Jump to content

Magiska ögonblick


kicken
 Share

Recommended Posts

Det var rätt så kul då jag fick uppdraget

(Brucie) där man skulle sno en bil som stod parkerad i hamnen vid en lastbil. Det var även 3-4 män som bevakade den med baseballträn.

Aja, det jag gjorde var inte att slå ner dem utan att ringa polisen. Då polisen anlände lät jag mig bli slagen en gång och det slutade med att polisen sköt dom ner nästan hela bunten förutom en som överlevde och gick haltande från platsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nått kul som hände mig idag var när

Romans lägenhet och garage hade brunnit ner. Han var skitsur och klagade på hur dåligt livet var. Just i den stunden råkade jag krocka med motorcykeln vi åkte på så att han flög av, ner för en brant jävla kulle. Life is a bitch, isnt it?

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, jag fick mitt andra riktigt stora magiska ögonblick idag. Det hände i första uppdraget man får av Mikhail.

Det är då man ska gå och döda killen som Mikhail tror är 'a rat'. När jag väl kommer upp på platån så skjuter jag först ena killen, springer över spåren, tar vapnet och springer efter råttan. Han har lyckats få tag i en bil som han inte alls kan köra medans jag hittar en olåst parkerad bil vid trottaren. Jag hoppar in i den och kör efter en kanske 50 meter då min bil lyckas volta och hamna som en sorts block för honoms bil.

Jag stiger naturligtvis ur och då hann just hunnit backa och ska just köra iväg/över mig så lyckas jag ta fram pistolen och free-aimar för att lyckas träffa honom genom glaset.

Fyra skott, varav ett som träffar honom direkt i skallen gör att han precis rullar förbi mig i bilen medans han själv fallit ihop på tutan och tutar. Jag bara ler, så underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela spelet är ju ett magiskt ögonblick. Finns så mycket att göra och utforska. Den senaste timmen har jag suttit och kollat på asköna program på TV:n. Stand-up-showerna är också ett bra tillägg, älskar "The Office-snubben" (Ricky Gervais).

ÄLSKAR verkligen Kat Williams shower i Algonquin

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

för honoms bil.

>_< .

Jag fick ett magiskt ögonblick idag, när jag märkte att hotellet jag bodde på när jag var på besök i NY finns med i spelet, och dess grannbyggnader (Chrysler building och Grand Central Terminal) stod på rätt ställen. Då blev jag kär och mådde dåligt för att jag inte var där längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade att massakera folk med rotorbladen på en helikopter. Wow! Helt underbart. Det var så jag antog att det skulle vara, och det var grymmt.

Sedan flög jag för att leta spelets sista bro (man får en acheivment på 360versionen om man flyger under alla broar i spelet), och jag flög under en bro som jag inte riktigt var säker på att jag flygit under förr, men det hade jag tydligen gjort. I alla fall så råkade jag stiga för tidigt och helikopterns skjärt (vinge, fena, bakdel, whaa?) försvann. Efter ungufär tre fyra sekunder förstog jag att man fortfarande kunde kontrollera cockpiten, och vart relativt förvånad fast samtidigt glad. Jag fattade då det drastiska beslutet att snabbt försöka landa så gott som möjligt och lyckades en knapp minut senare stå oskadd på marken. Jag hade då landat en helikopter utan bakdel. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade att massakera folk med rotorbladen på en helikopter. Wow! Helt underbart. Det var så jag antog att det skulle vara, och det var grymmt.

Sedan flög jag för att leta spelets sista bro (man får en acheivment på 360versionen om man flyger under alla broar i spelet), och jag flög under en bro som jag inte riktigt var säker på att jag flygit under förr, men det hade jag tydligen gjort. I alla fall så råkade jag stiga för tidigt och helikopterns skjärt (vinge, fena, bakdel, whaa?) försvann. Efter ungufär tre fyra sekunder förstog jag att man fortfarande kunde kontrollera cockpiten, och vart relativt förvånad fast samtidigt glad. Jag fattade då det drastiska beslutet att snabbt försöka landa så gott som möjligt och lyckades en knapp minut senare stå oskadd på marken. Jag hade då landat en helikopter utan bakdel. >_<

clap2_1003565_0.gif

Kul att delar av helikoptern kan gå av!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något roligt hände mig nyss. När jag kommer ut från mitt safehouse på morgonen hör jag att någon står och skriker på gatan, jag går fram till honom så är det en mörkhyad präst som står och predikar >_< säger saker som, follow me now or you will die, hey you! listen to me the truth is your livnig in a world of pain etc :( skitkul

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte säga att det var ett "magiskt ögonblick", men i uppdraget för Playboy X där man

är på en byggplats och snajpar ner folk från byggställningarna från huset mittemot

märkte jag av fysikmotorns brutalitet. Faller någon femtio meter efter att ha fått ett sniperskott i huvudet blir landningen brutal. Faktiskt så Euphoria-brutal att jag ryckte till lite när jag såg (och hörde!) snubbarna falla till marken - speciellt han som landar på asfalten.

*Bam!*

Splaff! *blodstänk*

WHHAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

DUNS. *Knakande av benbrott i hela kroppen*

>_<

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt första magiska ögonblick var bilkrockar.

Det var bland det första jag gjorde , tog en vanlig personbil och körde upp på fel sida på motorvägen och frontallkrockade i maxhastighet med en mötande taxi. Detta är första gången i ett spel (vad jag vet) som man kan mista livet i en bilkrock. Deformeringen på bilarna är också väldigt snygga. Åter till krocken , jag slungades ut ur framrutan och spräckte skallen mot en lyckstolpe som färgades mörkröd av mitt blod.

Imponerad av fenomenet sätte jag mig i en lastbil och gjorde samma sak. Det gick betydligt bättre för mig den här gången. När jag sedan gick ur bilen kunde jag se hur andra chauförer som varit med i krocken låg döda med huvdet på tutan. Nu väntar jag bara på ögonblicket där en polisbil jagar mig och krockar med en annan trafikant och mister livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...