan att ens mista nästan något liv alls (om man använder sig av cover-systemet och auto-aim).

Lite lätt blir det allt, men med den ganska dpliga precisionen man har med freeaim skulle det helt enkelt bli för svårt när det är hetsigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Min Esperanto var helt slutkörd och rykte svart när jag i full fart drog ner i biltunneln i Castle Gardens.

Tyvärr klarade jag inte kurvan utan sladdade in i en taxi som då for in i väggen.

Min bil fattade eld, och jag klev ur och sprang undan. Efter några sekunder exploderade min bil, sedan taxin.

Och eftersom det var väldigt tung trafik i tunneln så sprängdes snart ännu fler bilar av kedjereaktionen.

Bilförare fick panik och körde rätt in i bilen framför, vars bilförare ofta dog av whiplash med huvudet mot ratten.

Tunneln blev snabbt full med rök, eld, explosioner, panikslagna människor, bilvrak, brinnande människor som rullade runt på marken.

Man hörde skrik, sirener, folk som tutade, Bilar som exploderade.

Ambulanspersonalens försök att rädda människor innan dom själva dog av lågorna.

Totalt sprängdes säkert 30-35 bilar där.

Och minst 50 människor förlorade livet i den största trafikolyckan jag sett i ett spel.

Det var mörkt, kaotiskt, rökfyllt och klaustrofobiskt.

Nu har jag insett faran med tunnelbränder. :)

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min Esperanto var helt slutkörd och rykte svart när jag i full fart drog ner i biltunneln i Castle Gardens.

Tyvärr klarade jag inte kurvan utan sladdade in i en taxi som då for in i väggen.

Min bil fattade eld, och jag klev ur och sprang undan. Efter några sekunde exploderade min bil, sedan taxin.

Och eftersom det var väldigt tung trafik i tunneln så sprängdes snart ännu fler bilar av kedjereaktionen.

Bilförare fick panik och körde rätt in i bilen framför, vars bilförare ofta dog av whiplash med huvudet mot ratten.

Tunneln blev snabbt full med rök, eld, explosioner, panikslagna människor, bilvrak, brinnande människor som rullade runt på marken.

Man hörde skrik, sirener, folk som tutade, Bilar som exploderade.

Ambulanspersonalens försök att rädda människor innan dom själva dog av lågorna.

Totalt sprängdes säkert 30-35 bilar där.

Och minst 50 människor förlorade livet i den största trafikolyckan jag sett i ett spel.

Det var mörkt, kaotiskt, rökfyllt och klaustrofobiskt.

Nu har jag insett faran med tunnelbränder. :)

Låter kul ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Hade nyss en väldigt skön biljakt!

Körde runt i en svart Faction. När man ska ha en magisk biljakt så är valet av bil mycket viktigt!

Valde en Faction för att den är ganska gangster.

Iaf, det var natt och jag körde runt i Alderny. Hade 5 stjärnor och många polisbilar i röven.

Som ni vet börjar ju poliserna skjuta ur bilarna vid den wanted-lvln.

Låg i hög hastighet på motorvägen, poliserna var klistrade i baken på mig.

Dom skjöt sönder hela min bil, skotthål överallt och bilen.

Lyserna var sönder skjutna och hela baken var ihålig, älskar verkligen att bilarna går sönder av skott >_<

Jag tog fram en granat för att kasta bak men när jag kastar ser jag att 4 stora polis bussar blockerar vägen.

Fick panik och slängde iväg granaten och körde rätt in i en av bussarna.

Jag stannar till och precis när jag ska köra iväg så kommer en brinnande polisbil flygande.

Den hade blivit träffad av min granat som jag kastade.

Polisbilen sprängs vid mig och polisbussen. Jag och bussen exploderar.

Lite otur alltså! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Var på en bar där på Mohawk Avenue med Kate nyss.. Kommer ut skitpackade som alltid och det är mitt på dagen. Kate yrar om massa skit sen hör jag "look at that drunk motherfucker" sen attackerar de mig stenhårt, slår ner mig och sparkar när jag ligger ner. Jag är för packad för att få upp vapnet och springer mot bilen och börjar köra, då tar polisen upp jakten på mig istället för att ta hand om de där två galningarna som misshandlade mig! Så de blev en vinglig flykt från snuten norrut mot Meadows Park med Kate.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag körde min fina comet över bron från bohan till dukes, och precis efter tullen är det ju ett stort hål i staketet på bron. En polisbil med 2 poliser i körde framför mig, och jag sköt ett skott med desert eaglen, genom bakrutan rätt i huvet på polisen som körde.

Han däckade på tutan och bilen stack iväg rakt utför kanten. fantastiskt tillfredsställande känsla :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag körde min fina comet över bron från bohan till dukes, och precis efter tullen är det ju ett stort hål i staketet på bron. En polisbil med 2 poliser i körde framför mig, och jag sköt ett skott med desert eaglen, genom bakrutan rätt i huvet på polisen som körde.

Han däckade på tutan och bilen stack iväg rakt utför kanten. fantastiskt tillfredsställande känsla ^_^

Ooh, kan tänka mig. Det låter som riktigt filmmaterial!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

*Bump*

Jag spelade lite igår, och jag (tror att det var så, att jag:) puttade en kvinna, varpå skottlossning utlöstes. Jag hade kameravinkeln i precis det läget så att jag fick se vart skotten kom ifrån, och det var från baksätet utav en taxi. Jag hoppade in i en bil som var väldigt nära, och började följa efter taxin. Taxichaffissen körde som en galning, och jag fick en känsla av att personen i baksätet hotat chaffören med sin pistol att trycka på gasen. Varför dom sköt på mig vet jag inte, men men.

Jag avslutade jakten med ett skott i brottslingens huvud när jag började få för lite liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick låna en kompis (Numera WOW-nörd och spelar inte Xbox på sin dyra HD) Äksbåks och GTAIV men scartsladden passade inte till vår tv så jag fick låna den av en kompis..även känd som Lordsmiler efter sin världsberömda SA-stuntfilm..och lirade ungefär i fem dagar i streck tills att den snålfan skulle ha tillbaka sladden även fast han aldrig lirar ändå..bla-bla, klarade bara tills det att man skulle

avgöra om Darko skulle dö eller inte

, och mitt magiska ögonblick som jag kände starkt för var när jag stod där och valde den stackarens framtid. Fy vad ledsamt det var när man stod där, framför

den förbannade j*veln man jagat igenom hela spelet men pistolen riktad mot hans huvud. Det känns fortfarande när jag tänker på vad som hade hänt om jag inte skjutit upp alla skott jag hade, bränt upp kroppen, skjutit lite till med automatgeväret, stampat lite på honom, bränt kroppen och därefter kört över den med bilen och avslutat med att bomba honom åt helvete, utan istället låtit honom leva. Nu hann jag inte klara mer än dit, men det var just den känslan av att stå öga mot öga med Darko som för mig, var ett riktigt magiskt ögonblick.

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde ett streetrace där jag låg långt före då jag fick idéen att ringa brandkåren, tar upp mobilen och slår in nummret och klickar på 3:an. Hör strax efter sirenen och brandbilen åkte med full fart in i killen på andraplats så han voltade med bilen ut över ett räcke.

Mäktig känsla ; )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...