Jump to content

Magiska ögonblick


kicken
 Share

Recommended Posts

Haha, precis nyss! :D

Stuntade runt lite på Algonquin. Använde hoppet som ligger längst med gatan som löper på den västra sidan av Middle Park. Jag har fått tag i en glassbil och kör med gasen i botten mot hoppet, flyger i luften och lyckas göra en 180 snurr, slår ned ett gatuljus i luften, slår ned i marken och hamnar på sidan och börjar glida längst med vägen. När jag börjar förlora fart voltar den upp på hjulen igen, och precis när det stallt sig slår jag i framsidan på en Humvee. Föraren utbrister då "How the fuck did you do that?!" med upphetsad ton.

Låter inte lika bra i skriven form, men det såg grymt snyggt ut, plus att jag fick den klockrena kommentaren på slutet. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, precis nyss! :D

Stuntade runt lite på Algonquin. Använde hoppet som ligger längst med gatan som löper på den västra sidan av Middle Park. Jag har fått tag i en glassbil och kör med gasen i botten mot hoppet, flyger i luften och lyckas göra en 180 snurr, slår ned ett gatuljus i luften, slår ned i marken och hamnar på sidan och börjar glida längst med vägen. När jag börjar förlora fart voltar den upp på hjulen igen, och precis när det stallt sig slår jag i framsidan på en Humvee. Föraren utbrister då "How the fuck did you do that?!" med upphetsad ton.

Låter inte lika bra i skriven form, men det såg grymt snyggt ut, plus att jag fick den klockrena kommentaren på slutet. :doh:

Haha, älskar när man får komentarer från gubbar.

Fick en ganska rolig när jag var ute och gled med min bil.

Körde upp på en trottoar och körde rätt in i en parkbänk där 2 gubbar satt, sen plogade jag vidare igonom en klunga folk rätt in i en stenvägg. Då säger en tjej som går förbi "This is exactly like summer camp"

eller något i den stilen, kommer inte ihåg exakt. :doh:

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

HAHA!

Min brorsa och jag spelade precis. Han var jagad av snuten, och hade kanske 3 stjärnor efter sig. Plötsligt kommer en snut på en nystulen MC bakom oss. Min bror tänker direkt : TVÄRNIT. sagt och gjort. han tvärtnitar och MC-snuten kör rätt in i baken på våran bil och voltar över bilen. Såg jävligt roligt ut. ^_^

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Haha, åh. Håller på att köra lite race ( i TLAD ) och ni vet ju att man där kan slå av motståndarna från deras motorcykar med basebollträn. Gissa vad som händer i början av ett race. Jag slår av tre st. olika motståndare från deras motorcyklar. Wow. Underbart. Magiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, åh. Håller på att köra lite race ( i TLAD ) och ni vet ju att man där kan slå av motståndarna från deras motorcykar med basebollträn. Gissa vad som händer i början av ett race. Jag slår av tre st. olika motståndare från deras motorcyklar. Wow. Underbart. Magiskt!

Haha, man måste vara duktig för att göra det. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, jag fick mitt andra riktigt stora magiska ögonblick idag. Det hände i första uppdraget man får av Mikhail.

Det är då man ska gå och döda killen som Mikhail tror är 'a rat'. När jag väl kommer upp på platån så skjuter jag först ena killen, springer över spåren, tar vapnet och springer efter råttan. Han har lyckats få tag i en bil som han inte alls kan köra medans jag hittar en olåst parkerad bil vid trottaren. Jag hoppar in i den och kör efter en kanske 50 meter då min bil lyckas volta och hamna som en sorts block för honoms bil.

Jag stiger naturligtvis ur och då hann just hunnit backa och ska just köra iväg/över mig så lyckas jag ta fram pistolen och free-aimar för att lyckas träffa honom genom glaset.

Fyra skott, varav ett som träffar honom direkt i skallen gör att han precis rullar förbi mig i bilen medans han själv fallit ihop på tutan och tutar. Jag bara ler, så underbart.

Åh, har inte haft ett riktigt stort magiskt ögonblick på länge förän nyss. Jag var på väg hem efter en lång dag och skulle efter det stänga av spelet. Jag kommer från Broker och svänger in mot bron som delar upp sig både in mot Algonquin och Bohan. Det är midnatt och ljusen speglar mot vattnet och Manhattan (Ja..) ger sig ifrån en så fin vy. Jag glider ner med min Comet och det är inte många bilar på bron. Jag svänger in mot Bohan och kör förbi vägtullen och får en stjärna efter mig. Otur som jag har så hänger det just en helikopter in i luften som börjar jaga mig. Det hade just börjat regna och jag når maxspeed med min Comet och tittar bakåt medans ljuset och helikoptern börjar försvinna. Det känns inte så magiskt, men oj så verkligt det såg ut. Har aldrig sett grafiken vara så bra någonsin. Jag kan inte beskriva känslan, den var fantastiskt. Det kändes så himla verkligt.

Oooh idag fick man sig ett riktigt saftigt magiskt ögonblick.

Hade tänkt ta en promenad för mig själv i Central Park (heter det Middle Park i spelet?). Struntsamma. Går runt där för mig själv bara för att koppla av litegran efter att ha

rånat banken

. Medans jag går runt där och lyssnar på alla människor och fåglar (jävla sköna fågeljud runtomkring i parken förresten) så ser jag för första gången en snubbe som står och spelar saxofon. Har ingen aning om han var en snubbe som var i stort behov av pengar eller om han bara ville spela lite, man kunde ge han pengar men han såg alldeles för propert klädd ut för att vara en uteliggare eller liknanade. Runt den här snubben som spelade stod det i alla fall två män och snackade. Jag gick fram mot saxofonisten och lyssnade på lite spelande, samtidigt hörde man de två männens snack. Nu kommer det fantastiska dåra. Man hör båda personerna stå och diskutera om saxofonisten, att han inte alls är särskilt bra och att han borde skaffa sig ett riktigt jobb. Vissa grejer dom snackar om hör man inte riktigt, andra låter mer tydligt. Det slutar med att ena snubben går fram till saxofonisten, saxofonisten slutar spela och tittar på snubben som går fram. Då hör man helt plötsligt snubben säga åt honom att skaffa ett jobb och ett bra liv. Saxofonisten slänger undan saxofonen och springer därifrån. Medans den andra snubben står kvar och bara tittar medans hans kompis bara går därifrån. Komiskt och magiskt ögonblick.

Oj, hade också denna gång ett stort magiskt ögonblick. Jag körde söderut i Algonquin i en polisbil. Jag hade rätt hög fart när jag undviker att köra på en bil och så får jag sladd på bilen och kör in i en stolpe varpå jag flyger ut ur bilfönstret och bilen stannar ju inte utan fortsätter att köra vidare och kör på mig. Fyfan vilken känsla att bli påkörd av sin egna bil. Det händer inte ofta. Men jag tvivlar på att någon av er har blivit dödade av er egna motorcykel. Jag hade bara en "remsa" liv kvar och flydde polisen då jag just hade blivit av med wanted-leveln. Det blev stopp i en gränd och jag råkar köra halvt upp för en vägg då jag ramlar av motorcykeln och den faller över mig och jag dör, hahaha vad jag garvade då( (w00t) ).

Jag har haft en liten paus från IV, men fan, det här fick mig att längta mer än någonting annat, nu ska det spelas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt roligt att bara sakta ner spelet lite, och vandra runt långsamt. Man hinner se så mycket. :D

Jag tog fasta på detta och gav mig ut på en färd i syfte att granska en slumpvis utvald fotgängares betéende. Jag valde en mörk medelålders vit man med svart kostym. Han gick längs gatan utan att verka särskilt brydd över min efterhängsamhet men efter ett tag så stannade han, mitt i gatan. Han mumlade något som jag inte uppfattade.

Sedan sade han "You are not a spy, are you?". Jag fortsatte att stå att titta på honom och då skrek han "You do not belong here!". Efter detta skulle han prompt slåss. Han kom fram med den klassiska slagsmålshållningen och började svinga. Jag slogs en liten stund men snart tröttnade jag och halade fram pistolen. När jag riktade den mot honom så svarade han relativt oväntat genom att plocka fram en k-pist.

Istället för att avsluta det tråkigt och kortfattat med en .50-kula i pannan så tog jag skydd och började skjuta lite mer planlöst. Detta mynnade ut i en rejäl eldstrid med poliser och helikoptrar inblandade men det är kanske lite off-topic. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tog fasta på detta och gav mig ut på en färd i syfte att granska en slumpvis utvald fotgängares betéende. Jag valde en mörk medelålders vit man med svart kostym. Han gick längs gatan utan att verka särskilt brydd över min efterhängsamhet men efter ett tag så stannade han, mitt i gatan. Han mumlade något som jag inte uppfattade.

Sedan sade han "You are not a spy, are you?". Jag fortsatte att stå att titta på honom och då skrek han "You do not belong here!". Efter detta skulle han prompt slåss. Han kom fram med den klassiska slagsmålshållningen och började svinga. Jag slogs en liten stund men snart tröttnade jag och halade fram pistolen. När jag riktade den mot honom så svarade han relativt oväntat genom att plocka fram en k-pist.

Istället för att avsluta det tråkigt och kortfattat med en .50-kula i pannan så tog jag skydd och började skjuta lite mer planlöst. Detta mynnade ut i en rejäl eldstrid med poliser och helikoptrar inblandade men det är kanske lite off-topic. :rolleyes:

njaa det är det ju inte... det handlar ju om "magiska" ögonblick"...

blir grymt sugen på att börja spela IV nu igen...

Precis. Om hela den där gunfighten kändes magisk så skriv på du. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Magisk och magisk, men jag blev oerhört paff! Jag har börjat rådigga GTA IV igen och spelar det näst intill varje dag. Vilket underbart spel! Hur som helst hände detta alldeles nyligen.

Jag har just spawnats vid ett sjukhus efter att ha dött. Ni vet det där sjukhuset där korvgubben står bredvid och säljer korv. Jag börjar hur som helst springa på vägen då jag inte hittar en bil. Plötsligt kör en bil på mig bakifrån och jag hamnar på huven då han bromsar in och jag flyger av. Jag blir oerhört frustrerad på honom och tar upp min pistol och skjuter ett skott i huvudet på honom. Nu går allting väldigt snabbt, men nöjd som jag är så får jag plötsligt en polisbricka att blinka. Tydligen så hade en polisbil just parkerat diagonalt bakom mig när jag hade skjutit föraren. Det "magiska" är att föraren - som nu är död - sätter foten på gasen och tutan och kör över mig ännu en gång och svänger exakt diagonalt för att köra över polisen som nu står och skjuter på mig. Han dödar polisen och svänger vidare in i en vägg. Det kändes verkligen hur coolt som helst. Jag undrar vad som skulle hända om det hände på riktigt. En död man kan ju inte åtalas precis. I så fall skulle det bli Niko som indirekt dödar polisen, men det skulle bara anses som medhjälp till mord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som hände för någon vecka sedan var när jag körde med min kompis från USA. Well, vart han kommer ifrån eller vad vi gjorde har inte så stor betydelse. Jag stog på ett hustak och han hade en helikopter (som vi använde och lekte lite med), hur som helst så kom han väldigt nära mig, jag stod på ett hustak, och jag har för mig att han skulle plocka upp mig. Well, han tappade iaf kontrollen och framdelen på helikoptern, nosen, precis under cockpitten, den var tidigare precis framför mig. Iaf, så åkte han framåt ganska snabbt och med den kraften så träffade nosen min 'gubbe' precis i huvudet (ansiktet) och han föll handlöst till golvet. Det såg så jävla snyggt ut att jag.. Ja, wow. Det var helt underbart.

Det såg i princip ut exakt som den första knockouten i den här filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=05M7eNtX1rM

Från att stå helt rakt upp, till att falla sådär handlöst. Fast på något sätt så kändes det som om min gubbe inte såg lika stel ut när han föll. Hur som helst. Sådär såg det ut.

En annan sak hände precis nu. Jag puttade till en person i middle park och tog upp hans kamera. Jag gick en bit bort och fick se en person stå och luta sig mot räcket vid vattnet. Jag placerade mig bakom honom och kastade kameran precis i hans bakhuvud. Det tog inte mer än en sekund, om ens det, innan han ramlat över räcket och ner i vattnet. Det var så klockrent. Vid tillfällen som dom här två så önskar man att man hade replay editor, eller åtminstone en replayfunktion på konsollversionerna av GTA IV.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att knuffa ut en snubbe framför tågen är alltid häftigt. Det går dessutom att göra utan att trycka på knuffknappen, genom att gå in i dem snabbt så att de ramlar. Repetera om de inte nådde kanten. :P

... att putta är roligt som fan! Gå till ett internetcafé, ställ dig bakom någon som sitter framför en tjock skärm, ta sikte, gå mot honom och putta till honom så att huvudet flyger in i skärmen. En massa tuffa effekter och killen dör direkt :lol:...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, påbörjade precis första uppdraget för Gambetti. Tittade klart på cutscene, och gick sedan ut och letade efter en taxi. Hittade en, och hoppade in. Precis när vi kör upp på Algonquin Bridge, så ber jag honom sätta på Independence FM, och då är den här låten igång;

http://www.youtube.com/watch?v=qo2unEeYnjo

Det var magiskt kan jag hälsa! Det var runt halv ett på natten, väldigt lite trafik (blev omkörd cirka tre gånger), och en soft låt. Riktigt härlig känsla! :blink:

Redigerad av Illousion
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...