Jump to content

Kvinnor som badar topless?


Cyper
 Share

Tycker du att det är rätt att kvinnor får bada topless?  

78 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Anser inte att kvinnor ska få bada topless i badhus. Det känns bara helt fel att se en kvinna med bar överkropp gåendes.

Dels känns det bara skumt, konstigt, obehagligt på något vis. Jag vill väl inte se en naken(halvt) kvinna gå runt i ett badhus, oberoende om det är en 14-åring eller 61-åring. Varför ska det ens vara så? Vissa kan väl antyda på att detta är ett brott mot de mänskliga rättigheterna, men om man ska visa sig självt på ett sexuellt sätt (som det blir om man visar brösten) så känns det som att det berör en på ett helt annat sätt. Jag har verkligen inget emot kvinnor som badar topless, men jag skulle inte vilja gå runt i ett badhus med nakna bröst då i alla fall jag skulle känna visst obehag.

Men om dessa kvinnor fick en sorts egen liten avdelning/hörna så skulle jag verkligen inte bry mig, då jag vet att dom alltid håller till där. Men i detta läge skulle jag nästan vilja säga att just nu bryr jag mig inte om det, trots att jag är emot det, då denna folkgrupp som badar topless är oerhört liten samt att detta bara sker i ett badhus. Men om detta utvidgas till flera badhus och denna grupp blir större kommer jag själv bli väldigt oroad.

Ett av "deras" argument är att man ska få bort "sexuellt"-stämpeln från kvinnors bröst... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 122
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Anser inte att kvinnor ska få bada topless i badhus. Det känns bara helt fel att se en kvinna med bar överkropp gåendes.

Dels känns det bara skumt, konstigt, obehagligt på något vis. Jag vill väl inte se en naken(halvt) kvinna gå runt i ett badhus, oberoende om det är en 14-åring eller 61-åring. Varför ska det ens vara så? Vissa kan väl antyda på att detta är ett brott mot de mänskliga rättigheterna, men om man ska visa sig självt på ett sexuellt sätt (som det blir om man visar brösten) så känns det som att det berör en på ett helt annat sätt. Jag har verkligen inget emot kvinnor som badar topless, men jag skulle inte vilja gå runt i ett badhus med nakna bröst då i alla fall jag skulle känna visst obehag.

Men om dessa kvinnor fick en sorts egen liten avdelning/hörna så skulle jag verkligen inte bry mig, då jag vet att dom alltid håller till där. Men i detta läge skulle jag nästan vilja säga att just nu bryr jag mig inte om det, trots att jag är emot det, då denna folkgrupp som badar topless är oerhört liten samt att detta bara sker i ett badhus. Men om detta utvidgas till flera badhus och denna grupp blir större kommer jag själv bli väldigt oroad.

Alltså. Vad är sexuellt med bröst? Det kommer mjölk ur dem. Och sexuella saker, vad är det för fel på sådana? Förstår inte varför det ska vara så tabubelagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså. Vad är sexuellt med bröst? Det kommer mjölk ur dem. Och sexuella saker, vad är det för fel på sådana? Förstår inte varför det ska vara så tabubelagt.

Som någon sa så är det så att majoriteten av det motsatta könet attraheras av bröst. Bröst blir dagligen sexuella föremål i tidningar som Slitz, Café m.m. Vissa får stånd bara att se på bröst så jag vill tyda på att det är just visandet som är det sexuella med bröst. Sedan så kan jag hålla med dig om att det är för tabubelagt, men bröst anses av många som jag sa attraherande och om man ser något attraherande från det motsatta könet så kan det knytas ihop med sexualitet. På kort och på lång sikt. Men jag förstår dig, absolut.

@Umberto: Det är därför jag gärna vill se en någorlunda sorts egen avdelning/hörna för dom. Dom får gärna bada topless för mig, men jag vill helst inte att dom blandas med 'oss' som inte badar topless om du förstår mig.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som någon sa så är det så att majoriteten av det motsatta könet attraheras av bröst. Bröst blir dagligen sexuella föremål i tidningar som Slitz, Café m.m. Vissa får stånd bara att se på bröst så jag vill tyda på att det är just visandet som är det sexuella med bröst. Sedan så kan jag hålla med dig om att det är för tabubelagt, men bröst anses av många som jag sa attraherande och om man ser något attraherande från det motsatta könet så kan det knytas ihop med sexualitet. På kort och på lång sikt. Men jag förstår dig, absolut.

Kära nån. Kicken. Vi kan inte låta dagens samhälle, våra värderingar och åsikter grundas på idioterna som jobbar på Cafes och Slitz idéer. Om kvinnor tilläts visa brösten skulle det bidra till att minska det sexuella med dem. Det finns överhuvudtaget inget sexuellt med gamla kvinnors bröst, det är väl i princip bara de som skulle kunna skippa bikiniöverdelen. Och inga i vår ålder skulle visa brösten ändå, knappt någon överhuvudtaget skulle, eftersom det redan är alldeles för tabubelagt.

Och de här argumenten spelar ingen roll. Alla bestämmer över sin egna kropp, alltså borde man verkligen låta de som vill visa brösten.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså. Vad är sexuellt med bröst? Det kommer mjölk ur dem.

Så du attraheras inte av ett par vackra kvinnobröst? Okej..

Young man, there's no need to feel down!

@Umberto: Det är därför jag gärna vill se en någorlunda sorts egen avdelning/hörna för dom. Dom får gärna bada topless för mig, men jag vill helst inte att dom blandas med 'oss' som inte badar topless om du förstår mig.

Dvs ett nakenbad. Såna finns det ju ett antal av i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du attraheras inte av ett par vackra kvinnobröst? Okej..

Young man, there's no need to feel down!

Jo vafasen, det är självklart. Vet inte riktigt vad jag tänkte där. Men det känns inte som en jättesexuell situation på ett badhus där en äldre kvinna visar brösten, hursomhelst. Ingen skulle ju, som sagt, göra det ändå. Men möjligheten borde finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som någon sa så är det så att majoriteten av det motsatta könet attraheras av bröst. Bröst blir dagligen sexuella föremål i tidningar som Slitz, Café m.m. Vissa får stånd bara att se på bröst så jag vill tyda på att det är just visandet som är det sexuella med bröst. Sedan så kan jag hålla med dig om att det är för tabubelagt, men bröst anses av många som jag sa attraherande och om man ser något attraherande från det motsatta könet så kan det knytas ihop med sexualitet. På kort och på lång sikt. Men jag förstår dig, absolut.

@Umberto: Det är därför jag gärna vill se en någorlunda sorts egen avdelning/hörna för dom. Dom får gärna bada topless för mig, men jag vill helst inte att dom blandas med 'oss' som inte badar topless om du förstår mig.

Eftersom vi har burit bikini så lång tid som denna så ger det en effekt på oss. Hade vi sett nakna bröst som ''normalt'' (såklart är det normalt om man tar bort samhällets ''regler'') så hade vi varit vana med det. Att blotta sin bakdel i string då? Det är uppenbarligen minst lika många som blir attraherad av en välformad rumpa som några fina bröst. Man kan ju undra om inte kvinnorna ser lite extra på män med tajta badbyxor och/eller magrutor? Inte nog med att det finns män och för den delen barn som har bröst som inte skiljer sig från kvinnans allt för mycket. Hur är inverkan på kvinnora då? Skall feta män bära BH?

Vi skall inte skämas för våran kropp som styr vårt liv.

Låt oss komma ifrån denna tid av skam och låt oss blotta våra fina kroppar. Det är ett fritt val. Angående barn så är det upp till föräldrarna och inte barnen om de får blotta sina bröst eller ej. Om barnen ens har det som kallas bröst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kära nån. Kicken. Vi kan inte låta dagens samhälle, våra värderingar och åsikter grundas på idioterna som jobbar på Cafes och Slitz idéer. Om kvinnor tilläts visa brösten skulle det bidra till att minska det sexuella med dem. Det finns överhuvudtaget inget sexuellt med gamla kvinnors bröst, det är väl i princip bara de som skulle kunna skippa bikiniöverdelen. Och inga i vår ålder skulle visa brösten ändå, knappt någon överhuvudtaget skulle, eftersom det redan är alldeles för tabubelagt.

Och de här argumenten spelar ingen roll. Alla bestämmer över sin egna kropp, alltså borde man verkligen låta de som vill visa brösten.

Det är ju inte bara dom. Det är hela yrkesbranschen inom det området. Det vill säga allt från minsta sådana tidning ända upp till Playboy. Sedan tror jag aldrig att den sexuella stämpeln skulle gå bort från bröst, inte ens minska den. Mycket pga. det samhälle som vi lever i. Sedan har du fel i att det inte finns något sexuellt med äldre kvinnors bröst. Det finns flera som attraheras av äldre, kanske inte så många, men det finns. Sedan skulle jag knappast vilja gå på badhus längre om jag 'bara' såg äldre tanter som gick runt topless.

Du har rätt i att ingen i vår ålder eller majoriteten av vuxna inte skulle våga visa sina bröst med få undantag för extraordinära kvinnor/ungdomar och det kommer vara de äldre som kommer dra nytta av detta, men till och med om ungdomar fick gå runt i det så skulle det inte kännas rätt och många skulle bli obehagade(?) av detta. Alla bestämmer över sin kropp, men det finns gränser i hela världen. Men dom som vill bada topless, dom ska också få göra det. Det säger jag inte ifrån, men som jag sa, bara att man inte skulle få se dom så mycket i det offentliga (i badhus).

@Cyprez: Det är skillnad mellan nakenhet och människor i string/med magrutor. Ja, om vi skulle sett bröst som vanligt sedan länge sedan skulle det inte finnas något konstigt med det. Ingen skulle ens bry sig nu, men så är det inte idag.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man borde kanske inrätta ett snygghetsdepartement dit alla kvinnor mellan säg 16 och 65 måste gå vartannat år för att få sin snygghet bedömd. De som sedan bedöms vara tillräckligt snygga får topless-licens. yes_645834_0.gif

Eller de som är fula, så kicken slipper känna sig obekväm i den sexuella situationen som hade kunnat uppkomma om tjejen var snygg.

Kicken: hmm. Förstår inte så mycket av ditt inlägg. Ja, okej om det är hela yrkesbranschen. Alla är tröga. Och jag tycker det är viktigare att om folk vill slippa använda bikiniöverdel ska de få göra det, än att du ska våga gå till badhuset. Det är inte precis som att alla gamla tanter skulle springa runt och jaga dig med sina hängpattar. Men skitsamma, vi tycker olika.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller de som är fula, så kicken slipper känna sig obekväm i den sexuella situationen som hade kunnat uppkomma om tjejen var snygg.

Kicken: hmm. Förstår inte så mycket av ditt inlägg. Ja, okej om det är hela yrkesbranschen. Alla är tröga. Och jag tycker det är viktigare att om folk vill slippa använda bikiniöverdel ska de få göra det, än att du ska våga gå till badhuset. Det är inte precis som att alla gamla tanter skulle springa runt och jaga dig med sina hängpattar. Men skitsamma, vi tycker olika.

Det är väl inte bara jag som inte skulle vilja gå till badhuset och inte bara jag som inte skulle känna mig behagad när jag badar med mina vänner. Men som sagt, vi tycker olika så vi gör som du sa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst låt de göra vad de vill, men det går inte att kringå faktum att kvinnans bröst alltid kommer att vara någonting som vi män upplever som sexuellt upphetsande.

Med tanke på att det typ bara är fula kvinnor som vill bada topless så får de gärna behålla topparna på. Ska jag ligga på stranden och kåta så lämnar jag hellre något åt fantasin. Sen så tror jag att det kommer bli mer smygfotograferingar och andra kränkningar om alla springer runt topless. Dock så anser jag att kvinnor borde få bestämma själva, men ändå föredrar jag topparna på ur flera perspektiv.

thumb-up_967375_0.gif

:D

Bebisar har ju stånd hela tiden typ.

Va?! Nej? Eller... Va? ^_^

Edit: Röstade "Bryr mig inte alls".

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kanske borde göra ett vetenskapligttest om hurvida tuttar har blivit ett sexuellt föremål genom arv eller miljö. Jag tror faktiskt på det förstnämnda, men det skulle inte kunna vara helt omöjligt att samhällets "tuttpropaganda", Slitz som någon nämnde, har gett oss den inställningen vi har till bröst. Jag menar jag, som är svart, ser en kvinnas rumpa som mer attraktiv än hennes bröst. Jag kanske bara gör det för att normen för svarta säger att vi ska digga göttar och därför har jag i mitt undermedvetna gjort det valet. Precis som "ni vita svenskar" har fått det intutat i er att ni ska gilla bröst. Det låter inte helt vansinnigt, eller? Tuttfilosofi.

Hursomhelst så tvivlar jag på att det går att bryta trenden, bröst kommer alltid att ha en stämpel som sexuella.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...