Jump to content

Kvinnor som badar topless?


Cyper
 Share

Tycker du att det är rätt att kvinnor får bada topless?  

78 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 122
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

På vintern så måste man ju ha kläder på grund av kyla, men du tycker att alla ska gå runt nakna när vädret tillåter, och att ingen ska bry sig om det? Bara så jag får en kortfattad sammanfattning av din åsikt.

Nej, jag bör ha uttryckt mig lite mer preciserat. Att vistas naken över allt är inte alltid så hygieniskt, jag skulle t.ex inte vilja bli opererad av en naken svettig kirurg eller sitta på en stol där den som satt innan inte haft fullt så god toaletthygien.

Däremot välkomnar jag den dag då människan inte längre skäms över sina kroppar och kroppsdelar, och kan, om de vill, bada nakna på stränder och i simhallar, och utan att andra ska stirra konstigt på dem.

Men missförstå mig rätt. Personligen vill jag inte att det ska vara så här, eftersom jag är biaserad av de sociala normer som finns i västvärlden, och det skulle vara jättetråkigt om kvinnors bröst, rumpor och fittor avsexualiserades. Dessutom är jag själv en väldigt blyg människa och skulle knappast våga visa mig naken offentligt i dagsläget iaf, ej heller se någon annan naken offentligt (om personen i fråga attraherar mig såklart). Sedan kanske det inte skulle vara fullt så trevligt att se in i analhålet på valfri person som tar upp något den tappat på marken, t.ex.

Men när jag tänker tillbaka historiskt så förstår jag att man måste ha en sundare hållning till ämnet. Vi blir mer och mer liberala när det gäller att blotta sig - man ser tydliga korrelationer med detta och med kyrkans uppgång och fall. Ännu längre tillbaka i tiden så var det nog inte så ovanligt att t.o.m ha sex framför sina barn. Jag vet i alla fall att under Jesus tid så sket folk utomhus och det var det knappast något folk skämdes åt. Inte för att jag vill att man ska kunna bajsa ute på gatorna ostraffat, men ni förstår nog vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...