Jump to content

Raidvarning


Raidvarning
 Share

Recommended Posts

Hejsan!

Jag hoppar runt bland olika forum och varnar för så kallade "Forumraider" som sker från Flashback forum varje söndag klockan 19:00.

Länk:

http://www.flashback.info/showthread.php?t=572971

Nu vet jag inte vem som är administratör på detta forum men ni som vet det får gärna upplysa honom om den här tråden.

En forumraid går ut på att ett stort antal användare skapar nya konton på ett forum som detta för att under lång tid spawna ren skit som Gore bilder och annat som anses "roligt" i syfte att förstöra så mycket som möjligt av forumet samt ge moderatorerna/admin + ni användare en så jävlig tid som möjligt.

De använder sig av exempelvis TOR och youhide.com för att non-stop kunna skapa nya konton allt efter de blir avstängda.

Vet att detta forum diskuterats så mitt syfte med denna tråd är att göra admin uppmärksam på raiden, följa Flashback tråden, samt vara beredd att stänga registreringen runt klockan sju på söndag.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittar ingen info om det, VADFAN. Jag vill också vara med

http://www.flashback.info/showthread.php?p...827#post9153827

Rapporterat och mailat Hultan.

De som vill ha kvar sina konton bör fixa säkra lösenord innan det är försent. Fan vad jag hatar Flashback. :)

Suck, Henke. Dom kommer inte hacka forumet. Det står klart och tydligt vad en raid är. Massa folk reggar sig och spammar ner forumet vilket gör att medlemmarna inte kommer kunna hålla koll på sina vanliga trådar och Admins kommer ha fullt upp att banna och slänga trådar.

Nu är dock inte GTAsajten i så stor fara. Det har nämnts en gång av Medlemmen dunkadunka. Vad man kan utskilja från denne medlems profil och inlägg så är det;

(18-årsgräns på FB)

1. Dåligt ordföråd. Sänker åldern.

2. Gillar att förolämpa(Sug kuk har skrivigt upprepade gånger). Sänker åldern.

3. Skapar barnsliga trådar. Sänker åldern.

4. Spelar WoW.

5. Försöker sälja ett chippat Xbox.

6. Äger ett Xbox360?

7. Äger ett PS3.

8. Är ganska säker på att det är en invandrare.

Får mig onekligen att tänka på Teoman eller Eazy-E.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

<a href="http://www.flashback.info/showthread.php?p...827#post9153827" target="_blank">http://www.flashback.info/showthread.php?p...827#post9153827</a>

Suck, Henke. Dom kommer inte hacka forumet. Det står klart och tydligt vad en raid är. Massa folk reggar sig och spammar ner forumet vilket gör att medlemmarna inte kommer kunna hålla koll på sina vanliga trådar och Admins kommer ha fullt upp att banna och slänga trådar.

Nu är dock inte GTAsajten i så stor fara. Det har nämnts en gång av Medlemmen dunkadunka. Vad man kan utskilja från denne medlems profil och inlägg så är det;

(18-årsgräns på FB)

1. Dåligt ordföråd. Sänker åldern.

2. Gillar att förolämpa(Sug kuk har skrivigt upprepade gånger). Sänker åldern.

3. Skapar barnsliga trådar. Sänker åldern.

4. Spelar WoW.

5. Försöker sälja ett chippat Xbox.

6. Äger ett Xbox360?

7. Äger ett PS3.

8. Är ganska säker på att det är en invandrare.

Får mig onekligen att tänka på Teoman eller Eazy-E.

Jag förstod vad en raid var när jag läste första inlägget, men när de ändå har oss i strålkastaren är det väl lika bra att gardera sig mot en hackning också?

Btw minns jag inte exakt, men Eazy-E och Teoman trodde jag ett tag var samma snubbe. Antagligen för att de var av samma skrot och korn.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstod vad en raid var när jag läste första inlägget, men när de ändå har oss i strålkastaren är det väl lika bra att gardera sig mot en hackning också?

Btw minns jag inte exakt, men Eazy-E och Teoman trodde jag ett tag var samma snubbe. Antagligen för att de var av samma skrot och korn.

Dom har oss inte i sikte precis. dunkadunka föreslog, folk sa "Gör det själv" varpå han skriver "Sug min kuk". Tror i ärlighetes namn att GTAsajten är långt ifrån en raid just nu. Och varför skulle vi byta lösen? Om dom bestämmer sig för att hacka sajten så kommer dom få tag på det nya lösenordet likväl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittar ingen info om det, VADFAN. Jag vill också vara med

Tyvärr är du för ung för FB. :)

Men testa hamsterpaj!! :)

----

Mjo, jag känner till den där tråden - tycker det är ganska barnsligt beteende tbh.

Dom har oss inte i sikte precis. dunkadunka föreslog, folk sa "Gör det själv" varpå han skriver "Sug min kuk". Tror i ärlighetes namn att GTAsajten är långt ifrån en raid just nu. Och varför skulle vi byta lösen? Om dom bestämmer sig för att hacka sajten så kommer dom få tag på det nya lösenordet likväl.

Iofs sker ju en hel del av diskussionerna bakom "kulisserna"... Men jag tror inte heller att gtasajten är speciellt hotad, det verkar ju som om de vänder sig till mer "extrema" forum och "ordentliga" forum; gtasajten är ju en lightversion av fb. :wub:

OM forumet blir raidat är väl det enda man som enskild medlem kan göra att sluta posta och stänga av pm- och kommentarfunktionen. Vidare är det onödigt att reporta eftersom raidarna troligtvis kommer att skicka fake-reports.

Btw. Såg att den där dunkadunka hade skapat en tråd där han frågar om man får köpa ak-47or i Sverige. Är det darkjak som är i farten månntro? grin_896077_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det äntligen vår tur? :)

Umberto: Siktar de inte in sig mer på "noobforum" och förstör allt vad de kan? Nu har jag inte kollat i tråden på ett bra tag men på den tiden jag hängde i den tråden så verkade de mest vara ute efter skräpforum som de inte tyckte var värda en internetplats... Något i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Kalle säger så bryr inte jag mig speciellt heller. Det enda en raid går ut på är att få så många medlemmar att bli arga/lämna forumet och att få alla admins att önska att dom aldrig tog på sig det ansvaret.

Väntar man bara ut dom, och låtsas att forumet mer eller mindre är dött så kommer dom snabbt att sticka därifrån.

Vad äter forumtroll? Posts. Vem matar dom? Medlemmarna.

Matar man inte trollen så dör dom. Skulle GTAsajten utsättas för en raid, vilket jag inte har några som helst anledningar att tro då det är ett för oseriöst forum så skulle alla bara sluta posta överhuvudtaget fram tills att dom har stuckit. Så fort en enda liten jävel postar så kommer dom börja om på nytt.

Låt säga att 50 pers reggar sig och börjar skapa trådar. Detta resulterar i 500 nya trådar och 5000 nya posts. Skulle en enda person skriva "Reported. :) " så skulle dessa siffror garanterat öka till 1000 trådar och 10000 posts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Kalle säger så bryr inte jag mig speciellt heller. Det enda en raid går ut på är att få så många medlemmar att bli arga/lämna forumet och att få alla admins att önska att dom aldrig tog på sig det ansvaret.

Väntar man bara ut dom, och låtsas att forumet mer eller mindre är dött så kommer dom snabbt att sticka därifrån.

Vad äter forumtroll? Posts. Vem matar dom? Medlemmarna.

Matar man inte trollen så dör dom. Skulle GTAsajten utsättas för en raid, vilket jag inte har några som helst anledningar att tro då det är ett för oseriöst forum så skulle alla bara sluta posta överhuvudtaget fram tills att dom har stuckit. Så fort en enda liten jävel postar så kommer dom börja om på nytt.

Låt säga att 50 pers reggar sig och börjar skapa trådar. Detta resulterar i 500 nya trådar och 5000 nya posts. Skulle en enda person skriva "Reported. :wub: " så skulle dessa siffror garanterat öka till 1000 trådar och 10000 posts.

Å andra sidan så är ju det här forumet ett perfekt ställe för troll då vissa medlemmar verkar ha otroligt svårt att låta bli spamtrådar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det äntligen vår tur? :w000t:

Umberto: Siktar de inte in sig mer på "noobforum" och förstör allt vad de kan? Nu har jag inte kollat i tråden på ett bra tag men på den tiden jag hängde i den tråden så verkade de mest vara ute efter skräpforum som de inte tyckte var värda en internetplats... Något i den stilen.

Mja, jo - också noobforum, ja. Japp. Yes.

Ska vi tipsa dem om vårat forum? Händer ju trots allt inte mycket här. :wub:

Hmm. Det har du ju ganska rätt i. Tack vet jag förr i tiden... Åhhåhååhåhå.

Vi borde kanske planera en välkomstceremoni för våra fb-vänner?

"Välkomna till gtasajten kära flashbackare! Jag hoppas ni har fått era personliga "jävla horunge"-pm av StellHell och att allt är till er belåtenhet. Nu följer en föreläsning av The Dude under temat "Hemliga barskåp - Tekniker och principer" och efter det blir det stand-up i Vardagssnack med Marky "Funny Smell" Markyson och Mordos "Wet Spot" Mordeau. Mycket nöje!"

Gör det, vi kan få vänta länge innan apelsin/päron/äppelmän eller Hitler/Stalin dyker upp igen :lol::unsure:

Say what? :wacko:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi borde kanske planera en välkomstceremoni för våra fb-vänner?

"Välkomna till gtasajten kära flashbackare! Jag hoppas ni har fått era personliga "jävla horunge"-pm av StellHell och att allt är till er belåtenhet. Nu följer en föreläsning av TheDude under temat "Hemliga barskåp - Tekniker och principer" och efter det blir det stand-up i Vardagssnack med Marky "Funny Smell" Markyson och Mordos "Wet Spot" Mordeau. Mycket nöje!"

Säg vad jag får!! :wub: Snääääääääälla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi borde kanske planera en välkomstceremoni för våra fb-vänner?

"Välkomna till gtasajten kära flashbackare! Jag hoppas ni har fått era personliga "jävla horunge"-pm av StellHell och att allt är till er belåtenhet. Nu följer en föreläsning av TheDude under temat "Hemliga barskåp - Tekniker och principer" och efter det blir det stand-up i Vardagssnack med Marky "Funny Smell" Markyson och Mordos "Wet Spot" Mordeau. Mycket nöje!"

Borde inte ERROLS_TRUMMA få medverka i något slags evenemang iom att det är FB som kommer på besök?

*edit*

"Jävla horunge"-PM... good one. :wub:

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg vad jag får!! :unsure: Snääääääääälla?

Oookej, vänta lite, jag ska bara kolla listan här.. Hmmm... Ah! Jacker Jackson - Klär ut sig till björnen Baloo och blåser figurballonger för personer från Flashbacks subforum "Opiater och andra opioider". När de har gått och lagt sig (dvs efter Bolibompa) ska du hjälpa RavenE med disken.

---

@Keb: Uuh. Det där har jag missat. :wub:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...