Jump to content

Tror du på gud samt vad har du för tro/religion?


kicken
 Share

?  

172 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 344
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag dör. :mf_doof:

[youtube-old]ycOlbgeCvNw[/youtube-old]

Om gud värkligen existerade, varför existerar hennes extremt jobbiga röst.. makes no scense.

Att kolla den där videon var nog det onödigaste jag någonsin gjort med min tid...

Jag är inte religös men om det av någon chans skulle vara sant så ses vi i helvetet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag, efter att ha köpt teaterbiljetter vid stadsteatern, så hoppade en kristen kärring fram med ett papper och sa att jesus älskade mig. Jag tog hajjade såklart till och vi började diskutera. Här är några guldkorn ur 'debatten'.

Jag: Är du kreationist?

Hon: Vad är det?

Jag: *suckar* Tror du på Adam & Eva eller Darwins evolutionsteori?

Hon: Jaha, ja! Ja .. jag tror på Adam & Eva.

Jag: Varför?

Hon: Det står i Bibeln.

Jag: Men på vilket sätt BEVISAR det någonting? Det finns berg av forskning som talar för evolutionen och rasernas ursprung men allt som talar för din sak är en 2500 år gammal bok.

Hon: Det finns folk som konverterat från den darwaniska tron till vår tro..

Jag: Och? 100 000tals har konverterat från din dumma tro till ateismen, vad har det med något att göra?

Därefter ignorerade hon mig och vände sig åt min väninna och höll handen på hennes axel och sa att jag var en "stackare" men att det "fanns hopp för mig fortfarande" Hon berättade sen osammanhängande om sin kontakt med gud hon hade fått efter att ha blivit besatt genom voodoo i Hong Kong. Wow, det var en dum historia.

Jag blev bara argare och argare på denna galning ..

Hon: Jesus lever! Han finns runt oss, flera har sett honom .. hela familjer rentav!

Jag i bitter ton: Ja, sinnessjukdom brukar gå i familjen..

Hon: .. Öh .. HAHA! Vilken skämtare! Men när tiden är inne kommer du också inse guds kärlek!

Jag: Den dagen, den sorgen, din knäppgök.

Hon: Ditt hat är satans näring! Ta in Jesus i ditt hjärta innan det är försent.

Jag: Så jag hamnar i helvetet?

Hon: Nejdå! Jesus älskar dig!

Jag: Synd att det inte är ömsesidigt .. Vadå? Så jag behöver inte konvertera för att hamna i himlen?

Då vände hon sig till min väninna igen och försökte fylla hennes söta huvud med ord som "guds kärlek" och "innan det är försent". Jag ville då gå och efter mig skrek hon "DU KAN INTE FLY FRÅN JESUS KÄRLEK! TA IN HONOM I DITT HJÄRTA INNAN DET ÄR FÖRSENT!"

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice, påminner mig om då Jehovas vittnen ringde till mig två gånger samma vecka. Blev 30 mins samtal/debatt båda samtalen.

En rolig grej jag kommer ihåg:

Jag: anser du att Gud är god och har skapat allt liv?

Hon: ja.

Jag: varför skapade han isf parasiter, vars enda syfte är att leva på och utnyttja andra organismer, och där det finns parasiter som är specialanpassade för människor?

Hon: *tänker i 2 min* ... Vet inte hur man ska förklara det. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag, efter att ha köpt teaterbiljetter vid stadsteatern, så hoppade en kristen kärring fram med ett papper och sa att jesus älskade mig. Jag tog hajjade såklart till och vi började diskutera. Här är några guldkorn ur 'debatten'.

Jag: Är du kreationist?

Hon: Vad är det?

Jag: *suckar* Tror du på Adam & Eva eller Darwins evolutionsteori?

Hon: Jaha, ja! Ja .. jag tror på Adam & Eva.

Jag: Varför?

Hon: Det står i Bibeln.

Jag: Men på vilket sätt BEVISAR det någonting? Det finns berg av forskning som talar för evolutionen och rasernas ursprung men allt som talar för din sak är en 2500 år gammal bok.

Hon: Det finns folk som konverterat från den darwaniska tron till vår tro..

Jag: Och? 100 000tals har konverterat från din dumma tro till ateismen, vad har det med något att göra?

Därefter ignorerade hon mig och vände sig åt min väninna och höll handen på hennes axel och sa att jag var en "stackare" men att det "fanns hopp för mig fortfarande" Hon berättade sen osammanhängande om sin kontakt med gud hon hade fått efter att ha blivit besatt genom voodoo i Hong Kong. Wow, det var en dum historia.

Jag blev bara argare och argare på denna galning ..

Hon: Jesus lever! Han finns runt oss, flera har sett honom .. hela familjer rentav!

Jag i bitter ton: Ja, sinnessjukdom brukar gå i familjen..

Hon: .. Öh .. HAHA! Vilken skämtare! Men när tiden är inne kommer du också inse guds kärlek!

Jag: Den dagen, den sorgen, din knäppgök.

Hon: Ditt hat är satans näring! Ta in Jesus i ditt hjärta innan det är försent.

Jag: Så jag hamnar i helvetet?

Hon: Nejdå! Jesus älskar dig!

Jag: Synd att det inte är ömsesidigt .. Vadå? Så jag behöver inte konvertera för att hamna i himlen?

Då vände hon sig till min väninna igen och försökte fylla hennes söta huvud med ord som "guds kärlek" och "innan det är försent". Jag ville då gå och efter mig skrek hon "DU KAN INTE FLY FRÅN JESUS KÄRLEK! TA IN HONOM I DITT HJÄRTA INNAN DET ÄR FÖRSENT!"

:shifty:

Varför håller religösa jämt på med att särbehandla utvecklingsläran från övrig vetenskap?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice, påminner mig om då Jehovas vittnen ringde till mig två gånger samma vecka. Blev 30 mins samtal/debatt båda samtalen.

En rolig grej jag kommer ihåg:

Jag: anser du att Gud är god och har skapat allt liv?

Hon: ja.

Jag: varför skapade han isf parasiter, vars enda syfte är att leva på och utnyttja andra organismer, och där det finns parasiter som är specialanpassade för människor?

Hon: *tänker i 2 min* ... Vet inte hur man ska förklara det. :P

Det där var en intressant frågeställning. Jag tror en mer insatt kreationist skulle förklara parasiters existens med att de utgör föda för andra organismer och vad gäller de organismer vars "ENDA" syfte är att leva på andra organismer handlar det om populationskontroll. Man kan lika gärna fråga sig varför det finns sjukdomar eller varför lejonen äter zebrorna. 137ez_953343_0.gif

(Me not krezjoonist btw plz)

---

Jehovas ringde på dörren i förra veckan, det kändes lite bisarrt när det var en ung kille och en ung tjej i min egen ålder som kom emot när jag öppnade. Jag har alltid förknippat dörrknackarna med äldre damer och herrar, jag bor iofs i ett bostadsområde där 90% är studenter så ja, det är förståeligt att de profilerar sig.

Nåväl, de berättade om påskens budskap och frågade lite om hur jag skulle fira påsken osv. Sen förklarade de att jag kunde bli en av "Jesus vänner" genom att minnas hans död nu i påsk. "Ja, jo - det kommer jag väl att göra", sa jag och sen gav de mig ett reklamblad med information om "den största kärlek som någonsin visats" och sen tackade de för sig. Så var det med det. :shifty:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där var en intressant frågeställning. Jag tror en mer insatt kreationist skulle förklara parasiters existens med att de utgör föda för andra organismer och vad gäller de organismer vars "ENDA" syfte är att leva på andra organismer handlar det om populationskontroll. Man kan lika gärna fråga sig varför det finns sjukdomar eller varför lejonen äter zebrorna. 137ez_953343_0.gif

(Me not krezjoonist btw plz)

Utgör föda? En parasit som t.ex binnikemask utnyttjar ju människor genom att leva i tarmsystemet. Där utgör den ingen föda för något annat.

Jag frågade henne också varför Gud skapade virus, om han nu är den enda som kan skapa liv. Virus orsakar ju bara sjukdomar och där finns också många som är inriktade på att smitta människor. Fick aldrig svar på det heller.

Synd att hon aldrig ringde mer efter det, var ju kul tyckte jag. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen så har VenomFangX blivit bannad från YouTube för "hate speech", mot islam i det här fallet. Bra då han kanske lär sig en läxa angående sin egen arrogans, men kasst ur den synpunkten att muslimer har ett sådant inflytande över YouTube. Speciellt då muslimer är mycket intoleranta mot kritik mot deras religion.

EDIT: Tydligen var han bannad, men fick sin kanal återställd.

Thunderf00t (skaparen av "Why do people laught at creationists"- serien) har gjort ett par filmer angående förhållandet mellan religion och yttrandefrihet. Helklart sevärda...

[youtube-old]dXUtHtZTXnI[/youtube-old]

[youtube-old]UnC7Nwqw5Dg[/youtube-old]

Fler filmer angående ämnet av samma person...

[youtube-old]Tf5YEx0d_Hk[/youtube-old]

[youtube-old]Fo1AQ5SQ7Hs[/youtube-old]

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...